نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

حکم موقت کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال : بایکوت فروتن

  • کد خبر: ۱۰۸۶۶
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۵
حکم موقت کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال : بایکوت فروتن
اعلام محرومیت ستاره مشهدی تیم بسکتبال پارسا در آستانه بازی مهم امروز با اکسون تهران
مرتضی اخوان - اعلام حکم موقت کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال در فاصله ۲۴ ساعت به بازی امروز نماینده مشهد، صالح فروتن، ستاره مشهدی تیم، را از بازی مهم برابر اکسون تهران محروم کرده است. همه‌چیز از آن صحنه جنجالی آغاز شد، جایی که مایک رستم‌پور، ستاره ایرانی‌آمریکایی شیمیدر، گردن ستاره مشهدی آویژه صنعت را گرفت، اتفاقی که در ادامه به یک جنجال واقعی تبدیل شد، ولی حالا ترکش‌هایش به تیم مشهد خورده است، درست ۲۴ ساعت قبل ازبازی امروز! مسئله‌ای که حالا دست سرجان، سرمربی صرب تیم مشهدی، را در آستانه دیدار با اکسون توی پوست گردو گذاشته است. صالح فروتن که بی‌تردید بهترین بازیکن آویژه تا پایان هفته نهم به شمار می‌آید، به همین سادگی مسابقه برابر اکسون را از دست داد تا مشهدی‌ها در دیدار خانگی هفته دهم که امروز عصر از ساعت ۱۷ در سالن سجاد برگزار خواهد شد، از وجود امتیازآورترین بازیکنشان بی‌بهره باشند.

ماجرای جنجالی بی‌حاشیه‌ها
کارنامه مشهدی‌های لیگ برتر بسکتبال مشخص است، تیمی که در سال‌های حضورش در لیگ‌های بسکتبال کشور چه در قامت آویژه صنعت پارسا و چه در لباس تیم‌های پایه مجموعه فرش مشهد نه‌تن‌ها تیمی کاملا بی‌حاشیه، بلکه در مسائل اخلاقی و فرهنگی همیشه زبانزد جامعه بسکتبال کشور بوده است. با این همه آویژه‌ای‌ها که گویا در دیدار با شیمیدر از تکرار رفتار‌های زشت ستاره حریف به ستوه آمده بودند در صحنه درگیری مایک رستم‌پور و صالح فروتن به حمایت از بازیکن خود برمی‌آیند و مهدی افخمی، دیگر بازیکن تیم، به همراه صادق جانداری، مربی، و حجت دارابی، فیزیوتراپ تیم، وارد درگیری می‌شوند، ورودی که دست آخر حکم به محرومیت موقت همه این افراد به همراه مایک رستم‌پور، بازیکن خاطی شیمیدر، از سوی فدراسیون بسکتبال می‌‎دهد، حکمی که اگرچه هنوز حکم انضباطی و قطعی نیست، می‌تواند شیرازه تیم منسجم و خوب این روز‌های بسکتبال مشهد را در ادامه راه لیگ برتر از هم بپاشاند.

فلاح: فروتن کاری نکرده است
در شرایطی که تیم پارسا امروز از امتیازآورترین بازیکن خود محروم است، مدیرعامل این باشگاه در اقدامی تأمل‌برانگیز حکم فدراسیون بسکتبال را تأیید می‌کند! جعفر فلاح در این باره می‌گوید: «اتفاق خوبی نبود و نباید این کار از سوی کادر فنی ما صورت می‌گرفت، اگرچه شروع‌کننده ماجرا بازیکن حریف بود. قطعا ما خودمان با مربی و بازیکن خاطی‌مان برخورد می‌کنیم.» وی افزود: «اما حقیقت آن است که صالح فروتن هیچ کاری انجام نداد و ما ضمن پذیرش حکم فدراسیون از آن‌ها خواهش می‌کنیم درباره صالح فروتن تجدید نظر کنند.» فلاح با اشاره به اتفاقات رخ‌داده در این بازی می‌افزاید: «بازیکن شیمیدر از ابتدای بازی با رفتار‌های زشت خود سعی داشت اعصاب صالح فروتن را به هم بریزد و در صحنه درگیری هم زیر سبد به صالح فحاشی کرد که داور مسابقه هم شنید و هر ۲ بازیکن را اخراج کرد.» فلاح اذعان می‌دارد: «ما به حکم اولیه فدراسیون نمی‌توانیم اعتراضی داشته باشیم و دستمان در برابر فدراسیون بالاست، اما فروتن حقش محرومیت نیست.» مدیرعامل پارسا درباره داوری این دیدار که از قضا جنجالی هم بود خاطرنشان می‌کند: «نمی‌خواهم مسائل را سمت داوری ببرم، اما معتقدم چیدمان داوری برای این بازی مهم که بین تیم‌های پنجم و ششم جدول بود و برد در این بازی می‌توانست تیم‌ها را در جدول جا به جا کند مناسب نبود. شاید اگر داور از ابتدای بازی بازیکن حریف را کنترل می‌کرد کار به اینجا نمی‌کشید. با وجود این، اشتباهات داوری همیشه هست و ما باید آستانه صبرمان را بالا ببریم.»

تلاش برای بازگشت بر ریل پیروزی
هفته دهم لیگ برتر بسکتبال امروز با انجام ۷ بازی در شهر‌های مختلف ایران پیگیری می‌شود که نماینده خراسان در این مسابقات از ساعت ۱۷ در سالن سجاد مشهد میزبان اکسون تهران خواهد بود. شاگردان سرجان ایوانوویچ در شرایطی به دنبال پیروزی در این بازی خانگی هستند که شکست نزدیک و پرحاشیه هفته قبلشان برابر شیمیدر روند پیروزی‌های پیاپیشان در لیگ برتر را متوقف کرد. پارسا پیش از شکست برابر شیمیدر ۴ پیروزی پیاپی به دست آورده بود و به نظر می‌رسید در مسیر خوشبختی گام برمی‌دارد. در سوی مقابل، اکسون هفته گذشته نیروی زمینی را در خانه خود به‌سختی و با نتیجه ۷۸ بر ۷۰ شکست داد و حالا در برابر پارسای آماده و پرانگیزه در مشهد کار سختی در پیش خواهد داشت. با این همه، غیبت صالح فروتن، ستاره مشهدی پارسا، و مهدی افخمی، دیگر بازیکن تأثیرگذار این تیم، در بازی امروز می‌تواند برای مشهدی‌ها گران تمام شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->