سرخط خبرها

مشهد، یکی از شهرهای شاخص قرآنی در جهان اسلام است

  • کد خبر: ۱۰۸۷۹۶
  • ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵
مشهد، یکی از شهرهای شاخص قرآنی در جهان اسلام است
قائم‌مقام معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مشهدالرضا(ع) هم از نظر گستردگی جامعه قرآنی و هم از نظر تربیت قاریان و حافظان ممتاز ازجمله شهرهای سرآمد جهان اسلام است و بسیاری از اساتید قرآن که امروزه فخر جامعه قرآنی هستند، اصالت مشهدی دارند.

مرتضی محمدپور | شهرآرانیوز؛ آیین احیای کرسی‌های تلاوت قرآن کریم در مسجد کرامت مشهد، ساعاتی قبل با حضور محمدمهدی عزیززاده، قائم‌مقام معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه امام‌جمعه موقت مشهد، محمد حسین زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد معاون امور زیارت استانداری خراسان رضوی، قاریان و حافظان مشهدی و آحاد مردم مشهد برگزار شد.

قائم‌مقام معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این مراسم، هویت انقلاب اسلامی را مبتنی بر آموزه‌های قرآنی دانست و اظهار کرد: هیچ انقلابی در پنج قرن اخیر، دهه دوم عمر خود را ندیده است اما به برکت باورمندی قرآنی، در پنجمین دهه از عمر بابرکت انقلاب اسلامی هستیم و همه توطئه‌ها و خباثت ورزی‌های دشمنان علیه این نظام مقدس نیز با آموزه‌های قرآنی خنثی و بی‌اثر شده است.

وی افزود: نگاه دولت سیزدهم به قرآن یک نگاه تزئینی نیست بلکه نگرش نظام مدیریتی کشور به آموزه‌های قرآنی، جنبه راهبردی و محتوایی دارد و مسئولان به این موضوع واقف‌اند که باید قرآن در تمام امور از جمله مناسبات اجتماعی و حاکمیتی مستقر و حکم‌فرما باشد.

عزیززاده اصلی‌ترین رسالت مساجد را پس از اقامه نماز، ترویج باورمندی قرآنی در جامعه دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب بارها در دیدار با جامعه قاریان و حافظان قرآن کریم بر ضرورت شبکه‌سازی قرآنی تأکید دارند زیرا در سایه این شبکه‌سازی است که می‌توان به‌صورت تشکیلاتی و منسجم، حافظ پروری و قاری پروری کرد تا کشور از نسل‌های قرآنی متنعم و بهره‌مند باشد.

وی در تشریح ابعاد و دستاوردهای رشد قرآنی نسل آینده کشور، مشهد را از جمله شهرهای قرآنی شاخص در جهان اسلام برشمرد و ابراز کرد: رشد قرآنی دو جنبه عمده دارد؛ اولاً در حالت عام، زمینه انس مردم با تلاوت‌های گوناگون قرآن را فراهم می‌کند و ثانیاً در سایه ترویج و فراگیری آن است که می‌توان به استمرار برپایی مجامع قرآنی و رونق بیش از پیش جلسات تلاوت، حفظ و تفسیر امیدوار بود. به فضل خدا، مشهدالرضا(ع) هم از نظر تعدد و گستردگی جامعه قرآنی و هم از نظر تربیت قاریان و حافظان ممتاز ازجمله شهرهای سرآمد جهان اسلام است و بسیاری از اساتید قرآن که امروزه فخر جامعه قرآنی هستند، اصالت مشهدی دارند.

در انتهای این مراسم، سیدمجتبی سادات فاطمی، غلامرضا باوجدان، میثم محمدی و جمعی از اساتید و قاریان برجسته مشهد که برای استمرار برگزاری کرسی‌های قرائت قرآن کریم در دهه گذشته تلاش کرده‌اند، موردتقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->