جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

مشهد، یکی از شهرهای شاخص قرآنی در جهان اسلام است

  • کد خبر: ۱۰۸۷۹۶
  • ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵
مشهد، یکی از شهرهای شاخص قرآنی در جهان اسلام است
قائم‌مقام معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مشهدالرضا(ع) هم از نظر گستردگی جامعه قرآنی و هم از نظر تربیت قاریان و حافظان ممتاز ازجمله شهرهای سرآمد جهان اسلام است و بسیاری از اساتید قرآن که امروزه فخر جامعه قرآنی هستند، اصالت مشهدی دارند.

مرتضی محمدپور | شهرآرانیوز؛ آیین احیای کرسی‌های تلاوت قرآن کریم در مسجد کرامت مشهد، ساعاتی قبل با حضور محمدمهدی عزیززاده، قائم‌مقام معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه امام‌جمعه موقت مشهد، محمد حسین زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد معاون امور زیارت استانداری خراسان رضوی، قاریان و حافظان مشهدی و آحاد مردم مشهد برگزار شد.

قائم‌مقام معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این مراسم، هویت انقلاب اسلامی را مبتنی بر آموزه‌های قرآنی دانست و اظهار کرد: هیچ انقلابی در پنج قرن اخیر، دهه دوم عمر خود را ندیده است اما به برکت باورمندی قرآنی، در پنجمین دهه از عمر بابرکت انقلاب اسلامی هستیم و همه توطئه‌ها و خباثت ورزی‌های دشمنان علیه این نظام مقدس نیز با آموزه‌های قرآنی خنثی و بی‌اثر شده است.

وی افزود: نگاه دولت سیزدهم به قرآن یک نگاه تزئینی نیست بلکه نگرش نظام مدیریتی کشور به آموزه‌های قرآنی، جنبه راهبردی و محتوایی دارد و مسئولان به این موضوع واقف‌اند که باید قرآن در تمام امور از جمله مناسبات اجتماعی و حاکمیتی مستقر و حکم‌فرما باشد.

عزیززاده اصلی‌ترین رسالت مساجد را پس از اقامه نماز، ترویج باورمندی قرآنی در جامعه دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب بارها در دیدار با جامعه قاریان و حافظان قرآن کریم بر ضرورت شبکه‌سازی قرآنی تأکید دارند زیرا در سایه این شبکه‌سازی است که می‌توان به‌صورت تشکیلاتی و منسجم، حافظ پروری و قاری پروری کرد تا کشور از نسل‌های قرآنی متنعم و بهره‌مند باشد.

وی در تشریح ابعاد و دستاوردهای رشد قرآنی نسل آینده کشور، مشهد را از جمله شهرهای قرآنی شاخص در جهان اسلام برشمرد و ابراز کرد: رشد قرآنی دو جنبه عمده دارد؛ اولاً در حالت عام، زمینه انس مردم با تلاوت‌های گوناگون قرآن را فراهم می‌کند و ثانیاً در سایه ترویج و فراگیری آن است که می‌توان به استمرار برپایی مجامع قرآنی و رونق بیش از پیش جلسات تلاوت، حفظ و تفسیر امیدوار بود. به فضل خدا، مشهدالرضا(ع) هم از نظر تعدد و گستردگی جامعه قرآنی و هم از نظر تربیت قاریان و حافظان ممتاز ازجمله شهرهای سرآمد جهان اسلام است و بسیاری از اساتید قرآن که امروزه فخر جامعه قرآنی هستند، اصالت مشهدی دارند.

در انتهای این مراسم، سیدمجتبی سادات فاطمی، غلامرضا باوجدان، میثم محمدی و جمعی از اساتید و قاریان برجسته مشهد که برای استمرار برگزاری کرسی‌های قرائت قرآن کریم در دهه گذشته تلاش کرده‌اند، موردتقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->