آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد امیرعبدالهیان: توسعه دامنه جنگ و تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم ابراز نگرانی عراق از حمله به برخی مواضع در اصفهان حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نجیب میقاتی: برگزاری انتخابات یک دستاورد بود

  • کد خبر: ۱۰۸۸۳۴
  • ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
نجیب میقاتی: برگزاری انتخابات یک دستاورد بود
نخست‌وزیر لبنان برگزاری انتخابات در این کشور را یک دستاورد توصیف کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان بعد از پایان مرحله آخر رای‌گیری در انتخابات پارلمانی این کشور و بسته شدن صندوق‌های رای اعلام کرد، آنچه که امروز اتفاق افتاد یک دستاورد به تمام معناست و دولت به وظیفه خود جهت تکمیل انتخابات عمل کرده است.

میقاتی بعد از نشستی که با «بسام مولوی» وزیر کشور لبنان داشت گفت که امروز دولت با همه ارکان خود از جمله ارتش و نیرو‌های امنیتی و روسای دفاتر و قضات و بیش از ۱۲۰ هزار نیرو برای این دستاورد تلاش کردند.

وی افزود، امیدواریم بعد از این انتخابات، پارلمانی تشکیل شود که با قوه مجریه بعدی همکاری لازم را داشته باشد تا از بحران کنونی خارج گردد. همچنین امیدوارم که بعد از استعفای دولت کنونی رایزنی‌های پارلمانی برای تشکیل دولت جدید به تعویق نیفتد.

نخست وزیر لبنان اظهار داشت، اگر تلاش‌ها و اصرار دولت و «میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان و وزرای کشور و امور خارجه نبود این انتخابات برگزار نمی‌شد. همچنین مشارکت مردم در برخی از مناطق به بیش از ۵۰ درصد رسیده است.

پس از ماه‌ها بلاتکلیفی در مورد تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان، بالاخره این انتخابات دیروز صبح در مناطق مختلف لبنان آغاز شد تا اولین انتخابات پارلمانی این کشور از زمان وقوع بحران شدید اقتصادی در این کشور باشد.

مرحله اول این انتخابات در روز‌های ۶ تا ۸ مه (۱۶ تا ۱۸ اردیبهشت) برای لبنانی‌های مقیم خارج برگزار شد و طبق آخرین آمار ۶۰ درصد از واجدین شرایط پای صندوق رفتند.

در مجموع ۱۰۳ لیست برای ورود به پارلمان لبنان با یکدیگر رقابت کردند، این در حالی است که در انتخابات سال ۲۰۱۸ تنها ۷۷ لیست حضور داشتند.

پارلمانِ جدیدِ لبنان برآمده از نتایج این انتخابات مسئولیت تصویب لوایح و اصلاحات فوری مورد نیاز صندوق بین المللی پول برای حمایت از لبنان را برعهده خواهد داشت که بیش از دو سال است درگیر بحران شدید اقتصادی است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->