فصل چهارم «زخم کاری» چگونه به پایان می‌رسد؟ + فیلم جعفر یاحقی: استاد باقرزاده نماد پیوند فرهنگ و ادب خراسان بود رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور: حمایت از مظلومان غزه و لبنان گامی در مسیر تحقق عدالت الهی است پژوهشگر و نویسنده مطرح کشور: اسناد تاریخی مایملک شخصی هیچ مسئولی نیستند حضور «دنیل کریگ» در فیلم ابرقهرمانی «گروهبان راک» پخش «من محمد حسن را دوست دارم» از شبکه مستند سیما (یکم آذر ۱۴۰۳) + فیلم گفتگو با دکتر رسول جعفریان درباره غفلت از قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در ایران گزارشی از نمایشگاه خوش نویسی «انعکاس» در نگارخانه رضوان مشهد گفتگو با «علی عامل‌هاشمی»، نویسنده، کارگردان و بازیگر مشهدی، به بهانه اجرای تئاتر «دوجان» مروری بر تازه‌ترین اخبار و اتفاقات چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر، فیلم‌ها و چهره‌های برتر یک تن از پنج تن قائمه ادبیات خراسان | از چاپ تازه دیوان غلامرضا قدسی‌ رونمایی شد حضور «رابرت پتینسون» در فیلم جدید کریستوفر نولان فصل جدید «عصر خانواده» با اجرای «محیا اسناوندی» در شبکه دو + زمان پخش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱ آذر ۱۴۰۳ فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (یکم و دوم آذر ۱۴۰۳) + زمان پخش حسام خلیل‌نژاد: دلیل حضورم در «بی‌پایان» اسم «شهید طهرانی‌مقدم» بود نوید محمدزاده «هیوشیما» را روی صحنه می‌برد
سرخط خبرها

شکوفایی و بالندگی داستان حماسی در متن ادبیات انقلاب اسلامی

  • کد خبر: ۱۰۸۹۵۱
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
شکوفایی و بالندگی داستان حماسی در متن ادبیات انقلاب اسلامی
دبیر علمی دومین جایزه ملی داستان حماسی، در مراسم اختتامیه دومین جایزه ملی داستان حماسی، روایت را همچون نخ تسبیحی دانست که مهره‌های جاودانگی، سلحشوری، پهلوانی، قهرمانی، دین‌باوری، امید به آینده، پیروزی بر شر و تباهی را گرد هم می‌آورد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا شرفی خبوشان، دبیر علمی دومین جایزه ملی داستان حماسی، در مراسم اختتامیه دومین جایزه ملی داستان حماسی اظهار کرد: روایت همچون نخ تسبیحی است که مهره‌های جواهرنشان و گران‌قیمت جاودانگی، ایمان به غیب، سلحشوری، پهلوانی، قهرمانی، دین‌باوری، مهر و دوستی به مردم، بوم، سرزمین، امید به آینده، پیروزی بر شر و تباهی را گرد هم می‌آورد و از آن زینتی می‌سازد که برازنده فرهنگ و تمدنی است که توانسته است طی طریق آدمی را از دوران طفولیت تاریخی خود تا دوران خردمندی و تعالی در هیئت انسانی دیوستیز، خداباور و مؤمن به رستگاری و فلاح در آینه هنر حماسی به نمایش درآورد.  
 
وی افزود: اینک رشد و شکوفایی و بالندگی داستان حماسی در شمایلی امروزی و در متن ادبیات انقلاب اسلامی به عینه قابل مشاهده و رصدکردن است، چراکه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و جریانات پس از آن مفهوم و هویتی حماسی را به ذهن متبادر می‌کنند و ماهیتی شرستیز، خداباور، قهرمان‌ساز، مردمی، میهنی و آینده‌نگر دارد.  
 
دبیر علمی دومین جایزه ملی داستان حماسی ادامه داد: خرسندیم که برگزاری، ایجاد و تداوم جایزه ملی داستان حماسی با درک چنین ماهیتی از جریان انقلاب اسلامی توانسته است شکوفایی هرچه بیشتر ادبیات انقلاب اسلامی را به طور عام و جریان ادبیات داستانی پس از انقلاب را به طور خاص زمینه‌سازی کند.  
 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->