دستگیری متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد مجازات افشای اسرار بیماران از طرف پزشک چیست؟ مرگ دلخراش خاله ۱۴ ساله به دست خواهرزاده ۵ ساله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) شتر، عامل مصدومیت ۸ نفر در تصادف ۴ تریلی در جاده طبس - اصفهان سربازان امریه می توانند در آتش نشانی خدمت کنند وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود رئیس سازمان بهزیستی: هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست عجیب و غریب‌ترین سفارش‌ها برای عمل‌های زیبایی پشت پرده تیپ‌های عجیب و آویزهای غریب سر و صورت نوجوانان قتل و سوزاندن جسد پدر به دست دختر شیطان صفت کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان اعلام شد پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه زلزله، مرزن آباد مازندران را لرزاند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف جسد جوان گم شده در بشکه اسید مرگ یک جوان در پی شلیک پلیس +اطلاعیه پلیس واریز وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان کشوری + جزئیات (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد کشف شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد مرگبار تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حقوق معوق معلمان خرید خدماتی و حق التدریس در اسرع وقت پرداخت شود
سرخط خبرها

طرح ساماندهی کودکان کار در مشهد به عنوان الگو در کشور اجرایی شود

  • کد خبر: ۱۰۹۲۷۱
  • ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
طرح ساماندهی کودکان کار در مشهد به عنوان الگو در کشور اجرایی شود
رئیس سازمان امور اجتماعی کشور، در بازدید از مرکز توانمندسازی آسیب‌دیدگان اجتماعی شوق زندگی و کمپ توانمندسازی معتادان متجاهر خلق‌آباد، خراسان رضوی را در ساماندهی کودکان کار و خیابان و آسیب‌دیدگان اجتماعی موفق خواند.

به گزارش شهرآرانیوز،رئیس سازمان امور اجتماعی کشور، محمدعباسی در بازدید از مرکز توانمندسازی آسیب‌دیدگان اجتماعی شوق زندگی و کمپ توانمندسازی معتادان متجاهر خلق‌آباد با موفق‌خواندن تجربه‌ خراسان رضوی در ساماندهی کودکان کار و خیابان و آسیب‌دیدگان اجتماعی اظهار داشت: فعالیت موسسه شوق زندگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک تجربه موفق که حاصل فعالیت و مشارکت قوه قضاییه، شهرداری مشهد و اداره کل بهزیستی خراسان رضوی است، می‌تواند در سراسر کشور قابل تعمیم و به‌ کارگیری باشد.

عباسی در بازدید از مرکز شوق زندگی که در محل دادسرای صغار، محجورین و آسیب‌دیدگان اجتماعی واقع شده، با فعالیت‌های این مرکز آشنا شد.

معاون وزیر کشور در بازدید از مجتمع شوق زندگی، با نحوه ساماندهی و توانمندسازی کودکان کار و خیابان و سایر آسیب‌دیدگان اجتماعی و با تجربیات استان خراسان رضوی در این زمینه، از نزدیک آشنا شد و مسئولان این مجموعه، درباره مشکلات اعتباری و سایر موانع با رئیس سازمان اجتماعی کشور گفت‌وگو کردند.

وی همچنین از مرکز نگهداری و توانمندسازی معتادان متجاهر خلق‌آباد که تحت نظارت دادستانی و تحت مدیریت اجرایی بهزیستی استان اداره می‌شود بازدید کرد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی نیز اظهار داشت: طرح ساماندهی و توانمندسازی کودکان کار و خیابان، اصلی‌ترین فعالیت این مجموعه را تشکیل می‌دهد که حاصل تلاش دستگاه قضایی، بهزیستی خراسان رضوی و شهرداری مشهد است.

مسعود فیروزی افزود:در این طرح تا کنون 1070 کودک کار و خیابان جمع‌آوری، غربال و ساماندهی شده‌اند و کار توانمندسازی خود و خانواده‌هایشان با همکاری بهزیستی، دستگاه قضایی و دستگاه‌های دخیل، در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: در مجموعه شوق زندگی، امور قانونی سه مرکز مرتبط با آسیب‌دیدگان اجتماعی تحت نظارت بهزیستی خراسان رضوی نیز در حال انجام است و دادستانی در این فرایند تخصصی، نقش حمایت‌گر و دلسوزانه دارد.

به گفته‌ فیروزی مرکز حمایتی و توانمندسازی راه نوین با ظرفیت 80 نفر، خدمات تخصصی در زمینه مددکاری، روانشناسی، روانپزشکی به زنان آسیب دیده اجتماعی به صورت روزانه ارائه می‌کند و مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده سایبان مهر با ظرفیت 120 پرونده، خدمات تخصصی توانمندسازی را به صورت روزانه به کودکان کار و خیابان ارائه می‌کند.

وی گفت: مرکز حمایتی و توانمندسازی دختران در معرض آسیب ندای مهر نیز با ظرفیت 80 نفر در زمینه مددکاری، روانشناسی، روانپزشکی به دختران در معرض آسیب خدمت‌رسانی می‌کند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی درباره طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان گفت: آمار پذیرش طرح غربال کودکان کار و خیابان از ابتدای شروع طرح (آبان 1399) تاکنون 1070 نفر است که بعد از شناسایی و غربال اولیه این کودکان برای دریافت خدمات روزانه به 2 مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده همراز کودک و سایبان مهر و برای دریافت خدمات تخصصی و نگهداری به مرکز کودکان خیابانی صدف ارجاع می شوند.

منبع:تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->