گل تازه زعفران امروز کیلویی چند؟ (۲۶ مهر ۱۴۰۴) فرم «ج» انصرافی‌های نهضت ملی مسکن سبز می‌شود فعالیت مراکز اقامتی فاقد پروانه و پایان‌کار در مشهد متوقف می‌شود؟ بی‌مزگی میوه‌ها از کجا آب می‌خورد؟! قیمت طلای جهانی امروز (۲۶ مهرماه ۱۴۰۴) | طلای جهانی بالاخره سقوط کرد بورس جهش کرد | ورود سنگین پول حقیقی به بازار (۲۶ مهر ۱۴۰۴) شاخص‌های حذف یارانه ۱۰ میلیون نفر چیست؟ برکناری فرزین از ریاست بانک مرکزی تکذیب شد (۲۶ مهر ۱۴۰۴) صیانت از نیروی انسانی در محیط کار | اجرای آیین‌نامه اصلاحی ایمنی امور پیمانکاران از آبان ۱۴۰۴ مجوز واردات گوشت گرم گوساله از پاکستان و برزیل صادر شد ممنوعیت خرید بلیت بیش از یک کوپه قطار استاندار خراسان رضوی: واردات برنج را با ارز آزاد برای رفع نیاز استان انجام خواهیم داد کالابرگ، کالامحور خواهد شد رکود ادامه‌دار بازار خودرو (۲۶ مهر ۱۴۰۴) کاهش قیمت دلار درپی انتشار اخبار ضدونقیض از اتمام مکانیسم ماشه | دلار فردایی چند؟ (۲۶ مهر ۱۴۰۴) تأثیر حذف ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی بر قیمت کالا‌های اساسی | کارشناسان توضیح می‌دهند بررسی قیمت دینار عراق و ریال سعودی در بازار آزاد مشهد (۲۶ مهر ۱۴۰۴) ابلاغ تعرفه صفر برای واردات حبوبات و گندم از اتحادیه اوراسیا طلا امروز در مشهد چند قیمت خورد؟ (۲۶ مهر ۱۴۰۴) ریزش هم‌زمان قیمت طلا، نقره، نفت و بیت‌کوین در بازار‌های جهانی + علت (۲۶ مهر ۱۴۰۴) قیمت امروز میوه در مشهد اعلام شد (۲۶ مهر ۱۴۰۴) | افت قیمت ۶ میوه پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری ویژه آبان ۱۴۰۴ آغاز شد (۲۶ مهر ۱۴۰۴) افزایش ۲۵درصدی سفارش غذا در خانه! | مردم رستوران نمی‌روند صادرات خراسان رضوی در نیمه نخست امسال، ۳۵ درصد رشد یافت | صادرات در مسیر توسعه نحوه شناسایی معاملات رمزارز و اخذ مالیات از عایدی نقل و انتقال رمزدارایی‌ها طلا به دنبال رکوردزنی| نفت و بیت کوین در حال پس‌روی در بازارها پیش‌بینی بورس شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت دلار، طلا و سکه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۴
سرخط خبرها

واکنش‌ها به بیلبوردی که در شهر یزد رونمایی شد | مرغ در وجه حامل!

  • کد خبر: ۱۰۹۴۵۳
  • ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
واکنش‌ها به بیلبوردی که در شهر یزد رونمایی شد | مرغ در وجه حامل!
احمد شبانی، مسئول نظارت و تأیید محتوای تبلیغاتی اداره کل ارشاد یزد، از این گفت که محتوای این بیلبورد از لحاظ قانونی مشکلی نداشته و مراحل تأیید محتوا قبل از گرانی مرغ و وضع کنونی عرضه این محصول انجام شده، ولی متأسفانه در نحوه نصب و زمان انتشار آن بی سلیقگی شده است.

سیدزاده | شهرآرانیوز؛ پس از قطعی شدن صعود تیم ملی کشورمان به جام جهانی قطر که با برد ایران برابر عراق محقق شد، یک تصویر خیلی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد؛ تصویری که در آن امیر عابدزاده، سنگربان تیم، به نشانه قدردانی و از سر شادمانی بوسه‌ای بر دستان پدر گذاشت. این تصویر به قدری حال خوبی به جامعه تزریق کرد که به سرعت روی دیوارنگاره بزرگ میدان، ولی عصر تهران هم به نمایش درآمد و دوباره در فضای مجازی چرخید و مردم بازهم از تماشای آن ذوق کردند. اما چرا؟

ما ردی از خاطراتمان در آن تصویر یافتیم. همچنین، ردی از قدردانی و قدردان بودن و زیبایی و اهمیت دادن به آن. ضمن اینکه آن عکس و آن بوسه نمایشگر یک خوش حالی دسته جمعی و ملی بود؛ همه ما هم زمان بابت یک اتفاق خوب خوش حال بودیم و جشن گرفتیم.

برعکس این هم وجود داشته است؛ یعنی دیوارنگاره‌ها و بستر‌های مشابهی مثل بیلبورد‌ها که تبلیغاتشان نه تنها واکنش‌های مثبتی را به همراه نداشته، بلکه برعکس موجی از انتقاد‌ها را به همراه داشته است، آن هم به دلیل درج یک تصویر یا یک عبارت ناخوشایند.

دقیقا مثل بیلبوردی که در روز‌های گذشته در یزد رونمایی شد و بازخورد‌هایی که داشت، بسیار منفی بود: «برای اولین بار در ایران؛ عرضه گوشت و مرغ با پرداخت چک دوماهه، بدون ضامن.» دلیل آن هم عنوان نچسبی بود که به نظر با کمی حس فخرفروشی و برتربودن مخلوط شده بود و نتیجه اصلا خوبی نداشت. به ویژه اینکه درست در زمانی از آن رونمایی شد که بیشترشدن قیمت بسیاری از کالا‌های اساسی مردم را در تنگنا قرار داده و آنچه مهم است، بهبود اوضاع است، نه دستاورد‌های عجیب وغریب و موقت برای عادت کردن به این وضعیت. این تصویر حسابی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست چرخید و واکنش‌های زیادی را هم به دنبال داشت. کاربری با طعنه از این نوشته بود که: «ای عزیزی که مسئول این بنر‌ها و بیلبورد‌های فرهنگی شهرداری یزد هستی، نزن بزرگوار!» و دیگری گفت: «به جای پاک کردن صورت مسئله باید خود مسئله را حل کرد.»

به دنبال این حاشیه‌ها مسئولان هم وارد میدان شدند. حامد سلطانی، سخنگوی شهرداری یزد، از این گفت که مدیریت بیلبورد‌های شهری به دو صورت برون سپاری (به وسیله بخش خصوصی) و سازمانی (از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری) انجام می‌شود و آگهی فروش چکی مرغ در بیلبورد‌های واگذارشده به بخش خصوصی است و مسئولیت تأیید محتوا به عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد است. احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، هم به این نکته اشاره کرد که این آگهی را واحد ارزیابی و تأیید محتوای اداره کل تأیید کرده است، ولی به دلیل اوضاع کنونی قیمت و عرضه مرغ در استان قرار شده است این بیلبورد از منظر شهری حذف شود.

با وجود این، احمد شبانی، مسئول نظارت و تأیید محتوای تبلیغاتی اداره کل ارشاد یزد، از این گفت که محتوای این بیلبورد از لحاظ قانونی مشکلی نداشته و مراحل تأیید محتوا قبل از گرانی مرغ و وضع کنونی عرضه این محصول انجام شده، ولی متأسفانه در نحوه نصب و زمان انتشار آن بی سلیقگی شده است. درنهایت اینکه خبر رسیده با دستور مدیرکل ارشاد یزد قرار است این بیلبورد از شهر یزد جمع آوری شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->