وزارت نیرو: بسته‌های احداث نیروگاه‌های خورشیدی خانگی هفته آینده رونمایی می‌شود برنامه بانک مرکزی برای حمایت از بورس اعلام شد توضیحات وزیر صنعت درباره افزایش قیمت خودرو در کارخانه (۱۰ تیر ۱۴۰۴) قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۱۰ تیر ۱۴۰۴) | فیدلیتی چند؟ مدیر کل صمت خراسان رضوی: افزایش ۹۰ درصدی ذخیره مواد معدنی در استان بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۰ تیر ۱۴۰۴) | کوییک ۵۱۶ میلیون تومان افزایش قیمت تلفن همراه در بازار موبایل مشهد (۱۰ تیر ۱۴۰۴) نحوه فعالیت میادین تره‌بار مشهد در روز تاسوعا و عاشورای حسینی اعلام شد روغن به‌زودی به صورت انبوه توزیع می‌شود حمایت‌های بی‌نتیجه از بورس | بازار سرمایه برای چهارمین روز ریزش کرد (۱۰ تیر ۱۴۰۴) بیمه بیکاری شامل کارگرانی که در اثر جنگ از کار بازمانده‌اند، می‌شود؟ آغاز حمایت از سهامداران خرد در بازار سهام طلا در مشهد به ۷.۵ میلیون تومان رسید (۱۰ تیر ۱۴۰۴) نرخ امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۰ تیر ۱۴۰۴) | صعود قیمت دلار ادامه یافت وزیر اقتصاد: حمایت از بورس از اولویت‌های وزارت اقتصاد است سفر از فرودگاه مشهد به ۱۲ مقصد خارجی و ۳ مقصد داخلی+ جزئیات (۱۰ تیر ۱۴۰۴) مبلغ یارانه نقدی دهک‌های یکم تا دهم مشخص شد + جزئیات جدول زمانی پرداخت مطالبات کارکنان مخابرات به تصویب برسد قیمت جهانی نفت امروز (۱۰ تیرماه ۱۴۰۴) اعلام شد | برنت، ۶۶ دلار و ۴۹ سنت تأمین ۹۳ هزار قطعه زمین برای طرح جوانی جمعیت در کشور طلای جهانی صعودی شد (۱۰ تیر ۱۴۰۴) عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی: ارائه کالابرگ به مردم به‌هیچ‌وجه نباید متوقف شود بررسی قیمت امروز گوشت گوسفندی، گوساله و مرغ (۱۰ تیر ۱۴۰۴) | گوشت قرمز و مرغ کمی ارزان‌تر شد امیدواری به رشد بورس در روز‌های آینده | تأکید پزشکیان بر ساماندهی اوضاع نابسامان بورس پیش‌فروش بلیت اربعین ۱۴۰۴ از ۲۵ تیرماه آغاز می‌شود قیمت امروز میوه و صیفی‌جات اعلام شد (۱۰ تیر ۱۴۰۴) | سبزی در مشهد کیلویی چند؟ خروج سوداگران از بازار خودرو | تعادل در بازار خودرو در چه صورتی امکان‌پذیر است؟ خراسان‌رضوی در مسیر توسعه صنعتی
سرخط خبرها

واکنش‌ها به بیلبوردی که در شهر یزد رونمایی شد | مرغ در وجه حامل!

  • کد خبر: ۱۰۹۴۵۳
  • ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
واکنش‌ها به بیلبوردی که در شهر یزد رونمایی شد | مرغ در وجه حامل!
احمد شبانی، مسئول نظارت و تأیید محتوای تبلیغاتی اداره کل ارشاد یزد، از این گفت که محتوای این بیلبورد از لحاظ قانونی مشکلی نداشته و مراحل تأیید محتوا قبل از گرانی مرغ و وضع کنونی عرضه این محصول انجام شده، ولی متأسفانه در نحوه نصب و زمان انتشار آن بی سلیقگی شده است.

سیدزاده | شهرآرانیوز؛ پس از قطعی شدن صعود تیم ملی کشورمان به جام جهانی قطر که با برد ایران برابر عراق محقق شد، یک تصویر خیلی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد؛ تصویری که در آن امیر عابدزاده، سنگربان تیم، به نشانه قدردانی و از سر شادمانی بوسه‌ای بر دستان پدر گذاشت. این تصویر به قدری حال خوبی به جامعه تزریق کرد که به سرعت روی دیوارنگاره بزرگ میدان، ولی عصر تهران هم به نمایش درآمد و دوباره در فضای مجازی چرخید و مردم بازهم از تماشای آن ذوق کردند. اما چرا؟

ما ردی از خاطراتمان در آن تصویر یافتیم. همچنین، ردی از قدردانی و قدردان بودن و زیبایی و اهمیت دادن به آن. ضمن اینکه آن عکس و آن بوسه نمایشگر یک خوش حالی دسته جمعی و ملی بود؛ همه ما هم زمان بابت یک اتفاق خوب خوش حال بودیم و جشن گرفتیم.

برعکس این هم وجود داشته است؛ یعنی دیوارنگاره‌ها و بستر‌های مشابهی مثل بیلبورد‌ها که تبلیغاتشان نه تنها واکنش‌های مثبتی را به همراه نداشته، بلکه برعکس موجی از انتقاد‌ها را به همراه داشته است، آن هم به دلیل درج یک تصویر یا یک عبارت ناخوشایند.

دقیقا مثل بیلبوردی که در روز‌های گذشته در یزد رونمایی شد و بازخورد‌هایی که داشت، بسیار منفی بود: «برای اولین بار در ایران؛ عرضه گوشت و مرغ با پرداخت چک دوماهه، بدون ضامن.» دلیل آن هم عنوان نچسبی بود که به نظر با کمی حس فخرفروشی و برتربودن مخلوط شده بود و نتیجه اصلا خوبی نداشت. به ویژه اینکه درست در زمانی از آن رونمایی شد که بیشترشدن قیمت بسیاری از کالا‌های اساسی مردم را در تنگنا قرار داده و آنچه مهم است، بهبود اوضاع است، نه دستاورد‌های عجیب وغریب و موقت برای عادت کردن به این وضعیت. این تصویر حسابی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست چرخید و واکنش‌های زیادی را هم به دنبال داشت. کاربری با طعنه از این نوشته بود که: «ای عزیزی که مسئول این بنر‌ها و بیلبورد‌های فرهنگی شهرداری یزد هستی، نزن بزرگوار!» و دیگری گفت: «به جای پاک کردن صورت مسئله باید خود مسئله را حل کرد.»

به دنبال این حاشیه‌ها مسئولان هم وارد میدان شدند. حامد سلطانی، سخنگوی شهرداری یزد، از این گفت که مدیریت بیلبورد‌های شهری به دو صورت برون سپاری (به وسیله بخش خصوصی) و سازمانی (از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری) انجام می‌شود و آگهی فروش چکی مرغ در بیلبورد‌های واگذارشده به بخش خصوصی است و مسئولیت تأیید محتوا به عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد است. احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، هم به این نکته اشاره کرد که این آگهی را واحد ارزیابی و تأیید محتوای اداره کل تأیید کرده است، ولی به دلیل اوضاع کنونی قیمت و عرضه مرغ در استان قرار شده است این بیلبورد از منظر شهری حذف شود.

با وجود این، احمد شبانی، مسئول نظارت و تأیید محتوای تبلیغاتی اداره کل ارشاد یزد، از این گفت که محتوای این بیلبورد از لحاظ قانونی مشکلی نداشته و مراحل تأیید محتوا قبل از گرانی مرغ و وضع کنونی عرضه این محصول انجام شده، ولی متأسفانه در نحوه نصب و زمان انتشار آن بی سلیقگی شده است. درنهایت اینکه خبر رسیده با دستور مدیرکل ارشاد یزد قرار است این بیلبورد از شهر یزد جمع آوری شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->