هزینه نشست و برخاست هواپیما ۴۶ برابر شده است | درخواست شرکت‌های هواپیمایی برای آزادشدن نرخ بلیت هواپیما وضعیت نامطلوب سد دوستی | شناسایی ۱۰هزار فقره انشعاب غیرمجاز در مشهد هدر رفت واقعی آب شرب در مشهد ۹ درصد است جدول مبالغ وام فرزند آوری منتشر شد (۵ تیر ۱۴۰۱) | روش دریافت تسهیلات فرزندآوری چیست؟ سکه ۴۵۰ هزار تومان ارزان شد| دلار ارزان می‌شود سهم آورده مددجویان بهزیستی در مسکن ملی حذف نشد | حذف آورده اولیه حذف شد ماجرای پیامک واریز یارانه تیرماه چیست؟ چرا «کولر گازی» باد گرم می‌زند؟ + علت و راه حل مدیر کل تعزیرات خراسان رضوی: نظارت اجرایی بر بازار اجاره‌بهای مسکن از هفته آینده آغاز می‌شود | قیمت بدون مجوز کالا‌ها باید به قبل برگردد جاماندگان و معترضان یارانه بخوانند؛ احتمال تغییر در فهرست یارانه‌بگیران تیرماه قیمت دلار، قیمت سکه، قیمت طلا و قیمت ارز امروز یکشنبه (۵ تیرماه ۱۴۰۱) تحمیل قیمت‌ نجومی ۱۳.۵ میلیونی به زائران عتبات آغاز حذف شرکت‌های پیمانکاری و قرارداد مستقیم شدن نیرو‌های شرکتی؛ آزمونی در کار نیست افزایش نرخ تورم در خراسان رضوی در خرداد ماه موافقت رئیس‌جمهور با تسویه بدهی دولت به بانک ملی بازار پرالتهاب مسکن و صاحب‌خانه‌هایی که رنج مردم را می‌فهمند + فیلم درباره اجرای طرح بررسی وزن و کیفیت کالا‌ها در مشهد | ترازوی کم‌فروشان میزان می‌شود فروش بدون قرعه‌کشی «ایران خودرو» از امروز در سامانه یکپارچه فروش خودرو (۵ تیرماه ۱۴۰۱) + جدول قیمت و لینک ثبت‌نام
خبر فوری
واکنش‌ها به بیلبوردی که در شهر یزد رونمایی شد | مرغ در وجه حامل!
احمد شبانی، مسئول نظارت و تأیید محتوای تبلیغاتی اداره کل ارشاد یزد، از این گفت که محتوای این بیلبورد از لحاظ قانونی مشکلی نداشته و مراحل تأیید محتوا قبل از گرانی مرغ و وضع کنونی عرضه این محصول انجام شده، ولی متأسفانه در نحوه نصب و زمان انتشار آن بی سلیقگی شده است.

سیدزاده | شهرآرانیوز؛ پس از قطعی شدن صعود تیم ملی کشورمان به جام جهانی قطر که با برد ایران برابر عراق محقق شد، یک تصویر خیلی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد؛ تصویری که در آن امیر عابدزاده، سنگربان تیم، به نشانه قدردانی و از سر شادمانی بوسه‌ای بر دستان پدر گذاشت. این تصویر به قدری حال خوبی به جامعه تزریق کرد که به سرعت روی دیوارنگاره بزرگ میدان، ولی عصر تهران هم به نمایش درآمد و دوباره در فضای مجازی چرخید و مردم بازهم از تماشای آن ذوق کردند. اما چرا؟

ما ردی از خاطراتمان در آن تصویر یافتیم. همچنین، ردی از قدردانی و قدردان بودن و زیبایی و اهمیت دادن به آن. ضمن اینکه آن عکس و آن بوسه نمایشگر یک خوش حالی دسته جمعی و ملی بود؛ همه ما هم زمان بابت یک اتفاق خوب خوش حال بودیم و جشن گرفتیم.

برعکس این هم وجود داشته است؛ یعنی دیوارنگاره‌ها و بستر‌های مشابهی مثل بیلبورد‌ها که تبلیغاتشان نه تنها واکنش‌های مثبتی را به همراه نداشته، بلکه برعکس موجی از انتقاد‌ها را به همراه داشته است، آن هم به دلیل درج یک تصویر یا یک عبارت ناخوشایند.

دقیقا مثل بیلبوردی که در روز‌های گذشته در یزد رونمایی شد و بازخورد‌هایی که داشت، بسیار منفی بود: «برای اولین بار در ایران؛ عرضه گوشت و مرغ با پرداخت چک دوماهه، بدون ضامن.» دلیل آن هم عنوان نچسبی بود که به نظر با کمی حس فخرفروشی و برتربودن مخلوط شده بود و نتیجه اصلا خوبی نداشت. به ویژه اینکه درست در زمانی از آن رونمایی شد که بیشترشدن قیمت بسیاری از کالا‌های اساسی مردم را در تنگنا قرار داده و آنچه مهم است، بهبود اوضاع است، نه دستاورد‌های عجیب وغریب و موقت برای عادت کردن به این وضعیت. این تصویر حسابی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست چرخید و واکنش‌های زیادی را هم به دنبال داشت. کاربری با طعنه از این نوشته بود که: «ای عزیزی که مسئول این بنر‌ها و بیلبورد‌های فرهنگی شهرداری یزد هستی، نزن بزرگوار!» و دیگری گفت: «به جای پاک کردن صورت مسئله باید خود مسئله را حل کرد.»

به دنبال این حاشیه‌ها مسئولان هم وارد میدان شدند. حامد سلطانی، سخنگوی شهرداری یزد، از این گفت که مدیریت بیلبورد‌های شهری به دو صورت برون سپاری (به وسیله بخش خصوصی) و سازمانی (از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری) انجام می‌شود و آگهی فروش چکی مرغ در بیلبورد‌های واگذارشده به بخش خصوصی است و مسئولیت تأیید محتوا به عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد است. احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، هم به این نکته اشاره کرد که این آگهی را واحد ارزیابی و تأیید محتوای اداره کل تأیید کرده است، ولی به دلیل اوضاع کنونی قیمت و عرضه مرغ در استان قرار شده است این بیلبورد از منظر شهری حذف شود.

با وجود این، احمد شبانی، مسئول نظارت و تأیید محتوای تبلیغاتی اداره کل ارشاد یزد، از این گفت که محتوای این بیلبورد از لحاظ قانونی مشکلی نداشته و مراحل تأیید محتوا قبل از گرانی مرغ و وضع کنونی عرضه این محصول انجام شده، ولی متأسفانه در نحوه نصب و زمان انتشار آن بی سلیقگی شده است. درنهایت اینکه خبر رسیده با دستور مدیرکل ارشاد یزد قرار است این بیلبورد از شهر یزد جمع آوری شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}