سرنوشت لایحه فرونشست زمین در مجلس به کجا رسید؟ دستور اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه فوری در برابر «حشره سنک» در مشهد حریق کنتور برق در خیابان بابانظر (۳ شهریور ۱۴۰۳) مرگ تلخ مادر باردار و دختر خردسال مشهدی در دریای خزر (۳ شهریور ۱۴۰۳) پیام وزیر جدید آموزش و پرورش درباره دغدغه‌های معیشتی فرهنگیان تمهیدات ترافیکی پلیس راهور برای روز اربعین در مشهد (۳ شهریور ۱۴۰۳) ستاد مرکزی اربعین: زائران روز اربعین به کشور برنگردند قرار گرفتن در معرض نور مصنوعی در شب به سلامتی شما آسیب می‌رساند هواشناسی: دمای ۴۸ درجه‌ای در شهر‌های زیارتی عراق به ثبت رسید ویدئو | لحظه دیده شدن پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش حیدری نیشابور (۳ شهریور ۱۴۰۳) دومین مورد آبله میمونی جهش‌یافته در خارج از آفریقا تایید شد سردار رادان: ۲.۵ میلیون زائر تاکنون از عراق بازگشته‌اند (سوم شهریور ۱۴۰۳) سازمان اورژانس کشور: روند کاهشی موارد غرق‌‍شدگی در استان‌های خراسان تغییر در نرخ اضافه‌کار پرستاران و استخدام نیرو‌های جدید (سوم شهریور ۱۴۰۳) راه‌های موثر برای مبارزه با حشره «سِنَک» ستاد اربعین هلال احمر:۲۵۳ زائر مصدوم و جان‌باخته به داخل کشور انتقال یافتند تصادف شدید موتورسیکلت و خودرو در بلوار شریعتی مشهد + جزئیات (۳ شهریور ۱۴۰۳) تحویل وزارت میراث فرهنگی به صالحی امیری با حضور عزت الله ضرغامی دستگیری ۵ متهم درگیری مسلحانه در مشهد + فیلم دبیر انجمن علمی داروسازان ایران: به دلیل اعمال تحریم‌ها، با کمبود دارو‌ مواجه هستیم پلیس هرمزگان از کشف هروئین در چند بسته‌ شیرخشک‌‌‌ خبر داد ویدئو | لحظه انفجار خودروی سواری پس از تصادف با تریلی در محور ایلام-مهران (۲ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پیش بینی سازمان بهداشت جهانی از گسترش «آبله میمون» در سطح جهان

  • کد خبر: ۱۰۹۶۱۹
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
پیش بینی سازمان بهداشت جهانی از گسترش «آبله میمون» در سطح جهان
سازمان بهداشت جهانی گفت که پیش‌بینی می‌کند موارد بیشتری از آبله میمون را شناسایی کند.

به گزارش شهرآرانیوز، سازمان بهداشت جهانی گفت که پیش‌بینی می‌کند موارد بیشتری از آبله میمون را شناسایی کند و نظارت را در کشور‌هایی که معمولاً این بیماری در آن‌ها یافت نمی‌شود، گسترش می‌دهد.

به گزارش «رویترز»، این سازمان اعلام کرد که تا روز شنبه، ۹۲ مورد تایید شده و ۲۸ مورد مشکوک به آبله میمون از ۱۲ کشور عضو این سازمان گزارش شده است. سازمان بهداشت جهانی افزود که در روز‌های آینده راهنمایی‌ها و توصیه‌های بیشتری را برای کشور‌ها در مورد چگونگی مقابله با گسترش این ویروس ارائه خواهد کرد.

این سازمان افزود «اطلاعات موجود حاکی از آن است که انتقال (این ویروس) از انسان به انسان در میان افرادی که در تماس فیزیکی نزدیک با مواردی که علائم دارند، رخ می‌دهد.»  

آبله میمون یک بیماری عفونی است که معمولاً خفیف بوده و در بخش‌هایی از غرب و مرکز آفریقا بومی است. این ویروس از طریق تماس نزدیک منتشر می‌شود، بنابراین می‌توان به راحتی از طریق اقداماتی مانند خود ایزوله سازی و بهداشت آن را مهار کرد.

سوئیس اولین مورد ابتلا به آبله میمون را تایید کرد و به چندین کشور اروپایی و آمریکای شمالی، که ابتلا به این ویروس را شناسایی کرده‌اند، پیوست.

در هفته‌های اخیر، بیش از ۱۰۰ مورد تایید شده یا مشکوک ابتلا به آبله میمون در انگلیس، فرانسه، آلمان، بلژیک، ایتالیا، پرتغال، اسپانیا و سوئد و همچنین در آمریکا، کانادا و استرالیا شناسایی شده است که این موضوع نگرانی‌ها را افزایش داده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->