جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

منتقدان درباره فیلم «برادران لیلا» سعید روستایی چه گفتند؟

  • کد خبر: ۱۱۰۱۸۹
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
منتقدان درباره فیلم «برادران لیلا» سعید روستایی چه گفتند؟
با اکران فیلم «برادران لیلا» سعید روستایی در جشنواره کن نظر منتقدان درباره این فیلم هم منتشر شده است که نشان می‌دهد بیشتر آن‌ها از این اثر راضی بوده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز - پیتر بردشاو منتقد ارشد سینمایی گاردین با دادن امتیاز بسیار خوب چهار ستاره (از پنج ستاره) با تمجید از بازی ترانه علیدوستی در نقش لیلا و همچنین تیم بازیگری قدرتمند «برادرن لیلا» درباره این فیلم نوشت: سعید روستایی، فیلمساز ایرانی، یک درام خانوادگی بزرگ، جذاب و شخصیت محور را به سبک ایتالیایی-آمریکایی با اجراهای خشن، صحنه عروسی بزرگ و صحنه‌هایی یادآور فیلم‌هایی چون «روکو و برادرانش» از  «ویسکونتی» و «پدرخوانده» ساخته «کاپولا» ارائه می‌کند. حتی پیرنگی از آثار «آرتور میلر» را در میان سرزنش های عصبانی و دردناک فیلم می‌توان دید.

پیتر دبروگ، منتقد سرشناس ورایتی، نیز درباره در بخشی از نقد فیلم «برادران لیلا» هم نوشت: سعید روستایی در اولین حضور خود در کن با یک درام طولانی و پیچیده درباره پنج خواهر و برادر در تلاش برای رهایی از فقر در تهران ظاهر شده است. در «برادران لیلا»، یک خانواده ایرانی که زمانی مغرور و اکنون وضعیتی رقت‌انگیز دارد، در آستانه نابودی قرار می‌گیرد و خواهری که از تکیه بر مردان برای تصمیم‌گیری درباره سرنوشت خود خسته شده است..ترانه علیدوستی، بازیگر نقش لیلا که پیش از این او را در فیلم «فروشنده» دیدیم بدون شک بازی فراتر از مجموعه بازیگران مرد فیلم دارد اما این یک دستورالعمل برای تراژدی بالقوه سعید روستایی نویسنده و کارگردان ایرانی در فیلم  رمان‌گونه و سه ساعته اوست.

نشریه ددلاین نیز در مطلبی به قلم  «استفانی بانبری» با مروری بر داستان فیلم «برادران لیلا» این فیلم را یک تجربه غیرمنتظره و غنی توصیف کرد. (ایسنا)

بسیاری از منتقدان به این نکته اشاره کرده‌اند که فضاسازی‌های روایی فیلم، شباهت بسیاری به ابد و یک روز دارد و کسانی که آن فیلم را دوست داشتند، مطمئنا از این فیلم نیز رضایت خواهند داشت.

البته که دیگر مورد مشترک در بیان برخی از این منتقدان، افتتاحیه خوب فیلم در کنار فینال درخشان آن است که کار را تماشایی‌ کرده است. برخی از منتقدان از عنوان میخکوب‌کننده برای این فیلم استفاده کرده‌اند. البته که کلیدواژه مشترک تقریبا تمامی این منتقدها، از ریتم افتادن داستان در میانه‌های ان است که البته با توجه به زمان ۱۶۵ دقیقه‌ای اثر، کاملا قابل حدس بود. (ایرنا)

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->