شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی به‌دلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته
سرخط خبرها

سرقت سریالی نوه از حساب پدربزرگ!

  • کد خبر: ۱۱۰۸۹۴
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹
سرقت سریالی نوه از حساب پدربزرگ!
پیرمرد خیلی فکر کرد چه خریده که مبلغی از حسابش کسر شده است. خیلی به ذهنش فشار آورد، اما به نتیجه‌ای نرسید. این موضوع را پای پیری و کم حواسی اش گذاشت، اما این اولین و آخرین پیامک برداشت نبود و روز‌های بعد هم این برداشت‌ها تکرار شد.

ابوعطا | شهرآرانیوز؛ پیرمرد خیلی فکر کرد چه خریده که مبلغی از حسابش کسر شده است. خیلی به ذهنش فشار آورد، اما به نتیجه‌ای نرسید. این موضوع را پای پیری و کم حواسی اش گذاشت، اما این اولین و آخرین پیامک برداشت نبود و روز‌های بعد هم این برداشت‌ها تکرار شد، تا جایی که موضوع را به فرزندانش گفت، اما آن‌ها هم نفهمیدند چه اتفاقی افتاده است. همین موضوع موجب شد تا برای شکایت به پلیس فتای خراسان رضوی مراجعه کند.

پیرمرد تنها مقصر این برداشت‌ها را نقص در بانکداری الکترونیک می‌دانست؛ موضوعی که کارشناسان پلیس فتا با قاطعیت آن را رد کردند و گفتند: «در بیشتر پرونده‌های برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی، خود شهروندان زمینه سوءاستفاده و سرقت را مهیا می‌کنند.»، اما پیرمرد این را قبول نداشت و معتقد بود که ماجرای پرونده او با دیگر پرونده‌ها متفاوت است.

آغاز بررسی‌های تخصصی

با دستور سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان رضوی، پس از تشکیل پرونده اولیه درباره شکایت این مرد مشهدی، بررسی‌های کارشناسان پلیس آغاز شد.
بررسی‌های تخصصی از حساب بانکی شاکی نشان داد که این اقدام در روز‌های مختلف تکرار شده است و پس از تجمیع همه پیامک‌های برداشت، سرجمع این برداشت‌ها به ۱۵ میلیون تومان رسید.
در ادامه مأموران اقدامات گسترده‌ای را در فضای سایبر آغاز کردند. بررسی‌های بعدی نشان داد که این مبالغ به صورت خرید‌های اینترنتی برداشت شده است. این درحالی بود که پیرمرد حتی با سازوکار خرید‌های مجازی اصلا آشنا نبود.

پول‌هایی برای بازی آنلاین

پلیس در گام بعدی متوجه شد که همه وجوه برداشت شده، صرف خرید اکانت بازی‌های آنلاین شده است و فردی در مدت طولانی از حساب پیرمرد حساب بازی خود را شارژ کرده است. حرکت بعدی شناسایی متهم بود که سرنخ‌های به جامانده در فضای سایبر منجر به شناسایی پسری نوجوان شد. کارشناسان پلیس فتا با رسیدن به این سرنخ مهم، اطلاعات متهم را در اختیار شاکی قرار دادند. شاکی از آنچه می‌دید، شوکه شده بود.

شکایت پدربزرگ از نوه

پیرمرد با دیدن مشخصات عامل برداشت‌های غیرمجاز آه سردی کشید و اعلام کرد که متهم درواقع نوه خودش است و از اعتماد و سهل انگاری او سوءاستفاده کرده است.
به گفته سرهنگ جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان رضوی، با توجه به اینکه متهم نوه شاکی بود، وی از شکایتش صرف نظر و رضایتش را اعلام کرد، اما پرونده همراه با مستندات برای سیر مراحل قضایی به دادسرا ارجاع شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->