ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم پخش زنده بازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گلی زیبا و عجیب در لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان ویدئو | جشن قهرمانی بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان پس از صعود به مرحله بعد حریف تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ چه تیمی است؟
سرخط خبرها

آتش سوزی در جنگل‌های نورستان در شرق افغانستان + فیلم

  • کد خبر: ۱۱۰۹۴۹
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
آتش سوزی در جنگل‌های نورستان در شرق افغانستان + فیلم
به گفته منابع خبر در افغانستان از آتش سوزی در جنگل‌های نورگرام در ولایت نورستان خبر داده‌اند، به گفته آنها این آتش سوزی چند روزی است که آغاز شده و تاکنون هیچ اقدامی برای مهار آتش از سوی طالبان صورت نگرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ آتش سوزی که سه روز گذشته در جنگل های نورگرام ولایت نورستان آغاز شد، هنوز ادامه دارد و تا به حال تلاشی لازم برای خاموشی آن صورت نگرفته است.

منابع محلی در ولایت نورستان در این باره گفته‌اند که جنگل‌های شام‌دره ولسوالی نورگرام این ولایت از سه روز است که در آتش می‌سوزد.

این منابع افزوده‌اند که آتش کاملا مهار نشده و هر از گاهی بیم آن می‌رود که به مناطق دیگر گسترش پیدا کند.

در همین حال؛ «سمیع‌الحق حق‌بیان»؛ رئیس اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی در نورستان گفته که آتش‌سوزی مهار شده و خطر گسترش آتش وجود ندارد.

اینجا ببینید:

ساکنان محلی در گفتگو با رادیو آزادی گفته¡اند که آتش‌سوزی در روز پنجشنبه در نتیجه آتش زدن یک کنده چوب توسط یک کودک آغاز شده است.

مقام های امارت اسلامی در نورستان تائید می‌کنند که آتش سوزی تلفات جانی نداشته اما در این رویداد حدود هشت جریب از جنگل در آتش سوخته است.

نورگرام یکی از ولسوالی‌های دور افتاده در غرب ولایت نورستان است که به پارون، مرکز این ولایت وصل نیست.

گفته می‌شود که نیروهای کمکی برای مهار آتش از لغمان و ننگرهار به نورستان اعزام شده‌اند. کوه‌های ولایت نورستان و کنر پوشیده از درخت‌های بته نیشتر و جلغوزه است.

هر دو محصول که از کیفیت بالایی برخوردار هستند و برای اقتصاد افغانستان اهمیت زیادی دارند. در گذشته گزارش هایی از قاچاق چوب این جنگل ها به پاکستان وجود داشته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->