سرخط خبرها

یادواره شهید اسداللهی برگزار شد

  • کد خبر: ۱۱۱۳۹
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۷
یادواره شهید اسداللهی برگزار شد
به همت کارگروه جوانان شورای اجتماعی محلات گاز و مسلم
فیضی - یادواره شهید مدافع حرم حمیدرضا اسداللهی هفته گذشته به همت شورای اجتماعی محلات گاز، مسلم و حوزه مقاومت بسیج ۱۲ ابوذر در مسجد پنج‌تن آل‌عبا برگزار شد.

به گزارش شهرآرامحله، شعبانعلی اسداللهی پدر حمیدرضا اسداللهی شهید مدافع حریم اهل‌بیت (ع) که سال ۱۳۹۴ در خان‌طومان سوریه به شهادت رسیده است در این مراسم به بیان خاطره پرداخت و گفت: «حمید آقا ۸ سال کارمند رسمی وزارت بهداشت بود، در سال ۱۳۹۰ خداوند توفیق داد من و پسرم به سفر حج مشرف شویم، او در این سفر به من گفت «می‌خواهم از وزارت بهداشت بیرون بیایم.» من با او مخالفت کردم و گفتم «بابا، الان شما در موقعیت خوبی قرار دارید، شاید بالای ۹۰ درصد از جوان‌ها آرزو دارند به‌جای شما این پست را داشته باشند، شما بیمه‌اید و حقوق ثابت دارید، آینده شغلی شما تأمین است.» خنده سردی به من کرد و گفت «بابا، روزی ما دست خداست، وزارت بهداشت و دیگر موقعیت‌ها در برابر قدرت و تقدیر خداوند معنایی ندارد.» به او گفتم «تصمیم شما برای ادامه زندگی بعد از اینکه استعفا دادید، چیست؟» مستقیم به من حرفی نزد، اما گفت «من وقتی در وزارت بهداشتم از خود اختیاری ندارم و آزاد نیستم، حتی برای یک اردوی جهادی که می‌خواهم بروم باید چند نفر را ببینم، من در سال حداکثر سه بار می‌توانم در کار‌های فرهنگی مثل اردو‌های جهادی حضور یابم.»
وی ادامه داد: «همان‌طوری که به فرزندش در وصیت‌نامه اشاره‌کرده است کارهایش را بر پایه زندگی برای امام زمان (عج) قرارداد، از سفر که برگشتیم استعفای خود را امضا کرد و فعالیت خود را بیش‌ازپیش برای مولایش امام زمان (عج) شروع کرد. حاج حمید کار اداری خودش را رها کرد تا بتواند آزاد باشد و راحت کار کند، پژوهش‌های قرآنی و مهدوی خود را شروع کرد و عضو خادم پژوهشی افتخاری مسجد جمکران شد.»
پدر شهید در ادامه بیان کرد: «تشکلی را با دوستان خود برای کار‌های جهادی راه انداخت و فعالیت خود را در گروه‌های جهادی شروع کرد؛ شبی در جمع خانوادگی می‌خواست چیزی بگوید، اما بغضی در گلویش بود و سخت می‌توانست حرف بزند، گفت «بابا، ما در تهران تمام امکانات در اختیارمان است، هر چیزی بخواهیم به دست می‌آوریم، غافل از اینکه برای تهیه همین نان و گوشت افرادی هستند در روستا‌های دورافتاده که به‌سختی می‌توانند کار کنند و همین گوشت را بخرند، آن‌ها حدود ۷۰ سال از سنشان می‌گذرد و به‌جرئت می‌شود گفت یک‌بار هم به زیارت مولا علی بن موسی‌الرضا (ع) نرفته‌اند و آرزو دارند یک‌بار هم که شده است به این سفر بروند، اما به دلیل مشکلات مختلفی ازجمله مسائل مالی نمی‌توانند مشرف شوند.»
حاج حمید هزینه‌های سفر افرادی را که نمی‌توانستند به مشهد بروند تأمین می‌کرد و، چون دغدغه فرهنگی داشت، با طلبه‌ها صحبت می‌کرد و همراه کاروان آن‌ها را می‌فرستاد.»
شعبانعلی اسداللهی در ادامه به فعالیت‌های برون مرزی فرزند شهیدش اشاره کرد وگفت: «ارتباط‌های برون‌مرزی‌اش را به لبنان، یمن، عراق و پاکستان افزایش داد، زمانی که مادر شهید عماد مغنیه فهمید حاج حمید شهید شده است برای مراسم حاج حمید به ایران آمد و گفت: «اگر ایشان شهید نمی‌شد من تعجب می‌کردم.»

شهید اسداللهی چه کسی بود؟
حمیدرضا اسداللهی پانزدهم بهمن‌ماه سال ۱۳۶۳ در تهران به دنیا آمد. او درسش را تا پایان کارشناسی ادبیات عرب ادامه داد و سپس در دانشگاه تهران در همان رشته در مقطع کارشناسی ارشد ثبت‌نام کرد. حمیدرضا یکی از اعضای اصلی مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی محسوب می‌شد تاکنون اقدامات و فعالیت‌های گسترده‌ای در عرصه‌های تربیتی و فرهنگی در کشورهایی، چون پاکستان، عراق و لبنان سامان‌دهی و مدیریت کرده بود.
اسداللهی در سرزمین کربلا و سربازی حریم آل ا... (ع) در منطقه سوریه، دوستانی از کشور‌های اسلامی پیداکرده بود.
او قاری قرآن، محقق و پژوهشگر قرآنی، بسیجی، جهادگر، نخبه و فعال بین‌المللی بود. در جوانی به استخدام سپاه پاسداران درآمد و همواره سعی کرد تا به نیازمندان کمک کند.
اسداللهی برای دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) به سوریه رفت و در شهر حلب در روز بیست و نهم آذرماه سال ۱۳۹۴ در سن ۳۱ سالگی به آرزویش رسید. اصابت ترکش خمپاره به گردن او را به وصال حق رساند. از این شهید والامقام ۲ فرزند به یادگار مانده است.
محدثه ربانی، نماینده جوانان شورای اجتماعی مسلم، در حاشیه این مراسم بیان کرد: «مدتی قبل کارگروه جوانان شورای اجتماعی محله مسلم و گاز را با حضور جوانان راه‌اندازی کردیم و نام این گروه را به نام شهید مدافع حرم حمیدرضا اسداللهی مزین کردیم.»
وی در ادامه بیان کرد: «شهید اسداللهی سبک زندگی متفاوتی داشت و جوانان محله کتاب و منابع مختلفی درباره این شهید مطالعه کردند و مشتاق بودند تا با خانواده شهید که در شهر تهران سکونت دارند بیشتر آشنا شوند. به دنبال فرصتی بودیم تا این ارتباط را برقرار کنیم هفته گذشته هم‌زمان با سالروز شهادت شهید اسداللهی یادواره‌ای در مسجد پنج‌تن آل عبا واقع در خیابان مسلم ۶ برگزار کردیم و از خانواده شهید نیز دعوت کردیم و در جمع ما حضور پیدا کردند.»
نماینده جوانان شورای اجتماعی محله مسلم خاطرنشان کرد: «کارگروه جوانان شهید اسداللهی پس از این مراسم باقوت بیشتری برای حل مشکلات محله خود گام برمی‌دارند و امیدواریم مسئولان در کنار ما باشند و ما را یاری کنند.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->