یک خیابان به وسعت غدیر | خیابان فدائیان اسلام مشهد در عید ولایت خاطره ساز شد + فیلم اطعام ۱۱ هزار نفر در بزرگ‌ترین سفره اطعام کشور در مشهد + فیلم فضا آرایی معابر منتهی به حرم مطهر و برگزاری جشنواره عید تا عید در منطقه ثامن مشهد کیفیت هوای مشهد امروز چگونه است؟ (۵ تیر ۱۴۰۳) + عکس سرویس‌دهی رایگان دوچرخه‌های اشتراکی بایدو در مشهد به مناسبت عید غدیر تشکیل دبیرخانه دائمی نشست شهرداران کشور‌های عضو بریکس در مشهد مقدس  اطعام ۱۱ هزار نفر در روز عید سعید غدیر خُم در بوستان ملت مشهد اعمال‌قانون ۲۳۳۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۴ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بولوار وکیل آباد، میدان استقلال و پیرامون حرم امام‌رضا (ع) (۴ تیر ۱۴۰۳) افتتاح برج پرچم در مشهد به‌مناسبت عید غدیرخم سرویس‌دهی مترو و اتوبوسرانی مشهد روز عیدغدیر (سه‌شنبه، ۵ تیر ۱۴۰۳) رایگان است نگاهی به تاریخچه برگزاری عید ولایت و موقوفه‌های مربوط به آن در مشهد| چراغ روشن وقف در جشن غدیر شهردار مشهد: تخریب دیوار‌های خطرساز شهر برای حفظ جان مردم امسال هر روز یک اتوبوس به اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه می‌شود اعلام محدودیت‌های ترافیکی عید سعیدغدیرخم در مشهد دلجویی شهردار مشهدمقدس از نیروی حفاظت فیزیکی بوستان خورشید بارش شدید باران خسارتی نداشته است | احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها تا پایان امشب (۳ تیر ۱۴۰۳) بوستان‌های چهل‌بازه، وکیل‌آباد، کوه‌پارک و کوهشار مشهد تعطیل شدند (۳ تیر ۱۴۰۳) نخستین جلسه شورای بسیج اداری استان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد+ فیلم  کشف ۳۱۲۰ کیلوگرم آرد نانوایی در یکی از هتل‌های مشهد اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد به‌مناسبت دهه امامت و ولایت | نورافشانی ۵۰ نقطه مشهد در شب عید غدیرخم
سرخط خبرها

مشهدالرضا (ع) غرق در شادمانی ولادت حضرت ثامن الحجج (ع)

  • کد خبر: ۱۱۱۹۲۷
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
مشهدالرضا (ع) غرق در شادمانی ولادت حضرت ثامن الحجج (ع)
آستان قدس به عنوان کانون خدمت رضوی و شهرداری مشهد به عنوان سکاندار شهر امام رضا (ع) مانند سال‌های گذشته برنامه‌های جامعی را برای این روز‌های خجسته در نظر گرفته اند که امروز به اوج خود می‌رسد..

بنیامین یوسف زاده | شهرآرانیوز؛ چشم و دلمان دوباره روشن شده است به میلاد امامی که هرچه داریم و نداریم از لطف، محبت و ضمانت اوست. مردمان شهر امام رضا (ع) به خود می‌بالند که فرصتی دوباره برای عرض ارادت و آستان بوسی شان در روز‌های شادی و مسرت آل عبا (ع) در این حریم نورانی فراهم آمده است و به شکرانه این حال خوب، هرچه در توان دارند، به میدان عمل آورده اند تا در ایام میلاد امامشان سنگ تمام بگذارند.

در این میان آستان قدس به عنوان کانون خدمت رضوی و شهرداری مشهد به عنوان سکاندار شهر امام رضا (ع) مانند سال‌های گذشته برنامه‌های جامعی را برای این روز‌های خجسته در نظر گرفته اند که امروز به اوج خود می‌رسد.

گل آرایی صحن و سرای حرم رضوی

در آستانه ولادت حضرت شمس‌الشموس، صحن و سرای حرمش به صورت ویژه گل‌آرایی شده و چشم‌نوازی این صحن و سرا را صدچندان کرده است.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی هم از جزئیات برنامه‌های روز میلاد امام رضا (ع) در حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: از ساعت ۹:۳۰ امروز با اجرای گروه سرود مکبران نوجوان حرم رضوی، جشن سالروز میلاد امام مهربانی‎ها آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۳:۳۰ ادامه دارد.

حجت الاسلام حسین شریعتی نژاد بیان کرد: در مراسم جشن سالروز میلاد امام رضا (ع) مداحان و ستایشگران خاندان عصمت و طهارت (ع) در میلاد عالم آل محمد (ص) به مدیحه سرایی، شاعران به شعرخوانی و حجت الاسلام سرلک به سخنرانی می‌پردازند.

او ادامه داد: برنامه شام میلاد نیز از ساعت ۱۸ تا ۲۳ با محوریت سخنرانی آیت‎ا... محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) وحجت الاسلام ناصر‌رفیعی، مدیحه سرایی آقایان جعفر ملائکه، ابراهیم قانع، احد سبزی، اجرای سرود، شعرخوانی و... برگزار می‌شود.

سنگ تمام شهر

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی وفرهنگی شهرداری مشهد نیز از برگزاری گسترده جشن‎های میدانی ویژه دهه کرامت در شهر خبر داد و گفت: جشن‌های دهه کرامت امسال به صورت شهری، منطقه‌ای و محله‌ای برگزار و با استقبال بسیار خوبی روبه رو شد.

حسین باغگلی به فضاسازی شهری به مناسبت میلاد امام رضا (ع) اشاره کرد و ادامه داد: فضاسازی شهری گسترده‌ای انجام و در این زمینه از تشکل‌های مردمی هم استفاده شده است.

او درباره تفاوت برنامه‌های امسال دهه کرامت با سال‌های گذشته نیز گفت: در سال‌های قبل و به ویژه دو سال گذشته به علت شیوع بیماری کرونا و محدودیت ها، برنامه‌های دهه کرامت به صورتی خاص برگزار شد، اما امسال به دلیل کاهش همه گیری، جشن‌ها و برنامه‌های میدانی و گسترده تری برگزار کرده ایم.

به گفته باغگلی، برگزاری دوازده پاتوق سرود شهری، نورافشانی ویژه در هشت نقطه شهری در شب میلاد امام رضا (ع)، برگزاری جشن‌های باشکوه ویژه ولادت امام رضا (ع) در پنج نقطه شهری در پنج شب، اکران‌های گسترده شهری به مناسبت میلاد امام هشتم (ع)، فضاآرایی، آذین بندی شهری و... ازجمله برنامه‌های «نسیم کرامت» ویژه دهه کرامت بوده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد هم از سرویس دهی رایگان یازده خط اتوبوس رانی در روز میلاد امام رضا (ع) خبر داد. علی اصغر نیشابوری افزود: خطوط ۸۰۰، ۸۰۱، ۸۰۲، ۸۳۰، ۸۳۱، ۱۲، ۵۰، ۶۲، ۸۲، ۸۶ و ۲۱۰ امروز به صورت رایگان خدمات رسانی می‌کنند. سرپرست معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی وفرهنگی شهرداری مشهد نیز گفت: در حوزه استقبال و تکریم زائران راه اندازی ایستگاه‌های استقبال از زائر در پنج ایستگاه و در مبادی ورودی شهر در محور نیشابور، قوچان، پایانه مسافربری امام رضا (ع)، راه آهن و فرودگاه برنامه ریزی شده است.

سیدجلیل بامشکی با اشاره به اجرای طرح «قرار زیارت» اظهار کرد: سرود خوشامدگویی به زائران در ساعات پرتردد در ایستگاه‌های استقبال از زائر نیز اجرا می‌شود. مراکز راهنمای زائر در اطراف حرم مطهر و مبادی ورودی نیز تقویت شده و ساعت کاری‌شان افزایش یافته است و خدمت رسانی از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۱:۳۰ انجام می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->