شکستن رکورد تولید آسفالت با تولید ۳۲ هزار تن در مشهد پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی بخش سازه‌ای ایستگاه‌های فاز اول خط‌سه مترو مشهد ویژه‌برنامه‌های خیابان «در مسیر بهشت» هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | گلایه شهروندان از مشکلات بعضی از دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد نژادحسین: مشکل ترافیک ۴۴ نقطه در مشهد با اصلاح هندسی رفع می‌شود اعمال‌قانون ۲۳۲۹ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازگشایی محور طبس _ بردسکن هوای کلانشهر مشهد امروز در وضعیت هشدار قرار دارد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مأموریت ویژه آتش‌نشانان در طوفان شب گذشته (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیگیری وعده‌های شهرداری منطقه‌۱۲ مشهد در تریبون مردمی محله امیریه اتوبوس‌های آلمانی به خیابان‌های مشهد می‌آیند| ورود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال ۱۴۰۳ + فیلم تاکسیران امانت‌دار مشهدی سه میلیارد ارز را به صاحبش برگرداند استفاده ۳۷ درصد مشترکین مشهدی از پاداش صرفه جویی آب (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) یادی از محله «نیزه» مشهد و نیزار‌های گمشده‌اش رینگ پیرامونی بوستان کرامت مشهد ۶۵ درصد پیشرفت داشته است | عملیات احداث این پارک تا مرداد به پایان می‌رسد تعیین تکلیف یک زمین ۲۰۰۰ متر مربعی در منطقه ۹ شهرداری مشهد گلایه مردم از جولان معادن شن شویی و استخراج ماسه در  حوالی آرامگاه فردوسی جشنواره گل‌های اطلسی در باغ مشهد برگزار می‌شود
سرخط خبرها

تقویت خطوط منتهی به حرم رضوی در شب میلاد امام رضا (ع)

  • کد خبر: ۱۱۱۸۵۵
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
تقویت خطوط منتهی به حرم رضوی در شب میلاد امام رضا (ع)
سرپرست معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به برنامه‌های این معاونت در بخش‌های مختلف برنامه‌ریزی شده، اقدامات مهم به مناسبت دهه کرامت رضوی را تشریح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدجلیل بامشکی در خصوص برنامه‌های معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی در دهه کرامت اظهار کرد: به مناسبت دهه کرامت اقداماتی در بخش‌های مختلف تکریم و استقبال از زائران در نظر گرفته شده و برنامه‌هایی از جمله برگزاری جشن‌ها و رویداد‌های متناسب با این روزها، فضاسازی و تبلیغات محیطی و فضاآرایی شهری، برگزاری همایش‌های متناسب با دهه کرامت و خدمات و حمل‌ونقل شهری پیش‌بینی شده که در حال اجراست.

وی ادامه داد: در حوزه استقبال و تکریم زائران راه‌اندازی ایستگاه‌های استقبال از زائر در پنج ایستگاه و در مبادی ورودی شهر در محور نیشابور، قوچان، پایانه مسافربری امام رضا (ع)، راه‌آهن و فرودگاه برنامه‌ریزی شده و خدمت‌رسانی به تعداد زائران به صورت روزانه مشخص می‌شود.

سرپرست معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: همچنین سرود خوش‌آمدگویی به زائران در ساعات پرتردد در ایستگاه‌های استقبال از زائر نیز اجرا می‌شود. مراکز راهنمای زائر در اطراف حرم مطهر و مبادی ورودی نیز تقویت شده و ساعت کاری آن افزایش یافته است و خدمت‌رسانی از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۱:۳۰ انجام می‌شود.

بامشکی خاطرنشان کرد: همچنین برای استقرار عوامل راهنمای زائر سیار از ظرفیت خادمان افتخاری برای روز‌های پایانی دهه کرامت استفاده شده تا در ساعات مشخصی به زائران در مبادی پایگاه راهنمای زائر خدمت‌رسانی شود.

وی اضافه کرد: طرح قرار زیارت قبل از دهه کرامت نیز اجرا می‌شده، اما در این ایام تقویت شده است. در این طرح روزانه ۱۵ اتوبوس برای سرویس‌دهی به مساجدی که دسترسی به حمل‌ونقل آسان برای رسیدن به حرم مطهر ندارند، در نظر گرفته شده است. برای استفاده از طرح قرار زیارت باید افراد به صورت گروهی از طریق مسجد ثبت نام کنند؛ به علاوه اسکان در بوستان زائرپذیر غدیر نیز انجام می‌شود و ویژه این ایام غرفه‌هایی در این بوستان راه‌اندازی شده است.

سرپرست معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: در بخش برگزاری جشن‌ها و رویداد‌ها نیز به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) چند جشن بزرگ منطقه‌ای و با تأکید بر مناطق حاشیه شهر و کم‌برخوردار برگزار شده است. سه جشن برای ولادت حضرت معصومه (س) در مهرآباد، منطقه توس و خواجه‌ربیع برگزار شد و به مناسبت ولادت امام رضا (ع) نیز پنج جشن بزرگ شهری برنامه‌ریزی شده که در مناطق چهار، ۶، هشت، ۹ و ۱۱ برگزار می‌شود.

بامشکی افزود: برنامه‌های ویژه‌ای مانند جشن بزرگ ریحانه‌ها در بوستان ریحانه نیز مصادف با ولادت حضرت معصومه (س) برگزار شده و در آن از دختران نمونه تقدیر شد. جشن مهدخت نیز با مشارکت آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش برگزار می‌شود. همچنین جشن‌ها و برنامه‌هایی در فرهنگسراها، مساجد و محلات شهری برگزار شده که ویژه این ایام بوده است.

وی عنوان کرد: در بخش فضاسازی شهری و تبلیغات محیطی نیز نوارافشانی در شب ولادت امام رضا (ع) برنامه‌ریزی شده است. طرح پویش محله رضوی در ۱۶ محله در حال برگزاری است که با مشارکت مردم محلات نظافت و فضاآرایی آن انجام می‌شود. همچنین اکران‌های ویژه روز دختر در سطح شهر برگزار شده و در حال حاضر نیز اکران‌های ویژه ولادت حضرت رضا (ع) در حال انجام است.

سرپرست معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: در بخش حمل‌ونقل شهری تقویت خطوط منتهی به حرم در شب و روز میلاد امام هشتم در دستور کار قرار دارد. تقویت خطوط شبانه در شب و سرویس‌دهی ویژه برای نماز صبح روز میلاد نیز از دیگر برنامه‌های ویژه دهه کرامت به شمار می‌رود. علاوه بر این سعی شده فاصله زمانی قطار شهری و اتوبوسرانی در شب و روز میلاد کمتر شود. اجرای سرود در ایستگاه‌های قطار شهری نیز از دیگر برنامه‌های این ایام است.

بامشکی بیان کرد: همایش ویلچررانی ویژه معلولان و جانبازان در پارک ملت و برگزاری اختتامیه پویش مشهد مهربان در راستای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد با مشارکت خیرین نیز در این روز‌ها انجام خواهد شد. همایش بانوی کرامت، اجرای سرود در سطح شهر و اطراف حرم مطهر در ساعات شلوغ و پر رفت‌وآمد و نصب بنر تبریک میلاد روی خودرو‌های سازمانی و اتوبوس‌ها نیز از دیگر برنامه‌های این روز‌ها به شمار می‌رود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->