اوج مصرف برق به ۶۷ هزار مگاوات رسید (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) نحوه دریافت خسارات ناشی از قطعی برق + لینک سامانه پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روز شنبه ‍۱۷ خرداد ۱۴۰۴ ارزیابی خسارات ۳ هزار کانتینر در انفجار بندر شهید رجایی پیش بینی بورس برای فردا (شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴) آخرین وضعیت بازار سکه و طلا | رشد اونس جهانی و اثر آن بر بازار داخل پرداخت کالابرگ به خردادماه ۱۴۰۴ می‌رسد؟ ویدئو| رئیس برنامه و بودجه: مطالبات گندم‌کاران تا ۱۰ روز دیگر پرداخت می‌شود ارزش بازار سرمایه در پایان اردیبهشت ۱۴۰۴ از ۱۳.۶ هزار همت عبور کرد انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث همچنان معطل سازمان امور مالیاتی شرط سنی برای دریافت پروانه کسب حذف شد رشد دو برابری اعتبارات استانی و ملی بودجه خراسان رضوی در سال ۱۴۰۴ سکه ۲ میلیون تومان گران شد (۱۵ خرداد ۱۴۰۴) واکنش سازمان بورس به معاملات مشکوک و دارندگان اطلاعات نهانی سهام خودروسازان امتیاز ویژه واردات کشنده برای رانندگان کامیون+ جزئیات بخشنامه نکات بهداشتی ذبح دام در عیدقربان | گوشت تازه نباید بلافاصله پس از ذبح دام مصرف شود ویدئو| خبر خوش رئیس سازمان برنامه و بودجه برای بازنشستگان کشوری عملکرد مدیران صندوق‌های اهرمی زیر ذره بین سازمان بورس تدوین طرح دوفوریتی توسط نمایندگان مجلس برای حل مشکلات کامیون‌داران نصب برچسب بدمصرفی سردر واحدهای تجاری و بانک‌ها جزئیاتی از افزایش قطعی قیمت نان قیمت طلای جهانی امروز (۱۴ خرداد ۱۴۰۴) افزایش یافت قیمت خودرو در بازار امروز (۱۴ خرداد ۱۴۰۴) | یک خودرو ۹۰ میلیون تومان گران شد + جدول مزایای کارمندان بر اساس عملکردشان پرداخت می‌شود | ۳ دستگاه مشمول مشخص شد پرواز‌های فرودگاه امام (ره) امروز (چهارشنبه، ۱۴ خرداد ۱۴۰۴) ۵ ساعت توقف خواهند داشت ارزش معاملات صندوق‌های طلا در بازار سرمایه به ۱.۹ همت رسید ویدئو| توضیحات سخنگوی دولت درباره تاخیر در پرداخت کالابرگ (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) عرضه خودرو در بورس کالا تنها راه حل برای رفع چالش قیمت گذاری خودرو مهم‌ترین اخبار بورسی کدال امروز (سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

انگشت اتهام حادثه قطار مشهد-یزد به سمت امیر منصور آریا نشانه رفت

  • کد خبر: ۱۱۱۹۷۱
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
انگشت اتهام حادثه قطار مشهد-یزد به سمت امیر منصور آریا نشانه رفت
مدیرعامل راه آهن در توییتی گفت: آن‌هایی که شرکت تراورس بازوی تعمیر و نگهداری خطوط ریلی را به امیر منصور آریا واگذار کردند، پاسخگوی سهم خود باشند.

به گزارش شهرآرانیوز، در پی بروز سانحه ریلی قطار مسافری مشهد-یزد در روز چهارشنبه ۱۸ خرداد و جان باختن تعدادی از هموطنان، سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی انگشت اتهام این سانحه را به سمت واگذاری شرکت تراورس به امیر منصور آریا نشانه رفت.

مدیرعامل راه آهن نوشت:

«آیا کسانی که از واگذاری شرکت تراورس (بازوی تخصصی راه‌آهن برای تعمیر و نگهداری کل خطوط) به مفسد اقتصادی اعدام شده امیرمنصور آریا حمایت کرده و امنیت خطوط را به مخاطره می‌اندازند، اکنون پاسخگوی سهم خودشان از مشکلات عدیده کارگران مظلوم تراورس و جان‌های پرکشیده سانحه تلخ اخیر هستند؟»

ماجرای واگذاری و برگشت تراورس به راه آهن چه بود؟

شرکت خدمات خط و ابنیه فنی راه آهن (تراورس) در سال ۱۳۸۹ و در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مصوب شد که از دولت منتزع و در سال ۱۳۹۱ به گروه امیرمنصور آریا واگذار شد.

در اردیبهشت سال ۱۳۹۹ نصرالله پژمانفر رئیس سابق کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از صدور رأی دادگاه مبنی بر بازگشت شرکت تراورس به دولت (شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران) خبر داد.

سعید رسولی مدیرعامل پیشین شرکت راه آهن نیز ۳ اسفند ۱۳۹۹ در یک برنامه زنده تلویزیونی از جدا شدن تراورس در سال ۱۳۹۱ از راه آهن و صدور رأی نهایی دادگاه در ۹ بهمن ۱۳۹۹ مبنی بر بازگشت این شرکت به دولت خبر داده بود.

مدیرعامل سابق راه آهن در ۱۷ خرداد امسال نیز در مراسم معارفه هیئت مدیره و مدیرعامل جدید تراورس گفت: شرکت راه‌آهن در شرایطی مسئولیت شرکت تراورس را به عهده گرفت که برخی آن را منع می‌کردند و از این اتفاق به عنوان بازگشت و پس رفت یاد می‌کردند.

سید میعاد صالحی معاون و زیر راه و مدیرعامل شرکت راه آهن نیز اواخر بهمن سال گذشته از آغاز فرآیند اجرایی بازگشت شرکت خصوصی سازی شده تراورس به دولت (شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران) خبر داد. ‌

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->