القسام: زمان برای آزادی اسرای صهیونیست رو به پایان است + فیلم روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است | بایدن هزینه آن را در انتخابات خواهد داد توماج صالحی به اعدام محکوم شد وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: نبرد آتی در جبهه شمال تعیین کننده است خودداری سفارت ایران در فرانسه از پیگرد قضایی فرد مهاجم پادشاه عربستان راهی بیمارستان شد پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا رئیسی مورد استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا قرار گرفت ایران و پاکستان در پایان سفر رئیس‌جمهور، بیانیه مشترک صادر کردند واکنش بورل به درخواست اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران استاندار خراسان رضوی : شاهد حمایت و پشتیبانی مردم از «طرح نور» هستیم سلاجقه: کشور‌های حوزه آبریز خزر باید در قالب کنوانسیون تهران وظایف خود را اجرا کنند رئیسی: پروژه‌های بزرگ برق‌‌آبی را در ۲۰ کشور با دانش ایرانی اجرایی می‌کنیم بهادری جهرمی: نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود وحیدی: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است حسینی: برای تعامل سازنده با مجلس دوازدهم آماده ایم وزیر ارتباطات: برای سومین بار درخواست کردیم گوگل‌پلی رفع فیلتر شود
سرخط خبرها

سازمان ملل: ۲۵۰هزار افغانستانی پس از تسلط طالبان به پاکستان مهاجرت کرده‌اند

  • کد خبر: ۱۱۳۱۰۹
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
سازمان ملل: ۲۵۰هزار افغانستانی پس از تسلط طالبان به پاکستان مهاجرت کرده‌اند
معاون کمیساریای سازمان ملل با بیان اینکه ۲۵۰هزار افغانستانی پس از تسلط طالبان به پاکستان مهاجرت کرده‌اند گفت: ما خواستار حمایت قوی بین‌المللی برای رسیدگی به نیازهای بشری در افغانستان هستیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کلی کلمنتز، معاون سازمان مهاجرت ملل متحد می‌گوید که پس از تسلط طالبان بر افغانستان ۲۵۰ هزار نفر از مردم این کشور به پاکستان مهاجرت کرده‌اند.

کلمنتز در پایان سفر چهار روزه‌اش به افغانستان و پاکستان، بر ادامه حمایت از بیجاشدگان داخلی و پناهجویان افغانستانی تأکيد کرد.

معاون کمیساریای سازمان ملل خواستار حمایت قوی بین‌المللی برای رسیدگی به نیازهای بشری در افغانستان شد.

کلمنتز گفت: "کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان به شدت در تلاش است تا از بیجاشدگان داخلی، عودت‌کنندگان و پناهندگان حمایت کند."

در اعلامیه کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان آمده است که پاکستان در حال حاضر حدود ۱/۳ میلیون پناهنده ثبت‌شده و ۱/۵ میلیون پناهنده افغانستانی، وضعیت نامشخص دارند. از میان یک‌و‌نیم میلیون مهاجر افغانستانی، تنها ۲۵۰ هزار آن از اگست ۲۰۲۱، زمان به قدرت رسیدن طالبان، وارد پاکستان شده‌اند.

معاون کمیساریای عالی سازمان ملل در امور مهاجرین در سفر به پاکستان با بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه و سایر مقامات این کشور دیدار کرد.

کلمنتز در این دیدارها بر نیاز به صلح در افغانستان و راه‌حل‌ پایدار برای پناهجویان افغانستانی در کشورهای همسایه تأکید کرد.

کلمنتر از مقام‌های پاکستانی خواست تا در توجه به پناهجویان افغانستانی ثابت قدم بمانند.

کلمنتز گفت: "افغانستانی‌ها باید بدانند که تنها نیستند و جامعه بین‌المللی در کنار آنها می‌ایستد."

از شروع سال ۲۰۲۲ تا کنون، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور مهاجرین نزدیک به یک میلیون افغانستانی آسیب‌پذیر پول نقد، حمایت زمستانی و سایر کمک‌ها را ارائه کرده است.

این سازمان برای کمک به حدود ۳/۵ میلیون بیجاشده ناشی از جنگ کار می‌کند.

منبع: YJC

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->