رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

صریح و شفاف

  • کد خبر: ۱۱۳۲۹
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۵
صریح و شفاف
رئیس جمهور از دانشجویان خواست نقد‌های خود را با بیان صریح، خوب، روشن و شجاعانه بیان کنند
به گزارش شهرآرانیوز رئیس جمهور کشورمان روز گذشته و با دو روز تاخیر به مناسبت روز دانشجو به دانشگاه فرهنگیان رفت. در این دیدار، نمایندگان هفت تشکل دانشجویی دیدگاه ها، نظر‌ها و نقد‌های خود را در زمینه‌های مختلف بیان کردند. انتقاد از وضعیت اقتصادی کشور، اتکا به جوانان و نخبگان کشور به جای اتکا به غرب و آمریکا، انتقاد از برجام، عملی نشدن وعده‌های داده شده دولت و رئیس جمهور به مردم، ضرورت حمایت از آزادی بیان دانشجویان، انتقاد از نحوه اجرای افزایش قیمت بنزین و مشکلات ناشی از آن، انتقاد از نحوه خصوصی سازی‌ها در کشور، حمایت از جوانان و توجه به زنان، مقابله با مافیای کنکور و مدارس لاکچری و بازنگری در آیین نامه‌های وزارت علوم درمورد دانشجویان ازجمله آیین نامه انضباطی، اعتماد به نسل جوان در سپردن مسئولیت‌ها و استفاده از ظرفیت دانشجویان و دانشگاه برای کمک به حل مشکلات کشور، ازجمله موضوعاتی بود که دانشجویان، مطرح یا به آن انتقاد کردند.

نقد باید شامل همه قوا و نهاد‌ها شود
حجت الاسلام حسن روحانی نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه دولت بدون اشکال و ایراد نیست و از انتقاد سازنده استقبال می‌کند، گفت: قدرت باید نقد شود؛ چون اگر نقد نشود، احتمال انحراف دارد و کشور دانشجویی می‌خواهد که با صراحت و شهامت حرف بزند و مسئولان را نقد کند. رئیس جمهور با بیان اینکه همه دانشجویان باید با یک بیان صریح، خوب، روشن و شجاعانه مطالب خود را بیان کنند، تصریح کرد: ما به دنبال چنین دانشجویی هستیم که با صراحت دربرابر کسانی که مسئولیت دارند، مطالب و انتقادات خود را مطرح کنند که البته این دوران و مسئولیت نیز محدود است و دانشجو باید با قدرت گفتگو، قدرت را نقد کند، وگرنه احتمال انحراف در قدرت وجود دارد و این قدرت شامل همه قوای کشور، نهادها، گروه‌ها و حتی جامعه بزرگ مردم می‌شود. روحانی تصریح کرد: معتقدم در نقادی، دانشجو باید بی محابا، اما بامحتوا نقد کند.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه اگر بگوییم فلان فرد، مخالفان را بی شناسنامه خوانده، حرف نادرستی است، افزود: در یک مراسم سخنرانی، فردی سخنی بر زبان آورد که مردم و ملت این چنین می‌گویند و من گفتم از طرف مردم نگویید، بلکه بگویید نظر حزب من این است و منظور من از شناسنامه این بود و اینکه به عنوان کل ملت ایران، سخن نگویید.
روحانی با بیان اینکه اگر کسی بخواهد به نمایندگی از ملت صحبت کند، رئیس جمهور است، ادامه داد: این گونه سخنان را تحریف نکنیم که به نفع کشور نبوده است و نباید این گونه عمل کنیم و باید واقعیت‌ها را درک کنیم و همه زوایا را برای منفعت کشور درنظر بگیریم.
وی با اشاره به دیدگاه‌های مطرح شده یکی از دانشجویان درمورد وعده‌های دولت گفت: اینکه دولت چقدر خدمت کرده و چقدر به وعده هایش عمل کرده، انتظار این است که در محیط‌های دانشجویی و دانشگاهی به صورت روشن به موارد اشاره شود.
رئیس جمهور با بیان اینکه آمار و ارقام می‌گوید که اقدامات خوب و اثرگذاری در دولت انجام شده است، گفت: به عنوان نمونه حقوق معلمان در این دولت حدود ۵/۳ برابر افزایش یافته است.

شرایط سخت است، اما ما مقصر نیستیم
روحانی در ادامه با اشاره به شرایط امروز کشور گفت: در شرایط آسانی قرار نداریم و شرایط سخت است، اما مقصر ما نیستیم. ما توافق را به هم نزدیم و تقریبا همه کشور‌های دنیا به جز چند کشور، آمریکا را مقصر می‌دانند و اجماع بین المللی وجود دارد که آمریکا این شرایط را برای توافق برجام ایجاد کرده است.
وی در پاسخ به انتقاد یکی از دانشجویان درباره اعتماد دولت به آمریکا گفت: ما به آمریکا اعتماد نکردیم؛ به همین خاطر گفتیم که توافق را بعد از تصویب در سازمان ملل می‌پذیریم و امضا می‌کنیم. ما کار خود را درست انجام دادیم.
رئیس جمهور افزود: ببینید امروز آمریکا چقدر از برجام عصبانی است. معاون وزیرخارجه این کشور اخیرا گفته است که برجام را باید از بین ببریم، زیرا با وجود برجام، چند ماه بعد خریدوفروش تسلیحات برای ایران آزاد می‌شود و این کشور می‌تواند از چین، روسیه و اروپا سلاح بخرد و به همه کشور‌ها سلاح بفروشد.
روحانی ادامه داد: وزیرخارجه آمریکا عصبانی است و می‌گوید چرا اروپایی‌ها در مقابل ایران که به تعهدات خود عمل نمی‌کند، اقدامی نمی‌کنند و این نشان می‌دهد که برجام به نفع ما بوده است و ما کار خود را درست انجام داده ایم. رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برجام نه مقدس است و نه لعنتی، گفت: برجام یک قرارداد بین المللی است که باید تلاش کنیم از مزایای آن استفاده کنیم. پیامبر (ص) هم با یهود بنی قریظه قرارداد بست. آن‌ها خیانت کردند و پیامبر روبه رویشان ایستاد. پیامبر با کفار پیمان بست و آن‌ها پیمان شکستند. ما باید در هر شرایطی منافع خود را درنظر بگیریم.
روحانی با بیان اینکه بودجه سال آینده در هیچ جا متکی بر مذاکره نیست و مبنای بودجه تداوم تحریم است، گفت: وظیفه قانونی و انقلابی ماست که از هر راهی که برای رفع مشکلات وجود دارد، استفاده کنیم.
رئیس جمهور تاکید کرد: دشمن به دنبال این است که به مردم ما فشار وارد کند. مردم ایستادگی و مقاومت می‌کنند، اما معنایش این نیست که اگر راهی داریم که می‌توانیم نقشه و توطئه دشمن را بشکنیم، آن راه را نرویم. مذاکره لازم و یک کار انقلابی است. روحانی با بیان اینکه همه باید با هم باشیم، گفت: انتخابات پیش روی ماست. فضا را آرام کنیم و همه در انتخابات فعال شویم. دانشجویان و دانشگاهیان در این زمینه وظیفه مهمی برعهده دارند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->