هریس: ما پیروز انتخابات می‌شویم حماس درباره یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی هشدار داد وزیر یونانی، ترکیه را تهدید نظامی کرد واکنش پزشک بایدن به خبر مرگ رئیس جمهور آمریکا حمله راکتی حزب‌الله برای نخستین بار به شهرک صهیونیست نشین تسوریال انفجارهای شدید در حیفا و عکا در سرزمین‌های اشغالی باقری حادثه تیراندازی در عمان را محکوم کرد نانسی پلوسی از هریس حمایت کرد مقامات امنیتی اسرائیل با خروج از غزه موافقت کردند باقری‌کنی: حمایت بی‌دریغ یمن از مردم مظلوم غزه مایه مباهات امت اسلامی است حزب‌الله لبنان محل استقرار نظامیان صهیونیست را هدف قرار داد یورش نظامیان صهیونیست به «طولکرم» (یکم مرداد ۱۴۰۳) نیروی دریایی سپاه: شناور خارجی حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس را توقیف کردیم (یکم مرداد ۱۴۰۳) نگرانی سخنگوی «گوترش» از حمله اسرائیل به یمن حمله اسرائیل به خان‌یونس ۷۰ شهید و بیش از ۲۰۰ مجروح برجای گذاشت (یکم مرداد ۱۴۰۳) ایروانی: ایران کاملاً متعهد به کمک به راه‌حل سیاسی بحران سوریه است آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) انهدام جنگ‌افزارهای متجاوز صهیونیستی از سوی قسام پزشکیان: حساب مردمی که به هر دلیلی ناراضی هستند، از دشمنان و بددلان جداست حملات سنگین مقاومت لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی + فیلم (یکم مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حمله تروریستی به اتوبوس نظامیان سوری با ۱۳ کشته

  • کد خبر: ۱۱۳۴۲۴
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
حمله تروریستی به اتوبوس نظامیان سوری با ۱۳ کشته
خبر‌های اولیه حاکی از آن است که در پی حمله تروریستی به اتوبوسی در ریف رقه، ۱۵ نظامی سوری کشته و زخمی شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» از حمله تروریستی به یک دستگاه اتوبوس در ریف رقه خبر داد.

براساس گزارش‌های اولیه، در این حمله تروریستی ۱۳ نظامی سوری کشته شدند و دو نفر دیگر زخمی شدند.

در دوازدهم خرداد جاری نیز، عناصر تروریستی به یک اتوبوس مسافربری در استان دیرالزور در شرق سوریه حمله کردند و در پی آن، سه غیر نظامی کشته و بیش از بیست نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

این در حالی است که سانا فروردین ماه گذشته خبر داد که تحرکات داعش به خاطر حمایت‌های نظامیان تروریست آمریکایی است؛ به نحوی که این عناصر در حال آموزش تروریست‌های داعش در شمال شرق سوریه هستند.

به گفته خبرگزاری رسمی سوریه، نظامیان آمریکایی، آموزش‌های فشرده‌ای را برای آشنایی عناصر داعش با استفاده از «آر پی جی» و موشک‌های دوش‌پرتاب آغاز کرده‌اند.

این آموزش‌ها مخصوص یک گروه از عناصر داعش است که عناصر آمریکایی آنان را در یک زندان واقع در جنوب الحسکه، زندانی کرده‌اند. این زندان، در پایگاه آمریکایی‌ها در شهر «الشدادی» قرار دارد.

منابع محلی نیز خبر دادند، نیرو‌های آمریکایی همچنین نحوه استفاده از موشک‌های ضد زره را به عناصر داعش آموزش می‌دهند تا به زودی، آنان را به صحرا‌های دیرالزور و تدمر انتقال دهند و پس از آن، حمله به مواضع ارتش سوریه و مراکز دولتی و منازل غیر نظامیان را آغاز کنند.

گزارش‌های رسانه‌ای طی ماه‌های گذشته حاکی از این است که آمریکایی‌ها صد‌ها نفر از عناصر داعش را از عراق و زندان‌های الحسکه به اطراف پایگاه غیر قانونی خود در منطقه التنف در مرز‌های سوریه و اردن انتقال داده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->