جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

کریمخانی خواننده «آمدم ای شاه پناهم بده» درگذشت + بیوگرافی

  • کد خبر: ۱۱۳۴۹۲
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۹
  • ۱
کریمخانی خواننده «آمدم ای شاه پناهم بده» درگذشت + بیوگرافی
محمدعلی کریمخانی مداح اهل بیت (ع) و خواننده قطعه مشهور «آمدم‌ای شاه پناهم بده» ساعتی پیش در ۷۱ سالگی درگذشت.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدعلی کریمخانی مداح اهل بیت(ع) و خواننده قطعه مشهور «آمدم ای شاه پناهم بده» ساعتی پیش در ۷۱ سالگی درگذشت. او متولد سال ۱۳۲۹ در نرجه استان قزوین بود.

او از کودکی به مداحی علاقه‌مند بود و در محافل و هیأت‌ها در ایام محرم و رمضان مناجات‌‌خوانی و مداحی می‌‌کرد. اولین مداحی خود را در سن ۱۶ سالگی در حرم و ولادت امام رضا(ع) با نوای خاص و رسای خود خواند. او از محضر استاد مرحوم حسین صبحدل بهره برده و توسط ایشان وارد رادیو شد.

استاد کریمخانی در سال ۱۳۸۹ با آهنگسازی آریا عظیمی‌نژاد قطعه مشهور «آمدم ای شاه پناهم بده/ خط امانی ز گناهم بده» را که در وصف حضرت امام رضا (ع) بود، خواند و فضای ایران را عطرآگین کرد. آلبوم «ساقی سرمست» در رثای شهیدان کربلا نیز از دیگر آثار اوست. از بهترین آثار وی می‌توان به « آمدم ای شاه پناهم بده» و همچنین «نجوای عاشورایی، حسین آرام جانم و حسین روح و روانم» اشاره کرد.

 محمدعلى کریمخانى در انتخاب شعر دقت خاصى داشت، بطوری‌که براى مداحى در یک مجلس و یا یک محفل، اشعار زیادى را مطالعه مى‌‏کرد و دیوان‌‏هاى مختلف را بررسى می‌کرد و با یک دقت نظر، اشعار زیبا، پرمحتوا و اشعارى که از روح والاى شاعران نشأت گرفته باشد را گلچین مى‌کرد. همین وسواس در انتخاب شعر کار کریمخانى را از دیگران متمایز می‌کرد. او همه قابلیت‏‌هاى صداى خود را بکار می‌گرفت و به عبارتى دیگر با تمام وجود و با صلابتى خاص و با انتخاب زیباترین و در عین حال مناسب‏‌ترین آهنگ‏‌هاى دستگاه‏‌هاى موسیقى اصیل ایران، آثار فاخر و ارزشمندى را ارائه مى‌کرد.

پیکر این مرحوم بناست فردا سه‌شنبه ۳۱ خردادماه از ساعت ۱۶ در استان قزوین، تاکستان، روستای نرجه، میدان ولیعصر(عج) تشییع شود.


ببینید:

نماهنگ زیبا «آمده ام ای شاه پناهم بده» استاد کریم خانی

چند نوای رضوی از مرحوم محمدعلی کریمخانی + فیلم


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
آمده ام آمدن ای شاه پناهم بده دنیا منم
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
0
1
عالی
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->