هکرها هر دقیقه در ۳۳۵۳ حساب کاربری رخنه می‌کنند خسارت ۹۰میلیارددلاری زلزلهٔ تایوان به صنعت تراشه‌سازی این کشور افشای جزئیاتی جدید از Samsung Galaxy Z Flip 6 و Samsung Galaxy Z Fold 6 ویدئو | گیم‌پلی بازی F1 24، تجربه فرمول یک شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود
سرخط خبرها

پژمان: استفاده از جوانان در مدت خدمتم به مشهد معجزه بود

  • کد خبر: ۱۱۳۹۵۷
  • ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۴
پژمان: استفاده از جوانان در مدت خدمتم به مشهد معجزه بود
شهردار سابق مشهد ضمن اشاره به اینکه باید ارتباط جوانان را با شهرداری بیشتر کنیم، گفت: چراکه سطح تماس شهرداری‌ها با آحاد جامعه در پایین‌ترین سطح ممکن قرار گرفته است. این جدایی و دوری بین مردم و شهرداری حقیقتا اثرات تلخی داشت، زیرا احساس تعلق مردم به شهر و مدیران شهری یا احساس خوبی نبود یا احساسی نداشتند.

گروه علم‌وفناوری|شهرآرانیوز؛ سید محمد پژمان در اجلاسیه و مجمع عمومی گروه شهریاران مشهد که در سالن همایش کارخانه نوآوری برگزار شد، اظهار کرد:جوانان مایه برکت هستند. دلیلی که به این فکر افتادیم که از جوانان بیشتر استفاده کنیم، این بود که سطح تماس شهرداری‌ها با آحاد جامعه در پایین‌ترین سطح ممکن قرار گرفته است. این جدایی و دوری بین مردم و شهرداری اثرات تلخی داشت، زیرا احساس تعلق مردم به شهر و مدیران شهری یا احساس خوبی نبود یا نسبت به آنها احساسی نداشتند.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم ارتباط مردم را تقویت و مسئولیت‌های اجتماعی مردم را بیشتر به آنان گوشزد کنیم باید این ارتباط متقابل شکل بگیرد. باید مسائل و گرفتاری‌ها را با مردم در میان بگذاریم و از آن‌ها چاره‌جویی و مدد بخواهیم. از سوی دیگر بازخورد نظرات مردم راجع به کم و کیف کار شهرداری را بپذیریم.

شهردار سابق شهر مشهد بیان کرد: فکر اینکه با تک تک شهروندان ارتباط برقرار کنیم اتفاق آرمانی و بزرگ بود، بنابراین تصمیم گرفتیم این ارتباط را با نسل جوان تمرین کنیم، زیرا جوانان در موتور متحرکه جامعه نقش محوری دارند. همه خانواده‌ها جوان را خلاق و به روز می‌دانند. اگر پیوند ما با جوانان برقرار شود پل ارتباطی خوبی اتفاق خواهد افتاد.

حق طبیعی جوانان است تا در یک میدان واقعی وارد کار شوند

پژمان ادامه داد: نسل جوان تحصیل کرده، جویای کار، فعال و علاقه‌مند به میدان‌داری و تجربه‌اندوزی هستند. ما هم در یک برهوت نظام اداری گرفتار شده‌ایم و نمی‌توانیم انتظارات جامعه را برآورده کنیم، از این رو فکر کردیم که جوانان را وارد میدان کنیم،حق طبیعی جوانان است تا در یک میدان واقعی وارد کار شوند.

وی گفت: از هر کسی سوال کنید که برای مشاوره چه کسی را انتخاب می‌کند، فردی فهیم و با تجربه را انتخاب ‌می‌کند. اما غافل از اینکه باید به جوان اعتقاد داشته باشیم و آنها را باور کنیم. آینده باید در دست جوانان باشد. وقتی به جوانی عنوان مشاوره می‌دهید در واقع به او اعتماد به نفس و فرصت داده‌اید. آیا بنده که در این موقعیت قرار گرفته‌ام از ابتدا در همین شان و جایگاه بودم؟ 

استفاده از جوانان در مدت خدمتم به این شهر معجزه بود

شهردار سابق شهر مشهد ادامه داد: این روحیه که خود را علامه می‌دانیم و نیازی  به حرف‌های جوانان نداریم را باید دور بریزیم. استفاده از جوانان در مدت خدمتم به این شهر معجزه بود. تا کی چالش‌های فرآیند تربیت نیروی انسانی ادامه داشته باشد؟ امروز می‌گویند مهم‌ترین موضوع هر جامعه نیروی انسانی است. نیروهای انسانی یعنی فردی که صاحب اندیشه، نشاط، خلاقیت و امید است.

پژمان تصریح کرد: روزی که از دانشگاه‌ها بیرون آمدیم چقدر توانستیم از دانشی که آموختیم، استفاده کنیم. امروز مجبوریم فرهنگ شهروندی را آموزش دهیم تا افراد جامعه آداب و‌ اصول حضور در شهر و تعاملات اجتماعی را یاد بگیرند. متاسفانه در بخش‌های تخصصی نیز همین‌گونه است.

باید آموزش عالی در کنار سازمان‌ها و ادرات قرار گیرد

وی ادامه داد: اگر آموزش عالی هدفمند و متناسب با نیاز جامعه, نیرو تربیت می‌کرد امروز این اتفاق نمی‌افتاد که در بسیاری از رشته‌ها نیروهایی تربیت کنیم که نیازی به آنها نداریم. اگر دستگاه‌ها و ادارات در کنار آموزش عالی قرار می‌گرفتند و با هم بستری فراهم می‌کردند و جوانان را با توجه به نیاز جامعه آموزش‌می‌دادند و قبل از اینکه مسئولیتی بپذیرند از دوره‌های کارآموزی بهره می‌بردند، جوانان امروز فرصت‌های بهتری داشتند.

تلفیق بخش غیر‌رسمی با بخش‌های رسمی هنر مدیران است

شهردار سابق شهر مشهد اضافه کرد: بنده هیچ وقت نخواستم که گروه مشاوران جوان ما در نظام اداری حل و هضم شوند و تحرک و پویایی آنها از بین می‌رود، زیرا به محض وارد شدن به نظام اداری، چارچوب‌ها خفه‌ات می‌کنند.قصد داشتیم که جوانان مقید به این چارچوب‌های اداری نباشند.در جامعه تلفیق بخش غیر‌رسمی با بخش‌های رسمی هنر مدیران است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->