نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

سرمربی ایرانی در آستانه قهرمانی غرب آسیا با عراق

  • کد خبر: ۱۱۴۰۷۷
  • ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
سرمربی ایرانی در آستانه قهرمانی غرب آسیا با عراق
تیم ملی فوتسال بانوان عراق با هدایت شهناز یاری، تیم شهرزاد مظفر را شکست داد و راهی فینال شد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ درحالی‌که در چهار سال گذشته تیم‌ملی فوتسال بانوان ایران تعطیل بوده است و این روز‌ها فوتسالی‌ها با دو قهرمانی در آسیا در بدترین وضع ممکن به سر می‌برند، مربیان مطرح ایرانی ترجیح دادند حرفه خود را در کشور‌های همسایه ادامه دهند و به‌عنوان سرمربی لژیونر این روز‌ها در رقابت‌های غرب آسیا حضور دارند. سارا شیربیگی، خانم‌گل آسیا، در یک جمله حال‌وروز هم‌تیمی‌هایش را درباره این اتفاق گفته است: چرا باید ما آن‌ها را با حسرت نگاه کنیم و افسوس بخوریم....

تیم‌های ملی فوتسال بانوان عراق و کویت که سرمربیان ایرانی را برای هدایت تیم‌هایشان برگزیده‌اند، در بازی‌های غرب آسیا حضور دارند. در پایان مرحله گروهی سومین دوره بازی‌های غرب آسیا که به‌میزبانی جده در عربستان سعودی درحال برگزاری است، تیم‌ملی بانوان عراق با سرمربی ایرانی‌اش، شهناز یاری، توانست به مرحله نیمه‌نهایی بازی‌ها صعود کند.

اولین پیروزی تاریخی عراقی‌ها با مربی ایرانی

عراقی‌ها در این مرحله به‌مصاف کویت با هدایت شهرزاد مظفر رفتند تا شاهد دوئل سرمربی‌های ایرانی باشیم. در نهایت تیم‌ملی بانوان عراق با هدایت شهناز یاری موفق شد با دوازده گل تیم‌ملی کویت را از پیش‌رو بردارد تا با این نتیجه به فینال این مسابقات راه پیدا کند.

این نتیجه درحالی رقم خورد که شهرزاد مظفر، سرمربی تیم فوتسال کویت، تیمش را به‌عنوان سرگروه به مرحله نیمه‌نهایی رسانده بود و انگیزه زیادی برای پیروزی بر عراق و هم‌وطنش شهناز یاری داشت و با پیروزی در این بازی می‌توانست به عنوان قهرمانی هم برسد. بااین‌حال، تیم عراق با هدایت شهناز یاری موفق شد دوازده بار دروازه کویت را باز کند تا به فینال مسابقات غرب آسیا برسد و در جدال با عربستان فرصت قهرمانی داشته باشد. تیم‌ملی بانوان عراق اولین‌بار در تاریخ این کشور طعم پیروزی را با مربی ایرانی خود چشیده است.

ایران در چندین دوره از مسابقات غرب آسیا حضور داشته است، اما تیم ایران از مسابقات سال۲۰۱۴ دیگر شرکت نکرد و پس از آن از فدراسیون فوتبال غرب آسیا خارج شد. سپس فدراسیون فوتبال آسیای مرکزی تأسیس شد و از آن پس در مسابقات قهرمانی فوتبال آسیای مرکزی با نام کافا شرکت می‌کند. بااین‌حال، دیدن تکاپوی تیم‌های ملی عربی و کشور‌های همسایه برای رشد در فوتسال بانوان برای دختران ایرانی کمی تلخ است، زیرا خودشان در چهار سال گذشته به‌عنوان ملی‌پوش روز‌های خوبی نداشته‌اند.

شیربیگی: با حسرت و افسوس نگاه می‌کنیم

سارا شیربیگی، خانم‌گل فوتسال آسیا، با اشاره به این مسابقات عربی و تعطیلی فوتسال زنان ایران می‌گوید: چرا تیم‌های عربی که به‌تازگی توسط سرمربیان ایرانی ما تشکیل شده‌اند، باید این‌همه امکانات و بازی دوستانه داشته باشند، اما تیم قهرمان آسیا هیچ‌چیزی نداشته باشد. همواره یک‌ماه قبل از مسابقات برون‌مرزی، تیم‌ملی تشکیل می‌شود و این شرایط اصلا خوب نیست. همه توقع قهرمانی دارند، اما کاری هم برای تیم‌ملی انجام نمی‌دهند. چرا شهناز یاری و شهرزاد مظفر، بهترین سرمربیان فوتسال ایران، باید هدایت تیم‌های عراق و کویت را برعهده بگیرند و ما آن‌ها را با حسرت نگاه کنیم و افسوس بخوریم. سرمربیان خوب را به کشور‌های دیگر می‌دهید و می‌خواهید تیم‌ملی فوتسال زنان پیشرفت کند؟!

می‌خواهم برای ایران بازی کنم، نه کشور‌های دیگر

او ادامه داد: هرگز دوست ندارم در تیم‌ملی عراق یا کویت بازی کنم و تیم‌ملی فوتسال زنان ایران را دوست دارم. مطمئنم شهناز یاری و شهرزاد مظفر دلشان به حال تیم‌ملی ایران می‌سوزد. تا کی باید سکوت کنیم و حرف نزنیم و ببینیم این مسئولان چه تصمیمی می‌گیرند. او ادامه داد: نام قهرمان آسیا روی تیم‌ملی فوتسال زنان ایران است، اما فدراسیون عمر فوتسالی ما را هدر داد. به‌عنوان خانم‌گل آسیا چهار سال در هیچ مسابقات آسیایی و جهانی شرکت نکرده‌ام. مگر عمر ورزشی ما چقدر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->