جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تحویل ۳۰۱ فضای آموزشی جدید در خراسان رضوی طی یک سال گذشته تربت‌جام و تایباد دارای بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان‌رضوی هستند خوش بینی حال جامعه را خوش می‌کند اعمال‌قانون ۱۴۲۰ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۱۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) برای دکتر محمدتقی صراف شیرازی، چشم امید مادران مشهدی درباره چگونگی آموزش سواد مالی به فرزندان و لزوم آن ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید طرح دغدغه‌های شهروندان با فرماندار مشهد برای تهیه مسکن ملی حریق در یک مهمان‌پذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) قرعه‌کشی زمین برای خانه‌دار‌شدن ۵۰۰ خانواده روستایی در شهرستان مشهد سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد زیرمیزی در کار حقوقی جزئیاتی تازه از کشف نیم‌تن مواد مخدر در تایباد بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند به‌صدا‌درآمدن زنگ‌خطر شیوع آبله‌مرغان، سرخک و آنفلوانزا در خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

۱۱۹۶ واحد مسکونی در زلزله هرمزگان تخریب شد| خسارت ۳۶۰۰ میلیاردتومانی زلزله به منازل و زیرساخت‌ها

  • کد خبر: ۱۱۵۲۷۱
  • ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
۱۱۹۶ واحد مسکونی در زلزله هرمزگان تخریب شد| خسارت ۳۶۰۰ میلیاردتومانی زلزله به منازل و زیرساخت‌ها
مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان با اعلام اینکه آوابرداری از روستا‌های تخریب شده بنادر خمیر و کنگ در حال انجام است، از تخریب یک‌هزار و ۱۹۶ واحد مسکونی روستایی خبر داد و میزان خسارت‌ها را بیش از ۳۶۰۰ میلیاردتومان تخمین زد.

به گزارش شهرآرانیوز، شهریار نوری‌زاده مدیرکل بنیاد مسکن استان هرمزگان،  ضمن اعلام حضور احمد وحیدی وزیر کشور و اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن روز گذشته ۱۱ تیرماه در استان هرمزگان و بازدید از مناطق زلزله زده استان هرمزگان به مردم مصیب دیده استان تسلیت گفت و اعلام کرد: زلزله‌های روز گذشته بنادر خمیر و لنگه و روستا‌های مجاور این بنادر که در سه نوبت با بزرگی ۶.۱، ۵.۹ و ۶.۱ رخ داد که بعد از آن نیز حدود ۳۰ پس‌لرزه نیز از این زلزله‌ها ثبت شد به ۱۴ روستا آسیب جدی زد.

مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان با اعلام اینکه بنیاد مسکن از شروع رخداد زلزله همراه با ستاد حوادث، استانداری و سایر دستگاه‌ها در محل روستا‌های زلزله‌زده به ویژه روستای سرخوش که ۱۰۰ درصد تخریب شد حضور یافت، گفت: بیش از ۱۵ اکیپ ارزیاب از سوی بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده مستقر و به ارزیابی میزان خسارات مشغول شدند. همچنین اکیپ‌های آواربرداری همراه با ماشین‌آلات و تجهیزات در حال آوابرداری هستند. جمع‌بندی ارزیابی‌های حاکی است که یکهزار و ۱۹۶ واحد روستایی به طور کامل تخریب شدند که نیاز به بازسازی کامل دارند.

نوری‌زاده توضیح داد: نتایج ارزیابی‌ها هم اکنون نهایی و به ستاد مدیریت بحران کشور اعلام و به سازمان برنامه و بودجه و هیات دولت ارسال شده است. با توجه به اینکه واحد‌های مسکونی روستایی فاقد سازه‌های مقاوم هستند درخواست داریم تا در تصویب و تخصیص اعتبار برای آغاز بازسازی‌ها تسریع شود.

وی با اعلام اینکه ستاد‌های بازسازی با دستور وزیر کشور فعال شده است در خصوص میزان خسارت‌ها به واحد‌های مسکونی و زیرساخت‌های روستایی اعلام کرد: طبق برآورد‌ها ۳ هزار و ۵۸۸ میلیاردتومان میزان خسارت وارد آمده به واحد‌های مسکونی و ۲۰ میلیاردتومان نیز خسارت به زیرساخت‌ها وارد شده است.

وی در خصوص اسکان مردم مناطق زلزله‌زده اعلام کرد: مسئولیت اسکان مردم برعهده هلال‌احمر و ستاد حوادث استان است. در روستا‌های سایه خوش و چندین روستای مجاوز واحد‌های مسکونی کاملا واحد‌ها تخریب شدند. هم‌اکنون هلال احمر چادر‌هایی را برای اسکان موقت مردم در نظر گرفته است که با توجه به دمای بالای ۵۰ درجه باید تدابیری برای تهیه کانکس و همچنین وسایل خنک کننده برای زلزله زدگان انجام شود.

نوری‌زاده تصریح کرد: با تمهیدات هلال احمر و مساعدت وزیر کشور و استاندار برای بالغ بر ۶۰۰ واحد مسکونی به صورت فوری و برای ۱۱۹۶ واحد باید کانکس به همراه وسایل سرمایشی تهیه شود.

مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان با اشاره به اینکه پروسه ساخت و بازسازی واحد‌های مسکونی زلزله‌زدگان زمانبر است اعلام کرد: در تصویب و تخصیص بودجه موردنیاز برای بازسازی باید تسریع شود. همچنین بباید در بازسازی‌های بانک‌های عامل همکاری ویژه‌ای داشته باشند تا در پروسه‌ای ۶ تا یکساله این واحد‌ها احداث شوند. درخواست داریم تا مصوبه دولت در خصوص تخصیص اعتبارات برای بازسازی واحد‌های زلزله زده به زودی به تصویب برسد و ابلاغ شود تا کار ساخت واحد‌ها با سرعت انجام بشود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->