علت تاخیر ۱۲ ساعته در پرواز تهران - نجف مشخص شد امسال ارز اربعین چقدر و با چه قیمتی داده می‌شود؟ چگونه سهام بورسی را وثیقه وام کنیم؟ فرار از مالیات با کارت به کارت ادعای ایران خودرو در ضرر ۴۵ میلیونی در تولید هر خودروی پژو ۲۰۶ وزیر راه: تا پایان شهریورماه سهم زمین ۴میلیون واحد مسکن تعیین تکلیف می‌شود (۱۹ مردادماه ۱۴۰۱) توضیحات بانک مرکزی درباره ابلاغیه حذف ضامن از وام‌های خرد صادرات گندم اوکراین، قیمت گندم را نصف کرد آخرین وضعیت پرداخت وام فرزندآوری، ازدواج و ودیعه مسکن (۱۹ مردادماه ۱۴۰۱) شرایط دریافت وام «سهام عدالت» اعلام شد + جزئیات در مردادماه، یارانه‌بگیران چه میزان یارانه نقدی دریافت می‌کنند؟ توضیح رییس اتاق اصناف درباره دریافت مالیات از دستگاه‌های کارتخوان قیمت مرغ به ۵۰ هزار تومان رسید (۱۸ مرداد ۱۴۰۱) انتقاد وزیر صمت از صنعت خودرو| خودروی اقتصادی جدیدی نداریم آغاز ثبت سفارش واردات با استفاده از رمزارز‌ها آیا چینی‌ها می‌خواهند سهام ایران خودرو و سایپا را بخرند؟ قیمت دلار، قیمت سکه، قیمت طلا و قیمت ارز امروز سه‌شنبه (۱۸ مردادماه ۱۴۰۱) مبالغ و شرایط پرداخت تسهیلات مسکن قانون جوانی جمعیت ابلاغ شد + جزئیات (۱۸ مردادماه ۱۴۰۱)
خبر فوری
واسطه‌ها قیمت بلیت پرواز اتباع را به دلار دریافت می‌کنند| بدهی ۲۷۰ میلیون دلاری ایران‌ایر از خرید هواپیما‌های برجامی
سرپرست ایران‌ایر با اعلام این‌که واسطه‌ها قیمت بلیت پرواز اتباع خارجی را به دلار دریافت می‌کنند، گفت: برای پرواز آبادان-مشهد که در نجف فروخته می‌شود ۷۰۰ هزار تومان به ایرلاین پرداخت می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، فرزادی‌پور در پاسخ به پرسشی مبنی بر دلاری‌شدن قیمت بلیت پرواز برای اتباع خارجی، اظهار کرد: انجمن شرکت‌های هواپیمایی مجموعه‌ای از ایرلاین‌هاست که تصمیمات صنفی را بررسی، تجزیه و تحلیل کرده و به دنبال اجرای آن‌ها می‌رود.

وی گفت: درباره اینکه شکل این هزینه‌ها چگونه باشد مقداری خیلی دقیق عمل نشد.  واقعیت هزینه‌ها این است که به‌عنوان مثال بلیت پرواز آبادان-مشهد در نجف با قیمت ۹۰ دلار فروخته می‌شود. سیستم‌هایی که در نجف فروش دارند این مسیر پروازی را با قیمت ۹۰ تا ۹۵ دلار می‌فروشند.  این درحالی است که برای پرواز آبادان- مشهد ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان به ایرلاین پرداخت می‌شود و پول بلیت به جیب ایرلاین نمی‌رود. در واقع این پول نصیب واسطه‌ها می‌شود.

سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این‌که اگر شرکت‌ها توان داشته باشند مستقیما در عراق فروش بلیت پرواز برای اتباع این کشور را انجام می‌دهند، اظهار کرد: واسطه‌ها-آژانس‌ها، دفاتر خدماتی- باید در حد استاندارد یعنی ۹ تا ۱۰ درصد از قیمت بلیت را دریافت کنند که این‌گونه نیست و سهم سازمان -ایرلاین را پرداخت نمی‌کنند.

فرزادی‌پور گفت: به‌دنبال تغییر روش کار هستیم که بعدا درباره آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در رابطه با هواپیما‌های ATR و زمین‌گیر بودن این پرنده و احتمال فروش آنها، اظهار کرد: اداره ایرلاین‌ها مبتنی بر درآمد و هزینه‌هاست؛ هواپیما‌های "ای تی آر" با توجه به مطالبات واقعا زیان‌ده هستند. یعنی در ۹۰ درصد خطوط هوایی که ما استفاده می‌کنیم این هواپیما‌ها زیانده هستند.

وی در عین حال افزود: به هر حال تکالیفی داریم و مشکلات و محدودیت‌ها را می‌دانیم، از این رو تلاش کرده‌ایم در این مسیرها- تکلیفی- خدمت‌رسانی کنیم. تعدادی از این هواپیما‌ها زمین‌گیر هستند، اما به مفهوم کنار گذاشته شدن این‌ها نیست. از این هواپیما‌ها حتما در مسیر‌هایی استفاده خواهیم کرد که حداقل زیان‌دهی را داشته باشند یا حداقل سربه‌سر باشند.

فرزادی‌پور گفت: بدهی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بابت هواپیما‌های‌ای تی آرحدود ۲۷۰ میلیون دلار است.  در حال رایزنی هستیم تا پرواز‌های هما را در نقاط مختلف بین‌المللی برقرار کنیم که در این راستا پرواز‌های رم ایتالیا را مجددا راه‌اندازی کرده‌ایم.

منبع:‌ تسنیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}