دومین سیگنال مثبت مذاکرات برای بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۳۰ فروردین ۱۴۰۴) افزایش ۶۵ درصدی وصول مالیات در خراسان رضوی طی سال ۱۴۰۳ مستأجران چگونه می‌توانند وام ودیعه مسکن را دریافت کنند؟ + شرایط قیمت طلا و سکه بازار طلای مشهد در روز مذاکرات اعلام شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۴) آیا مشکل تعطیلی پنجشنبه‌ها حل می‌شود؟ قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۳۰ فروردین ۱۴۰۴) | نوسان دلار در کانال ۸۵ هزار تومان در روز مذاکرات گلایه های مردمی از دهک بندی یارانه ها و آنچه مردم از تغییر دهک باید بدانند تغییر در نحوه واریز سهمیه سوخت | قیمت و میزان سهمیه بنزین هم تغییر می‌کند؟ مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی: بیش از ۲۷۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی برای خراسان رضوی جلب شد شاخص کل بورس شگفتی آفرید | فتح قله ۳ میلیونی (۳۰ فروردین ۱۴۰۴) زمان واریز یارانه نقدی فروردین ماه ۱۴۰۴ دهک‌های چهارم تا نهم مشخص شد قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۳۰ فروردین ۱۴۰۴) | توت‌فرنگی، کیوی و نارنگی، گران‌ترین میوه‌ها سقوط دوباره تتر در آستانه دومین جلسه مذاکرات (۳۰ فروردین ۱۴۰۴) متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌ها مراجعه نکنند طرح جدید مسکنی دولت برای مردم | دولت صاحبخانه مردم می‌شود! جزئیات حذف یارانه نقدی در سال ۱۴۰۴ اعلام شد افزایش خودسرانه قیمت خودرو‌های وارداتی توسط واردکنندگان جایگاه‌های سوخت به ایستگاه شارژ خودرو برقی مجهز می‌شوند رشد ۱۰۰ درصدی اعتبار تسهیلات اشتغال خرد در سال ۱۴۰۴ پیش بینی بورس (شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۴) | صعود ادامه دارد؟ رئیس سازمان بورس: معتقدم ۱۴۰۴، سال بازار سرمایه است پیش بینی قیمت طلا و سکه (شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۴) وضعیت بازار سکه و طلا پس از دور دوم مذاکرات چگونه خواهد بود؟ صنایع خراسان رضوی در مسیر بازار‌های جهانی | از معاهده تاریخی ایران و اوراسیا چه می‌دانید؟ آغاز فروش محصولات ایران‌خودرو از امروز (جمعه، ۲۹ فروردین ۱۴۰۴) تخصیص ۵ همت برای تکمیل مطالعات پروژه‌های زیرساختی استان | پیش‌بینی جهش در سهم اعتبار خراسان رضوی از بودجه ۱۴۰۵ مشهد، کانون نام‌های تجاری کشور | «ویژند»، راه میان‌بر برای تقویت تولید و صادرات خراسان رضوی جزئیات پرونده‌های قاچاق کالا در خراسان رضوی | ثبت ۸۹۶ پرونده قاچاق کالا در سال ۱۴۰۳ روند دلار زدایی از اقتصاد کشور با مبادلات ارزی دوجانبه با کشور‌های همسایه
سرخط خبرها

واسطه‌ها قیمت بلیت پرواز اتباع را به دلار دریافت می‌کنند| بدهی ۲۷۰ میلیون دلاری ایران‌ایر از خرید هواپیما‌های برجامی

  • کد خبر: ۱۱۵۳۱۴
  • ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
واسطه‌ها قیمت بلیت پرواز اتباع را به دلار دریافت می‌کنند| بدهی ۲۷۰ میلیون دلاری ایران‌ایر از خرید هواپیما‌های برجامی
سرپرست ایران‌ایر با اعلام این‌که واسطه‌ها قیمت بلیت پرواز اتباع خارجی را به دلار دریافت می‌کنند، گفت: برای پرواز آبادان-مشهد که در نجف فروخته می‌شود ۷۰۰ هزار تومان به ایرلاین پرداخت می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، فرزادی‌پور در پاسخ به پرسشی مبنی بر دلاری‌شدن قیمت بلیت پرواز برای اتباع خارجی، اظهار کرد: انجمن شرکت‌های هواپیمایی مجموعه‌ای از ایرلاین‌هاست که تصمیمات صنفی را بررسی، تجزیه و تحلیل کرده و به دنبال اجرای آن‌ها می‌رود.

وی گفت: درباره اینکه شکل این هزینه‌ها چگونه باشد مقداری خیلی دقیق عمل نشد.  واقعیت هزینه‌ها این است که به‌عنوان مثال بلیت پرواز آبادان-مشهد در نجف با قیمت ۹۰ دلار فروخته می‌شود. سیستم‌هایی که در نجف فروش دارند این مسیر پروازی را با قیمت ۹۰ تا ۹۵ دلار می‌فروشند.  این درحالی است که برای پرواز آبادان- مشهد ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان به ایرلاین پرداخت می‌شود و پول بلیت به جیب ایرلاین نمی‌رود. در واقع این پول نصیب واسطه‌ها می‌شود.

سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این‌که اگر شرکت‌ها توان داشته باشند مستقیما در عراق فروش بلیت پرواز برای اتباع این کشور را انجام می‌دهند، اظهار کرد: واسطه‌ها-آژانس‌ها، دفاتر خدماتی- باید در حد استاندارد یعنی ۹ تا ۱۰ درصد از قیمت بلیت را دریافت کنند که این‌گونه نیست و سهم سازمان -ایرلاین را پرداخت نمی‌کنند.

فرزادی‌پور گفت: به‌دنبال تغییر روش کار هستیم که بعدا درباره آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در رابطه با هواپیما‌های ATR و زمین‌گیر بودن این پرنده و احتمال فروش آنها، اظهار کرد: اداره ایرلاین‌ها مبتنی بر درآمد و هزینه‌هاست؛ هواپیما‌های "ای تی آر" با توجه به مطالبات واقعا زیان‌ده هستند. یعنی در ۹۰ درصد خطوط هوایی که ما استفاده می‌کنیم این هواپیما‌ها زیانده هستند.

وی در عین حال افزود: به هر حال تکالیفی داریم و مشکلات و محدودیت‌ها را می‌دانیم، از این رو تلاش کرده‌ایم در این مسیرها- تکلیفی- خدمت‌رسانی کنیم. تعدادی از این هواپیما‌ها زمین‌گیر هستند، اما به مفهوم کنار گذاشته شدن این‌ها نیست. از این هواپیما‌ها حتما در مسیر‌هایی استفاده خواهیم کرد که حداقل زیان‌دهی را داشته باشند یا حداقل سربه‌سر باشند.

فرزادی‌پور گفت: بدهی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بابت هواپیما‌های‌ای تی آرحدود ۲۷۰ میلیون دلار است.  در حال رایزنی هستیم تا پرواز‌های هما را در نقاط مختلف بین‌المللی برقرار کنیم که در این راستا پرواز‌های رم ایتالیا را مجددا راه‌اندازی کرده‌ایم.

منبع:‌ تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->