اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

امام جمعه مشهد خطاب به دهیاران شهرستان مشهد: حافظ فرهنگ گذشته روستا باشید و آن را زنده کنید

  • کد خبر: ۱۱۵۶۲۹
  • ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
امام جمعه مشهد خطاب به دهیاران شهرستان مشهد: حافظ فرهنگ گذشته روستا باشید و آن را زنده کنید
امام جمعه مشهد گفت: روستا کانون نزول برکات الهی بوده است. حاکمیت فکری و معنوی در جامعه ساده روستایی دین مداری و اعتقاد بوده، در دوران قاجار معیار انتخاب بزرگ روستا و کدخدا دین‌مداری و ارزش‌مداری بوده است.

مهدی بی‌باک | شهرآرانیوز، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در همایش دهیاران شهرستان مشهد مقدس که به مناسبت روز شهرداری و دهیاری در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، افزود: شما امروز میراث دار نسل این چنینی هستید. امروز شما در روستا راس دین‌مداری و ولایی بودن هستید.
وی اظهار داشت: باتحول زندگی اجتماعی، زندگی ساده روستا‌ها حالت قبلی خود را از دست داده اند. شما به عنوان یک فرد متدین و‌ مسئول می‌توانید حافظ فرهنگ گذشته روستا باشید و آن را زنده کنید.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: با احیای میراث اجداد خودتان رنگ دین و انقلاب را در روستا پررنگ و لعاب‌تر از شهر‌ها قرار دهید.
وی با بیان اینکه مشکلات روستا‌ها عمدتا معنوی و فرهنگی است که با مجاهدت شما مشکل فرهنگی حل خواهد شد، تصریح کرد: در روستا‌های نزدیک مشهد یک اختلاف اجتماعی نامناسب به وجود آمده است.

روستاییان زمین‌های خود را به مهاجرین نفروشند

امام جمعه مشهد تصریح کرد: مهاجرت از افغانستان به صورتی درآمده است که بافت اصلی اجتماعی شرق کشور را برهم زده است. از آن کیفیت و‌ صمیمیت گذشته روستا‌ها چیزی باقی نمانده و این عارضه اجتماعی است که از تحولات سیاسی به‌وجود آمده است.
وی با بیان اینکه دخالت نیروی انتظامی و دستگاه‌های اجرایی کشور در روستا‌ها کار صحیحی نیست، گفت: باید خود روستا‌ها اقدام کنند و با حرکت داخلی خودشان مشکل را حل کنند.
به گفته وی، وقتی قرار باشد خانه و زمین‌ها را با قیمت گزاف به اجنبی و مهاجران خارجی بفروشند و خود روستایی‌ها مهاجرت کنند، بافت اجتماعی روستا از بین می‌رود و توسعه و آبادانی به نفع بیگانه تمام می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه ما در روستاها به حرکت جهادی نیاز داریم، ادامه داد: اگر قرار باشد دستگاه اجرایی و نیروی انتظامی دخالت کند، به نفع روستا نیست. شما در روستا باید مدیریت کنید و خانواده متوجه شود هجرت آنها به شهر و زندگی در حاشیه شهرهای بزرگ ارزشی ندارد که زمین و خانه خود را به هر قیمتی بفروشند.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: به مردم روستا تفهیم کنیدکه چنین حرکتی در روستاها انجام نگیرد. آرامش همیشه در سایه پول نیست بلکه در سایه ارتبطات اجتماعی و صمیمیت است.

وی به دیگر مشکل مهم روستاها در سطح استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: کار و اشتغال روستایی یکی از مهمترین مشکلاتی است که در کشور و در سطح مدیران کشور باید پیگیری و حل شود. نیاز به جاده آسفالت، گاز و غیره در اولویت دوم یک روستا قرار دارد و اولویت اول آن اشتغال است.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه برخی روستاها در نقطه محرومیت بسر می‌برند درحالی که در گذشته نقطه ثروت و تولید بوده، افزود: درحال حاضر محروم ترین نقاط روستاها شده اند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تبدیل شدن زمین زراعی به کارخانه را بزرگترین ضرر برای یک روستا عنوان کرد و گفت: ریشه نبودن کار روستایی در خود روستا است و مشکل را می‌توان در روستا حل کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->