تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنج‌شنبه ۳۰ فروردین۱۴۰۳
سرخط خبرها

درباره بازنشر تصویر‌هایی از جمشید هاشم پور که او را دوباره سر زبان‌ها انداخت

  • کد خبر: ۱۱۵۹۴۲
  • ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
  • ۱
درباره بازنشر تصویر‌هایی از جمشید هاشم پور که او را دوباره سر زبان‌ها انداخت
جمشید هاشم پور، بازیگر کهنه کاری که در دنیای فیلم و سینما و بازیگری هنوز کلمه «قهرمان» را برای خیلی‌ها تداعی می‌کند، بعد از ژست ورزشکارانه اش مقابل دوربین عکاسان و خبرنگار‌ها در اکران خصوصی «روز ششم» گفت به آینده سینمای ایران امیدی ندارد.

سیدزاده | شهرآرانیوز؛ باید به آینده سینمای ایران امید بست؟ ورودی این سینما، چه به لحاظ فیلم‌هایی که ساخته می‌شود و چه از نظر بازیگرانی که وارد این حرفه می‌شوند چه می‌گوید؟ جمشید هاشم پور، بازیگر کهنه کاری که در دنیای فیلم و سینما و بازیگری هنوز کلمه «قهرمان» را برای خیلی‌ها تداعی می‌کند، بعد از ژست ورزشکارانه اش مقابل دوربین عکاسان و خبرنگار‌ها در اکران خصوصی «روز ششم» گفت به آینده سینمای ایران امیدی ندارد.

صحبتی که شاید به مذاق خیلی‌ها خوش نیاید؛ اما روند ستاره سازی و قهرمان پروری در سال‌های اخیر که حول بازیگران چشم رنگی می‌چرخد، شاید یکی از دلایل تأیید حرف او باشد؛ بعلاوه صحبت‌های درگوشی و پشت صحنه‌ای که هر از گاهی از این طرف و آن طرف به بیرون درز پیدا می‌کند. همین چند روز پیش بود که مهران مدیری در پشت صحنه برنامه دورهمی از این گفت که «ما فکر می‌کنیم رشوه فقط در ادارات دولتی است. این می‌تواند در بیمارستان یا در خیلی جا‌های دیگر هم اتفاق بیفتد و در شغل ما هم هست. یک کار کثیفی که خیلی‌ها می‌توانند انجام بدهند این است که از شما پول می‌گیرند که شما بازی کنید؛ این هم اسمش رشوه است.»

حالا هاشم پور بعد از این حرف و این ژست دوباره نقل محافل بسیاری شده و بهانه‌ای برای قیاس بازیگران فعلی و قدیمی، چه به لحاظ آمادگی بدنی و فیزیکی و چه به لحاظ خلق وخو و ویژگی‌های شخصیتی. بازیگری که با این توجیهِ «سینمای ایران احتیاج به قهرمان ندارد.» در دهه شصت انتشار تصویرش با آن هیبت و سر تراشیده روی جلد مجلات ممنوع شد؛ اما هنوز هم وقتی مقابل دوربین ظاهر می‌شود برای خاطره باز‌ها تداعی کننده شمایل «زینال بندری» است و یادآور «عقاب ها» و «دارکوب» و «افعی». دامون قنبرزاده، نویسنده حوزه سینما، بعد از انتشار تصویر هاشم پور در اکران خصوصی روز ششم، در یادداشتی از او یاد کرده که در بخشی از آن نوشته است: «ژست جذاب شب گذشته او در اکران فیلمی که در آن بازی کرده است، لذت عجیبی به من داد.

انگار می‌خواست نشان بدهد هنوز هم آن قدر قدرتمند و آماده و چابک و پرانرژی هست که بتواند مانند جمشید آریای «افعی» هوش مخاطب را از سرش بپراند. انگار می‌خواست ثابت کند در میان ستاره‌های پوشالی سینمای ایران که معمولاً فقط پول می‌گیرند و به جز سروصدا و جیغ طرف داران کم سن وسالشان، هیچ بازخوردی در گیشه ندارند، یکی از پول سازترین و گیشه پردازترین بازیگران تاریخ سینمای ایران هست و خواهد ماند. او وقتی این حرکت جذاب را جلوی دوربین‌ها انجام داد، عکاسانی که مشغول عکس گرفتن از این ژست بودند، حسابی سر ذوق آمدند و فریاد کشیدند؛ یک فریاد واقعی برای یک ستاره واقعی.»

«روز ششم» فیلمی به کارگردانی، نویسندگی حجت قاسم زاده اصل و تهیه کنندگی رحمان سیفی آزاد و مجری طرح حسین رامه محصول سال ۱۳۹۹ است. این فیلم که از حضور در جشنواره فجر بازماند از مهم‌ترین غایبان سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر بود که مورد توجه و تحسین بسیاری از منتقدان قرار گرفت. جمشید هاشم پور در کنار مصطفی زمانی و امیر جعفری از بازیگران این فیلم هستند که اکنون در حال اکران است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
0
1
آقای هاشم پور اگر منزلتون در میرداماد قراردارد از کتابخانه ملی میرداماددیدن فرمایید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->