خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
سرخط خبرها

۳۰ برابر شدن مراجعان مشکوک به کرونا در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۱۶۶۳۰
  • ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
۳۰ برابر شدن مراجعان مشکوک به کرونا در خراسان رضوی
رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با افزایش شیوع کرونا در جامعه، میزان مراجعان سرپایی مشکوک یا مبتلا به کرونا در مراکز ۱۶ ساعته خدمات سلامت زیر پوشش این دانشگاه سه هزار و ۱۸۰درصد افزایش یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد پهلوان افزود: میزان مراجعان سرپایی مشکوک یا مبتلا به کرونا در مراکز ۱۶ ساعته خدمات سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی ۱۰ روز گذشته از پنج مورد به ۱۵۹ مورد رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین میزان مراجعان بیماران سرپایی مشکوک و یا مبتلا به کرونا به بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با افزایش حدود ۲۳۰ درصدی از ۱۷۹ مورد به ۵۹۰ مورد رسیده است.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: هم اکنون میزان بستری شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان خراسان رضوی با افزایش حدود ۱۵۷ درصدی از ۹۷ مورد به ۲۴۹ بیمار رسیده است که ۱۹ نفر آنان بد حال بوده و در بخش های مراقبت‌های ویژه بستری و تحت درمان هستند.

پهلوان افزود: از این تعداد، سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۲۱۴ بیمار است که در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که ۳۸ نفر آنان بدحال بوده و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی ادامه داد: همچنین میزان بستری شدگان جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی طی ۱۰ روز گذشته با افزایش ۲۱۵ درصدی از ۴۰ مورد به ۱۲۶ مورد در روز رسیده است که از این تعداد روزانه ۱۱۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری می‌شوند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهدوی گفت: خوشبختانه علیرغم روند افزایشی مبتلایان به کرونا، میزان فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در خراسان رضوی و مشهد طی سه روز گذشته صفر بوده است.

پهلوان افزود: این مسوول با بیان این که با شیوع مجدد ویروس کرونا، تزریق دز یادآور و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک مورد تاکید است افزود: انواع واکسن‌های مورد نیاز برای تزریق دز یادآور واکسن کرونا در پایگاه‌های واکسیناسیون زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی موجود است و مردم می‌توانند برای دریافت واکسن دز یادآور به نزدیک ترین مرکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، اکنون ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۲۵۱ هزار و ۴۲۹ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت پنج بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۱ هزار و ۴۴۴ تن رسیده است.

همچنین تاکنون هفت میلیون و ۶۵ هزار و ۸۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند و ۳۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۶۴ میلیون و ۶۷۹ هزار و ۲۵۵ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۳۶ هزار و ۱۴۵ دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۹۲۸ هزار و ۵۴۴ دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده است و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۹۴۴ دُز رسیده است.

در حال حاضر چهار شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۴۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۸۸ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->