سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
سرخط خبرها

قیمت رب گوجه فرنگی با مصوبه جدید به ۴۵ هزار تومان می‌رسد

  • کد خبر: ۱۱۶۶۶۵
  • ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
قیمت رب گوجه فرنگی با مصوبه جدید به ۴۵ هزار تومان می‌رسد
دبیر انجمن صنایع تبدیلی در خراسان رضوی گفت: درخواست اجرای مصوبه افزایش قمیت رب گوجه فرنگی از سوی وزارت جهاد کشاورزی به دلیل احساس کمبود در بازار و جلوگیری از آن صورت گرفته است. هم اکنون میانگین قیمت مصرف‌کننده در هر قوطی رب گوجه فرنگی بین ۳۶ الی ۳۹ هزار تومان است و در مصوبه جدید قیمت آن به ۴۵ هزار تومان خواهد رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن الهی در خصوص افزایش قیمت رب گوجه فرنگی اظهار کرد: موافقت وزارت جهاد کشاورزی با افزایش قیمت‌ها مصوبه‌ای برای افزایش قیمت محسوب می‌شود، اما با توجه به استعفای رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و معرفی شدن سرپرست جدید در این حوزه زمان اجرایی شدن افزایش قیمت‌ها مشخص نیست و هنوز مصوبه‌ای مبنی بر افزایش قیمت رب گوجه فرنگی ابلاغ نشده است.

وی افزود: درخواست اجرای مصوبه افزایش قمیت رب گوجه فرنگی از سوی وزارت جهاد کشاورزی نیز به دلیل احساس کمبود در بازار و جلوگیری از آن صورت گرفته است. هم اکنون میانگین قیمت مصرف‌کننده در هر قوطی رب گوجه فرنگی بین ۳۶ الی ۳۹ هزار تومان است و در مصوبه جدید قیمت آن به ۴۵ هزار تومان خواهد رسید.

دبیر انجمن صنایع تبدیلی خراسان رضوی با رد صحت این خبر که برخی تولیدکنندگان به دپوی محصولات خود روی آورده‌اند، عنوان کرد: باتوجه به قیمت‌های کنونی منطقی نیست که تولیدکننده‌ای رب را دپو کرده و مشمول اعمال قانون شود، زیرا این موضوع به سرمایه در گردش هنگفتی نیاز دارد و کارخانه‌های ما از این توان مالی برخوردار نیستند.

الهی تصریح کرد: متاسفانه از ابتدای سال جاری تاکنون باوجود درخواست ما مبنی بر افزایش واقعی قیمت‌ها این اعمال قیمت به صورت دستوری بوده و واحد‌های تولیدکننده را مجبور به فروش محصولات خود با قیمت‌های دستوری کردند.

وی با اشاره به علت افزایش قیمت رب گوجه فرنگی خاطرنشان کرد: افزایش هزینه‌های تولید و مواد اولیه و افزایش هزینه‌های حمل و نقل از عوامل افزایش قیمت رب گوجه فرنگی است، زیرا هنگامی‌که هزینه‌های تولید مانند دستمزد کارگران و مواد اولیه از جمله گوجه فرنگی افزایش پیدا کند این موضوع بر قیمت نهایی رب نیز تاثیرگذار خواهد بود.

دبیر انجمن صنایع تبدیلی خراسان رضوی با اشاره به وجود عامل رقابت میان واحد‌های تولیدکننده رب گوجه فرنگی در استان گفت: باتوجه به نزدیک بودن فصل برداشت گوجه فرنگی در مشهد امیدواریم قیمت‌ها کاهش پیدا کند، زیرا عامل رقابت میان واحد‌های تولیدکننده رب گوجه فرنگی در استان برخلاف سایر استان‌ها وجود دارد و همین عامل از گسترش بی‌رویه قیمت‌ها جلوگیری می‌کند.

برخی از واحد‌های تولیدی رب گوجه فرنگی تولید نمی‌کنند

الهی تاکید کرد: در حال حاضر برخی از واحد‌های تولیدی به دلیل اعمال قیمت دستوری از سوی دستگاه‌های اجرایی از تولید دست کشیده‌اند، زیرا به اعتقاد آن‌ها قیمت‌ها واقعی نبوده و تولید رب با قیمت کنونی برایشان مقرون به‌صرفه نخواهد بود. همچنین علت بالا بودن قیمت در برخی از برند‌های تولیدکننده رب گوجه فرنگی به علت خرید رب تولیدشده از سایر استان‌ها است.

منبع:ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->