بهمن هاشمی تهیه‌کننده شد فراخوان مسابقه مطبوعاتی انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر «کیانو ریوز» در فیلم «سیستم سرگرمی خراب است» زنده‌یاد رضا داوودنژاد با «زندگی به شرط خنده» روی آنتن + زمان پخش آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) جایزه بهترین بازیگر جشنواره زنان بیروت در دستان صحرا اسدالهی پوستر جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی شد + عکس بررسی فروش سینما‌های خراسان رضوی در ماهی که گذشت | «بی بدن» مشهدی‌ها در سایه «تمساح خونی» برگزیدگان پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» معرفی شدند + اسامی بازتاب اندیشه اسلامی در منظومه فکری سعدی برنامه‌های رادیو برای نمایشگاه کتاب تهران + زمان پخش تصویر شهر در بوم شعر سهراب سپهری پارسی را به جهان، رونق و آوازه از اوست | معرفی چند اثر پژوهشی درباره سعدی به مناسبت روز بزرگداشت او آمار فروش سینمای ایران در آخرین هفته فروردین ۱۴۰۳ پیام وزیر فرهنگ و ارشاد به مناسبت روز سعدی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ کنسرت‌های خوانندگان پاپ در اردیبهشت ۱۴۰۳ + جزئیات ساعد سهیلی با «شهرک» در «کازابلانکا»
سرخط خبرها

ساخت سریال «شهید حججی» به کجا رسید؟

  • کد خبر: ۱۱۶۷۱۳
  • ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸
ساخت سریال «شهید حججی» به کجا رسید؟
«رسول صانعی» نویسنده و کارگردانی که قرار بود سال گذشته سریال «شهید حججی» را جلوی دوربین ببرد، درباره آخرین وضعیت این پروژه توضیحاتی داد.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز روز تولد شهید حججی است. جوانمردی که سال ۱۳۹۶ خودش را به قهرمان شماره یک ایران تبدیل کرد و مدال نمایندگی شهدا را بر گردن بریده‌اش انداخت. ۲۱ تیر ۱۳۷۰ به دنیا آمد، در ۲۱ سالگی لباس دامادی پوشید و ۲۵ سال بیشتر نداشت که پدر شد؛ اما در ۲۶ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.  

یکی از مجموعه‌هایی که مخاطبان می‌خواهند در جعبه جادو تماشایش کنند، سریالی از زندگی شهید محسن حججی است که هنوز از تولید آن خبری نیست. کاری که به تعبیرِ رسول صانعی نویسنده و کارگردان از اربعین شهادتِ حججی تحقیق و پژوهش آن شروع شد.  

رسول صانعی نویسنده و کارگردان این سریال به خبرنگار تسنیم می‌گوید: کار ۱۰ قسمتی که فیلمنامه آن آماده است و توافق‌ها با نیروی زمینی سپاه اتفاق افتاده، اما در موقع اجرا، مشکلاتی برای آن ایجاد شد که امیدواریم با برطرف شدنِ آن بتوانیم هرچه زودتر این کار را جلوی دوربین ببریم.  

وی افزود: کاری که نسخه سریالی و سینمایی آن طراحی شده و می‌تواند همچون «موقعیت مهدی» روی پرده سینما‌ها بیاید و نسخه سریالی‌اش از تلویزیون پخش شود. خوشبختانه همان‌طور که مخاطب نگاهِ خوبی به «ایستاده در غبار»، «موقعیت مهدی» و خیلی از کار‌های دیگر که درباره قهرمانان واقعی ما ساخته شده، داشته این اتفاق برای سریال و فیلم شهید حججی هم خواهد افتاد.  

صانعی تأکید کرد که آمادگی داریم در هر مقطعی این شرایط فراهم شود کار جلوی دوربین برود. چرا که در مقطعی هم سریال پیش‌تولید رفت.  

کارگردان سریال شهید حججی از رؤسای فرهنگی کشور خصوصاً رئیس صداوسیما و دست‌اندرکاران بنیاد فارابی می‌خواهد، تمهیدی بیندیشند و شرایطی فراهم کنند هرچه زودتر فیلم و سریال شهید حججی ساخته شود. چرا که همه این عزیزان نشان داده‌اند که از کار‌های فاخر حمایت می‌کنند و این هم اثر فاخری است که از تولد تا شهادت ایشان طراحی شده و حوادثِ واقعی و سبک زندگیِ منحصر به فردی را در معرضِ نگاه مخاطبان قرار خواهد داد.  

به تعبیرِ صانعی ۱۰ قسمت سریال تحت عنوان «دهمین نامه جابر» طراحی شده است. چرا که نامِ اطلاعاتی شهید حججی در منطقه، جابر بوده است.  

صانعی درباره لوکیشن‌هایی که امکان دارد سریال در آنجا تولید شود گفت: شهر نجف‌آباد اصفهان که محل زندگی این شهید بزرگوار است جزو لوکیشن‌های محوری و اصلی سریال خواهد بود و جایی را هم برای نمایشِ سوریه و اتفاقاتی که افتاد بازسازی خواهیم کرد.

حرف‌های زیادی درباره سریال شهید حججی مطرح شده است؛ قرار بود این مجموعه برای سالگرد این شهید بزرگوار آماده شود، اما نشد.

صحبت‌های دیگری هم درباره ساختِ سریال شهید حججی توسط کارگردان دیگر و فعالیت نویسنده‌ای دیگر مطرح است؛ حتی در جایی گفته شد سریالی ۶۰ قسمتی در دستور کار قرار دارد که با موضوع شهدای مدافع حرم ساخته خواهد شد و داستانِ زندگی و شهادت شهید حججی در آن روایت می‌شود؛ باید دید سرانجامِ این سریال به کجا خواهد رسید؟

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->