درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دیابت را با این گیاهان درمان کنید

  • کد خبر: ۱۱۷۰۶۱
  • ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
دیابت را با این گیاهان درمان کنید
چند گیاه مشخص می‌توانند با کنترل سطح قند خون، برای درمان دیابت بسیار موثر باشند.

به گزارش شهرآرانیوز، دیابت تهدیدی برای سلامت عمومی در سراسر جهان است و بر توانایی بدن برای تبدیل غذا به انرژی تأثیر می گذارد. بدن فرد دیابتی انسولین کافی تولید نمی کند و قادر به استفاده موثر از انسولین بدن به اندازه یک فرد غیر دیابتی نیست.

سطح قند خون افراد دیابتی نوسانات زیادی دارد و همین امر منجر به انبوهی از مشکلات می شود. کارهای مختلفی وجود دارد که می توان برای کاهش سطح قند خون انجام داد. گیاهان دارویی در این امر نقش اساسی دارند. در ادامه این خبر چند گیاهی که می تواند سطح قند خون را کاهش دهد، گفته شده:

جینسینگ

دیابت را با این گیاهان درمان کنید

عصاره جینسینگ یک مکمل گیاهی است که می تواند حساسیت به انسولین را افزایش داده و سطح قند خون را به حالت عادی بازگرداند. این گیاه در آسیا و آمریکا یافت می شود و برای کاهش سطح قند خون افراد مبتلا به دیابت موثر است. استفاده از این گیاه به عنوان یک شکل از طب سنتی برای مدت طولانی مورد استفاده قرار می گرفته است.

خار مریم

دیابت را با این گیاهان درمان کنید

مطالعات نشان می دهد که مقدار معقول خار مریم منجر به کاهش سطح گلوکز در افراد مبتلا به دیابت می‌شود. اما باید در مصرف آن احتیاط کرد زیرا می‌تواند منجر به حالت تهوع، اسهال و همچنین نفخ شود. افرادی که می خواهند از این گیاه استفاده کنند، باید قبل از امتحان با پزشک خود مشورت کنند.

پسیلیوم

دیابت را با این گیاهان درمان کنید

این گیاه ممکن است برای بسیاری از افراد ناشناخته باشد، اما دارای خواص شگفت انگیزی است که می تواند به بیماران دیابتی کمک کند. این گیاه در مکمل های فیبر و ملین یافت می شود. در گذشته برای درمان کلسترول نیز از این گیاه استفاده می شد. افراد مبتلا به دیابت نوع دو باید روزانه 10 گرم پسیلیوم مصرف کنند تا سطح قند خون و کلسترول خون خود را بهبود بخشند.

خربزه تلخ

دیابت را با این گیاهان درمان کنید

این یک عنصر محبوب در آشپزی آسیایی و طب سنتی چینی است. اعتقاد بر این است که این گیاه تشنگی و خستگی را که از علائم احتمالی دیابت نوع 2 هستند، تسکین می دهد. تحقیقات نشان داده که عصاره خربزه تلخ می تواند قند خون را کاهش دهد.

ژیمنا

دیابت را با این گیاهان درمان کنید

خواستگاه این گیاه هند و معنای آن نابودکننده قند است. مطالعات نشان داده که در برابر دیابت نوع 1 و نوع 2 بسیار موثر است. در افراد مبتلا به دیابت نوع 1، افرادی که عصاره برگ را به مدت 18 ماه مصرف کردند، در مقایسه با گروهی که فقط انسولین دریافت کردند، سطح قند خون شان به طور قابل توجهی کاهش یافت. آزمایشات دیگر نشان داد برگ و عصاره آن در دوره های مختلف برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نیز مناسب است. این گیاه را می توان هم به صورت زمینی و هم به شکل عصاره استفاده کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->