حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

صدر جدول موقتا طلایی شد

  • کد خبر: ۱۱۷۱۳
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴
صدر جدول موقتا طلایی شد
استقلال و پرسپولیس امروز به‌دنبال پس گرفتن سکوی اول لیگ از سپاهان هستند
آخرین هفته از دور رفت مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور از دیروز با برگزاری ۳ بازی آغاز شد و امروز هم با انجام ۵ مسابقه به پایان خواهد رسید. در بازی‌های دیروز جدال تیم‌های شهرخودرو و نساجی بدون گل مساوی به پایان رسید و تراکتور سرانجام بدون حضور دنیزلی توانست از سد میهمان خود فولاد بگذرد. در آخرین بازی دیروز هم سپاهان قلعه‌نویی موفق شد با ۲ گل پیکان را در اصفهان زمین‌گیر کند. در ادامه این رقابت‌ها امروز استقلال که هفته گذشته انواع و اقسام حواشی را دیده بود، باید از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی میزبان شاهین شهرداری بوشهر باشد و پرسپولیس هم از ساعت ۱۵ در شهر قدس مقابل سایپا قرار خواهد گرفت.

خروج تراکتور از بحران
روز‌های تلخ تراکتور پس از یک مساوی و ۴ شکست اخیرش دیروز به پایان رسید و آن‌ها در روزی که الهامی را کنار زمین داشتند، توانستند با یک گل از سد فولادی که ۳ هفته نباخته بود، عبور کنند و امیدوار برای بازگشت به جمع مدعیان شوند. رشید مظاهری در این بازی ستاره تراکتور بود؛ او روز گذشته با ۳ واکنش خوب که یکی از آن‌ها در دقایق پایانی اتفاق افتاد، اجازه نداد دروازه‌اش باز شود تا در برد مهم تراکتور نقش داشته باشد.

سپاهان با پیکان به صدر رسید
سرانجام طلسم تساوی‌های تیم قلعه نویی شکست. سپاهانی‌ها که در هر سه بازی آخر خود امتیازات را تقسیم کرده بودند، دیروز در اصفهان موفق شدند با ۲ گل پیکان را زمین گیر کنند. سپاهان با این برد ۲۸ امتیازی شد و به صدر جدول رسید. پیکان همچنان با ۱۳ امتیاز در رده یازدهم جدول باقی ماند. ۲ تیم در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی نیز در اصفهان باهم بازی کرده بودند که در آن مسابقه نیز پیکان ۲ بر ۱ شکست خورده بود. در صورتی‌که استقلال امروز بتواند شاهین شهرداری بوشهر را شکست بدهد، دوباره صدر جدول را از سپاهان پس می‌گیرد.

نیم‌نگاه تیم کالدرون به صدر
پرسپولیس لیگ نوزدهم در بازی‌های خارج از خانه فوق‌العاده کار کرده و تنهاتیمی است که به‌طور‌متوسط در هر بازی ۲ امتیاز کسب کرده است. این تیم در ۳ بازی قبلی خارج از خانه گل نخورده است. سایپا، حریف این هفته پرسپولیس، به‌هیچ‌وجه حال‌وروز خوبی ندارد و در ۱۱ بازی گذشته موفق به پیروزی نشده است که این آمار در ۱۶ فصل اخیر برای این تیم بی‌نظیر است. البته وضعیت در بازی‌های خانگی برای این تیم کمی بهتر است و نارنجی‌پوشان در ۳ دیدار اخیر به ۳ تساوی بدون گل دست یافته‌اند. در تاریخ لیگ برتر، سایپا ۱۸ بار مقابل پرسپولیس متحمل شکست شده و به هیچ تیمی بیش از پرسپولیس نباخته است. یکی از جذابیت‌های این دیدار، رویارویی مهدی ترابی برابر تیمی است که در آن چهره شد. بدون تردید شماره۹ سرخ‌پوشان در این روز‌ها بهترین بازیکن تیمش است. این بازیکن با ۶ گل و ۲ پاس گل، نقشی کلیدی در حضور پرسپولیس در رتبه‌های بالای جدول داشته است. مهدی ترابی که گل‌زنی با پیراهن پرسپولیس را در فصل گذشته و مقابل سایپا آغاز کرد، با پیراهن سایپا ۱۱۴ بار به میدان رفت و ۱۷ گل زد و ۱۶ پاس گل داد.

کالدرون: من تصمیم می‌گیرم چه کسی بازی کند
سرمربی پرسپولیس ابراز امیدواری کرد که تیمش برابر سایپا بازی سختی نداشته باشد. گابریل کالدرون، سرمربی پرسپولیس، در نشست خبری پیش از این دیدار گفت: اینکه زمان بازی عوض شده است، مهم نیست. مطمئنا ساعت ۳ سرما کمتر است. ما در این روز‌ها درگیر ریکاوری بودیم و برای این بازی آماده هستیم. کالدرون درباره ارزیابی‌اش از تیم سایپا و سیستم بازی تیمش در این دیدار هم گفت: همان‌طور که می‌بینید، همه تیم‌ها مقابل ما خوب بازی می‌کنند و بازی سختی خواهیم داشت. این یک بازی خاص برای تیم‌های مقابل ماست. فکر می‌کنم بازی سختی خواهیم داشت. همه رقبای ما خوب بودند و خوب دفاع کردند. مسلما اگر نتوانیم گل اول را بزنیم، به مشکل می‌خوریم. حریف ما بیشتر از بازی مستقیم استفاده می‌کند. ما یک مهاجم قدبلند ۱۹۰سانتی‌متری نداریم و سبک بازی‌مان به شکل دیگری است. ما همان روش خودمان و بازی خودمان را خواهیم داشت و اگر وضعیت زمین بد است، با مشکل روبه‌رو می‌شویم. از طرفی شرایط زمین تمرین ما خوب نیست و به‌همین‌دلیل در همان زمین شهر قدس تمرین می‌کنیم و بازیکنان با این شرایط وفق پیدا کردند. سرمربی پرسپولیس در واکنش به تشبیه ترابی به مسی گفت: به نظرم این مقایسه‌ها نباید انجام شود. البته ترابی خیلی آماده است و من از این بابت خوش‌حالم. همه ما از کیفیت ترابی خیلی لذت می‌بریم. کالدرون درباره غیبت عالیشاه در بازی امروز گفت: من مربی تیم هستم و درباره ۲۵ بازیکنی که دارم، تصمیم می‌گیرم. من تصمیم می‌گیرم که چه کسی بازی کند و چه کسی روی نیمکت بنشیند. این تصمیم مربی است و ممکن است بازیکن و هواداران از آن خوش‌حال نباشند. سرمربی پرسپولیس درباره گروه این تیم در لیگ قهرمانان آسیا بیان کرد: همه گروه‌ها سخت هستند، ولی من این گروه را دوست دارم؛ چون همه آن‌ها را به‌خوبی می‌شناسم. من به تیمم اطمینان دارم. مسلما بازی‌های سختی خواهیم داشت و امید دارم و اطمینان دارم که به مرحله بعد صعود می‌کنیم. کالدرون در پاسخ به این سؤال که آیا به‌دنبال قهرمانی در این رقابت‌ها هستید، تصریح کرد: باید بازی به بازی پیش برویم و همیشه به‌دنبال زیاده‌خواهی باشیم.

بازی بعد از یک هفته جنگ اعصاب
قبل از بازی با پیکان شوک بزرگی به آبی‌ها وارد شد و آندره‌آ استراماچونی، سرمربی محبوب آبی‌پوشان، جمع این تیم را ترک گفت و تلاش برای بازگشت این سرمربی تا شب‌گذشته هم بی‌نتیجه ماند تا هواداران آبی‌پوش امروز را چشم به راه فرودگاه امام باشند!
استقلال در دیدار با پیکان ۲ امتیاز حساس را از دست داد تا ۳ مدعی دیگر در همسایگی این تیم قرار بگیرند و در صورت پیروزی در بازی عقب‌افتاده از این تیم عبور کنند؛ همین‌مسئله باعث افزایش حساسیت این مسابقه برای آبی‌پوشان شده است و ازدست‌دادن امتیاز در این مسابقه ممکن است در انتهای فصل برای این تیم گران تمام شود.
شاهین بوشهر، حریف این هفته استقلال، بدترین عملکرد را در تاریخ لیگ برتر تا پایان هفته چهاردهم داشته است، ولی در هفته‌های اخیر و با آمدن میشو، سرمربی کروات، روند رو‌به‌رشد این تیم مشهود بوده است؛ به‌نحوی‌که در ۵ هفته اخیر، این تیم به تساوی دست یافته و تیمی که تا قبل از حضور کادر فنی جدید تنهاتیم بدون کلین‌شیت لیگ بود، در ۲ بازی که با این مربی خارج از خانه برگزار کرده، گلی دریافت نکرده است، ولی بااین‌حال شاهین بوشهر همچنان بدترین خط دفاع لیگ را دارد و باید دید مقابل استقلال که صاحب بهترین خط حمله لیگ است و این‌روز‌ها به هیچ تیمی رحم نمی‌کند، می‌تواند مقاومت کند یا خیر؟
استقلال در تاریخ لیگ برتر مقابل شاهین بوشهر شکستی نداشته است و رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی در تهران برابر این تیم دارد. فرشید اسماعیلی و علی دشتی به‌دلیل مصدومیت در این مسابقه غایب خواهند بود.

دربی نفتی
پارس جنوبی که با مشکلات مالی زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند، برای بقا تلاش می‌کند و نفت مسجدسلیمان در این فصل نتایجش فراتر از انتظار بوده است. نفتی‌ها اگر در شهر جم بازنده نشوند، یک نیم‌فصل را بدون باخت پشت‌سر گذاشته‌اند که رکورد بی‌نظیری برای تیم شهر اولین‌ها محسوب می‌شود و شاگردان تارتار درحال‌حاضر روی پله هفتم جدول قرار دارند. پارس جنوبی که یک بازی معوقه دارد، در رده چهاردهم جدول ایستاده است. پارس جنوبی به‌دنبال تحمیل اولین شکست به نفت مسجدسلیمان است. هر ۲ تیم از باشگاه‌های زیرمجموعه وزارت نفت محسوب می‌شوند و هر ۲ باشگاه با مشکلات مالی روبه‌رو هستند. دربی نفتی در حاشیه خلیج فارس هم در نوع خود دیدنی است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->