آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب
سرخط خبرها

کاهش ۷۰ درصدی انتقال کرونا با استفاده از ماسک

  • کد خبر: ۱۱۷۱۹۲
  • ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
کاهش ۷۰ درصدی انتقال کرونا با استفاده از ماسک
یک اپیدمیولوژیست درباره لزوم تکمیل فرایند واکسیناسیون و تزریق دز یادآور با توجه به شرایط فعلی ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، حمید سوری در گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: روند خیزشی کووید ۱۹ مجددا در کشور شروع شده و نشانه های آن از هفته گذشته مشخص بوده است‌.

این اپیدمیولوژیست اضافه کرد: این روند در کل دنیا مشاهده می شود، منتهی در مناطق مختلف متفاوت است. واریانت های امیکرون فعلی ابتدا در آفریقا و سپس اروپا و آمریکای جنوبی و بعد غرب آسیا یعنی ایران بروز پیدا کرد.

او افزود: میزان کشندگی بیماری بالا نیست، ولی افزایش مبتلایان آمار مرگ و میرها را بیشتر می کند. امروز ۱۳ نفر از هم وطنان جان خود را از دست دادند و این موضوع مربوط به موارد مرگ تایید شده است.

سوری بیان کرد: در چنین شرایطی که ایران سهم مهمی را در روند اپیدمی دارد اقداماتی باید انجام شود، زمان در اپیدمی ها عامل مهمی است یعنی برخی ملاحضات که باید هم اکنون انجام شود اگر هفته آینده اجرایی شود نه تنها اثر بخشی آن کم خواهد شد، شاید به صفر برسد و جامعه را دچار خسارت خواهد کرد.

او گفت: ۴ هفته گذشته چندین بار کنترل مرزها به خصوص از کشورهای خطرناک کرونا تاکید شد در آن زمان ارزش داشت و در شرایط کنونی این روند دیگر برایمان ارشد ندارد و باید وارد مداخلات دیگر شویم.

این اپیدمیولوژیست اضافه کرد: بخشی از اقدامات فعلی در سویه جدید کرونا مربوط به مردم و بخشی دیگر مربوط به مدیران و سیاست گزاران و متولیان مدیریت اپیدمی است و بازیگر سوم ویروس است.

سوری گفت: مردم باید استقبال بیشتری از واکسیناسیون کرونا و دزهای یادآور داشته باشند و این امر در وضعیت فعلی به شدت توصیه می شود، همچنین افراد به خصوص گروه های حساس و پرخطر که بیش از ۶ ماه از آخرین تزریق واکسن آنها گذشته، باید به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

سوری گفت: واکسن نورا موفق آمیز بوده است و این به معنای خوب نبودن واکسن های دیگر نیست. استفاده از ماسک بسیار مهم است، اما همه جا نمی توان آن را بکار برد. تهویه هوا بسیار مهم است و تا ۷۰ درصد امکان ابتلا و انتقال را کاهش خواهد داد.

این اپیدمیولوژیست اضافه کرد: در شرایط کنونی که شاهد برگشت حجاج هستیم غربالگری آنها در مرزها وظیفه سیستم بهداشتی است، ولی خود حجاج و اطرافیان هم میهمانی برگزار نکنند.

او ادامه داد: باید مراقبت ها و کنترل بهداشتی صورت گیرد و سیستم مراقبت بهداشتی باید طغیان های گوشه کنار کشور را شناسایی کنند و تیم های واکنش سریع در دولت سیزدهم که منحل شده اند احیا شوند و با مراجعه های خود کنترل جدی بر اپیدمی داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->