سرخط خبرها

از نهضت آسفالت تا اجرای پروژه کشاورز

  • کد خبر: ۱۱۷۳۴
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵
از نهضت آسفالت تا اجرای پروژه کشاورز
پروژه‌های عمرانی به روایت معاون فنی و اجرایی منطقه
محبوبه فرامرزی - اجرای پروژه‌های عمرانی یکی از اقداماتی است که شهرداری‌ها به عهده دارند. با توجه به اینکه منطقه ۲ اکنون بزرگ‌ترین منطقه شهری محسوب می‌شود اجرای پروژه‌های عمرانی یکی از رویداد‌هایی است که شهروندان بسیار با آن مواجه هستند. در این گزارش معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ما به معرفی برخی از پروژه‌های مهم امسال پرداخته است.
احسان قیطاقی در ابتدای گفتگو یکی از متداول‌ترین مشکلات در شهرداری‌ها را  به موقع تمام نشدن پروژه‌های عمرانی دانست و گفت: اگر بهره‌برداری از پروژه‌ها با تأخیر مواجه شود ضمن اتلاف سرمایه‌های ملی، برخی از آن‌ها توجیه فنی و اقتصادی خود را از دست خواهند داد. مدت اجرای یک پروژه عمرانی در میزان سرمایه‌گذاری و بازدهی سرمایه مصرف شده در آن طرح اثر مستقیم دارد. با افزایش مدت اجرای طرح‌های عمرانی سرمایه زیادی اعم از اعتبارات عمرانی، نیروی انسانی متخصص و تجهیزات و ماشین‌آلات در پروژه‌ها بلوکه شده است و در نهایت به افزایش آمار پروژه‌های نیمه‌تمام منجر می‌شود.
معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ۲ با اشاره به اینکه امسال برای آبادانی شهر مشهد حدود ۲۲۰۰ میلیارد تومان بودجه پروژه‌های عمرانی نظیر ساخت پارک‌های جدید، احداث گذرگاه‌های غیر همسطح، اصلاح هندسی معابر، روکش جدید برای آسفالت خیابان‌های شهر و دیگر پروژه‌های عمرانی پیش‌بینی شده است، افزود: ضروری است در بازه زمانی یک تا دو ساله پروژه‌هایی که آغاز می‌شود به اتمام برسد و پروژه نیمه تمامی برای دوره بعدی باقی نگذاریم.
وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی در دست اجرا بیان کرد: نگاه کارشناسانه بر طرح‌های عمرانی همراه با دقت و ظرافت می‌تواند موجب ایجاد اعتماد عمومی شهروندان به خادمان خود در مدیریت شهری شود. از همین رو با رویکرد توسعه متوازن شهری و افزایش رضایت‌مندی و ایجاد رفاه، آسایش و آرامش برای شهروندان و زائران حضرت رضا (ع) تا پایان سه ماهه چهارم امسال تعداد ۲۰ پروژه در حال بهره‌برداری در حوزه‌های فضای سبز، حمل و نقل و ترافیک و فنی و عمران در منطقه ۲ در دستور کار قرار گرفت که امید است تا پایان سال به اتمام برسد.
 وی پروژه‌های عمرانی این منطقه را این‌گونه برشمرد: پروژه احداث بولوار کشاورز با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال، اجرای شبکه جداسازی آب شرب از آب خام با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال، اجرای فضای سبز میدان مصالح فروشان و بولوار کشاورز فاز یک با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال، کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی شهرک نوده با اعتبار ۲۱ میلیارد ریال، بازسازی پیاده‌رو محور ابوطالب حد فاصل میدان ابوطالب تا بولوار عبدالمطلب با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال، اصلاح هندسی تقاطع کامیاب-عبادی با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال و...
قیطاقی ادامه داد: پروژه بازسازی کانال بولوار ابوطالب با اعتبار ۶ میلیارد ریال، آبیاری مکانیکی بولوار جانباز حدفاصل میدان جانباز تا تقاطع ساجدی با اعتبار ۵ میلیارد ریال، آبیاری مکانیکی بولوار هدایت حدفاصل ابوطالب تا خیام با اعتبار ۵ میلیارد ریال، اجرای خط‌کشی محوری منطقه با اعتبار ۲ میلیارد ریال، خط‌کشی عرضی منطقه با اعتبار ۲ میلیارد ریال، تعمیرات اساسی تجهیزات ایمنی و هدایت ترافیکی معابر سواره‌رو منطقه با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از دیگر پروژه‌های منطقه ماست.
معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ۲ با تأکید بر پایبندی به وعده‌های داده شده به مردم گفت: در حوزه مدیریت شهری و جذب سرمایه‌گذار در کشور شهرداری مشهد در رتبه اول قرار گرفته است و تلاش ما این است که زمینه‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ۲ شهرداری مشهد را تقویت کند تا سرمایه‌گذاران بیشتری در پروژه‌های عمرانی جذب شود و شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر این منطقه باشیم.
وی بیان کرد: واضح است که پروژه‌های در حال اجرا کمتر از نیاز مردم منطقه است و می‌کوشیم در این‌باره کار‌های بیشتری انجام شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->