سرخط خبرها

ناامنی، خطر گاز گرفتگی

  • کد خبر: ۱۱۷۳۷
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸
ناامنی، خطر گاز گرفتگی
پدیده‌ای به نام چادرخوابی زائران
فرامرزی - اسکان زائران در شهری مانند مشهد که سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر به آن رفت و آمد دارند، موضوع مهمی است. در این‌باره و با گرانی‌هایی که روز به روز به آن افزوده می‌شود مدتی است چادرخوابی حتی در فصل سرد سال هم مشاهده می‌شود. در این گزارش مردم حاضر در پارک پردیس از این موضوع گفتند.

دلمان برایشان می‌سوزد
زن جوان به همراه دخترش به پارک پردیس آمد، زیرا به قول خودش خانه‌های کوچک تحرک را از بچه‌ها گرفته است. خانه مانند قفس برای بچه‌ها شده و نیاز است که بیشتر در فضای باز حضور داشته باشند. به همین دلیل حتی در فصل سرد سال هم کودکش را به پارک می‌آورد. او درباره حضور چادرخواب‌ها در پارک پردیس می‌گوید: «راستش دلم می‌سوزد کاری هم از ما برنمی‌آید. وقتی می‌بینم زائر برای اینکه هزینه اسکان ندهد در چادری کوچک شبش را به صبح می‌رساند، کاری هم از ما بر نمی‎آید حس خوبی ندارم.»
او که خودش را افسری معرفی می‌کند، ادامه می‌دهد: «کاش فضایی مناسب برای اسکان رایگان زائران وجود داشته باشد تا آن‌ها مجبور نباشند در این سرما بدون سرپناه باشند.»

خطری به نام گازگرفتگی
یکی دیگر از افرادی که برای پیاده‌روی به پارک پردیس آمد در این‌باره می‌گوید: «اگر هوا خوب بود و سرما بیداد نمی‌کرد باز خیلی دور از انتظار نبود که زائران در پارک چادر زده باشند، اما در این فصل هوا سرد و ماندن در چادر خطرناک است.» او افزود: «اگر سری به رسانه‌ها بزنید می‌بینید که هر سال حتی در نوروز به دلیل سرمای هوا تعدادی از زائران از وسایل گازسوز استفاده می‌کنند و کاهش اکسیژن باعث می‌شود جانشان به خطر بیفتد.»
حسن‌زاده ادامه داد: «استفاده از لوازمی مانند پیک‌نیک باعث می‌شود جان زائران به خطر بیفتد به نظرم باید از برافراشتن چادر مسافرتی در پارک‌ها در همه سال جلوگیری شود، چون حضور در چادر‌های مسافرتی امنیت چندانی ندارد.»

ناامنی
یکی دیگر از عابران که متوجه موضوع گفتگو شد، این‌طور اظهار نظر کرد: «پارک پردیس بزرگ است و نگهبان‌های آن نمی‌توانند مدام در حال گشت‌زنی باشند. مسافری که در چادر مسافرتی شبش را به صبح می‌رساند امنیت چندانی ندارد. احتمال سرقت و زورگیری وجود دارد.»
مرضیه اصغری افزود: «از سوی دیگر برای افرادی که از این پارک استفاده می‌کنند هم چندان خوشایند نیست که چادرخواب‌ها در پارک حضور داشته باشند.»
وی ادامه داد: «وجود چادر مسافرتی در پارک باعث ناامنی برای کودکانی است که در پارک بازی می‌کنند معلوم نیست چه افرادی و با چه نیتی در این چادر‌ها حضور دارند. اصلا از کجا معلوم فردی که در چادر است زائر باشد.»

اسکان ارزان قیمت
اصغری به این نکته نیز اشاره کرد که وقتی زائری قبول می‌کند در هوای سرد شبش را در چادر به صبح برساند از روی ناچاری است و باید در این‌باره مسئولان قدمی بردارند.
وی به گرانی‌های اخیر اشاره کرد و گفت: «دیگر سفر به مشهد کم هزینه نیست و به هزینه تردد زائر اضافه شده است، اسکان زائر هم که دیگر مقوله‌ای جداست.»

جمع‌آوری ۶۰۰ چادرخواب از منطقه ۲
شهردار منطقه ۲ مشهد از جمع‌آوری ۶۰۰ چادر خواب در آبان ماه امسال از منطقه ۲ خبر داد و گفت: «با هدف تأمین امنیت و حذف مناظر نازیبا از شهر این تعداد چادرخواب از منطقه جمع‌آوری شده است.»
جلال قربانی ادامه داد: «مباحث اقتصادی یا کمبود فضا‌های اقامتی در ایام خاص باعث شده است که برخی زائران به اتراق غیرقانونی در معابر شهری اقدام کنند که این امر افزون بر تهدید سلامتشان به ویژه در فصول سرد سال، از لحاظ ناهنجاری‌های اجتماعی هم تأثیرگذار است.»
وی افزود: «بیشتر این چادرخواب‌ها از پارک پردیس، میدان فردوسی، خیابان توحید، میدان شهدا و میدان معراج جمع‌آوری و به کمپ‌های اسکان زائران شهرداری هدایت شدند.»
شهردار منطقه ۲ مشهد ادامه داد: «شهرداری مشهد همیشه برای اسکان زائران فضا‌هایی را در نظر می‌گیرد که مباحث امنیتی و رفاهی در آن لحاظ می‌شود و در ایام خاص نیز بر تعداد این فضا‌ها افزوده می‌شود که با توجه به وجود امکانات رفاهی و امنیتی این کمپ‌ها بهتر است زائران از این فضا‌ها برای اسکان بهره ببرند.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->