معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

اپل بازهم متهم شد

  • کد خبر: ۱۱۷۵۲۶
  • ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵
اپل بازهم متهم شد
اپل دوباره هدف یک شکایت قضایی دیگر قرار گرفته است، شرکت Sonrai Memory مدعی شده که کوپرتینویی‌ها دو پتنت متعلق به این شرکت را نقض کرده‌اند و باید به آن‌ها غرامت بپردازند.

به گزارش شهرآرانیوز، شرکت Sonrai Memory Limited با ثبت شکایتی در دادگاه منطقه غرب تگزاس مدعی شده که اپل دو پتنت این شرکت را زیر پا گذاشته است. عنوان یکی از این پتنت‌ها «چندپردازنده تراشه با چند سیستم عامل» است و تاریخ ثبت آن به سال ۲۰۰۵ برمی‌گردد. پتنت دوم «مدار شارژ متغیر با بار پویا» نام دارد و در سال ۲۰۰۴ به ثبت رسیده است.

بر اساس اطلاعاتی که در این شکایت به ثبت رسیده، Sonrai Memory مدعی است که محصولات زیادی از اپل تا آیفون ۶ و ۶ پلاس، نسل پنجم آیپد، تمامی نسل‌های آیپد پرو و برخی از مدل‌های مک‌بوک ایر و پرو این پتنت‌ها را نقض کرده‌اند. این شرکت ادعا می‌کند که اپل با استفاده از تراشه‌های سری A، سری M و سری T پتنت اول آن‌ها را نادیده گرفته است. نقض پتنت دوم به دای حافظه فلش SK Hynix NAND در برخی از این دستگاه‌ها برمی‌گردد.

Sonrai Memory از اپل غرامت می‌خواهد

شاکی در این پرونده درخواست غرامت کرده و خواستار برگزاری دادگاهی در این رابطه شده است. اپل تاکنون بار‌ها با پرونده‌های قضایی مختلف در زمینه نقض پتنت‌ها روبرو شده و برخی از آن‌ها به اصطلاح «پتنت ترول» بوده‌اند. پتنت ترول به شرکت‌هایی گفته می‌شود که صرفا برای درآمدزایی سعی می‌کنند کمپانی‌های دیگر را به نقض پتنت‌های خود متهم کنند.

Sonrai Memory از ماه ژوئیه ۲۰۲۱ با ادعا‌های مشابهی از وسترن دیجیتال، گوگل، سامسونگ، ال‌جی، لنوو و چند شرکت دیگر هم شکایت کرده بود. از سوی دیگر، این شرکت عملا هیچ محصول یا خدماتی تولید نکرده و صرفا نگهدارنده این پتنت‌هاست. در نتیجه می‌توان حدس زد که با یک پتنت ترول دیگر طرف باشیم.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->