کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری
سرخط خبرها

اعیاد هم بازار طلای مشهد را رونق نداد

  • کد خبر: ۱۱۷۶۳۳
  • ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
اعیاد هم بازار طلای مشهد را رونق نداد
بازار طلا هر زمان هم که راکد بوده، هم‌زمان با اعیاد بزرگی مثل قربان و غدیر رونق می‌گرفته است، اما آن‌طور که پیداست، این روز‌ها نوسانات بازار از یک‌سو و کاهش قدرت خرید مردم از سوی دیگر، نگذاشته است خریدوفروش این فلز ارزشمند آن‌طور که بایدوشاید رونق بگیرد.

نگار هاشمیان | شهرآرانیوز؛ بازار طلا هر زمان هم که راکد بوده، هم‌زمان با اعیاد بزرگی مثل قربان و غدیر رونق می‌گرفته است، اما آن‌طور که پیداست، این روز‌ها نوسانات بازار از یک‌سو و کاهش قدرت خرید مردم از سوی دیگر، نگذاشته است خریدوفروش این فلز ارزشمند آن‌طور که بایدوشاید رونق بگیرد و به قول دبیر اتحادیه طلاوجواهرفروشان مشهد، اعیاد هم نتوانست بازار طلا را از رکود بیرون بیاورد. یوسف تقی‌زادگان به شهرآرا گفت: امیدوار بودیم در این روز‌ها شاهد افزایش فروش طلا باشیم، اما کاهش قدرت خرید مردم، باعث شده است همه به‌سمت طلا‌هایی با وزن کمتر یا مستعمل روی بیاورند. درمجموع در این اعیاد، فروش طلا به اندازه‌ای نبوده که بتوانیم بگوییم بازار رونق گرفته است.

او با تاکید بر اینکه بازار طلا در شرایط کنونی پیش‌بینی‌پذیر نیست، اضافه کرد: هرچند اونس جهانی طلا در روز‌های اخیر کاهشی بوده است، روند تغییرات قیمت طلا در ایران، بیش از هر چیز وابسته به قیمت دلار است. در روز‌های گذشته قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در مشهد حتی به یک‌میلیون‌و ۳۵۸ هزار تومان هم رسید، اما دوباره در روز یکشنبه ۱۳ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

دبیر اتحادیه طلاوجواهرفروشان مشهد افزود: پیش‌بینی بازار طلا در چنین شرایطی، کار آسانی نیست. طلا وابسته به دلار است و یکی از عوامل مهم تأثیرگذار بر قیمت دلار نیز اخبار سیاسی ازجمله روند و نتیجه مذاکرات برجام است.
آخرین رقم ثبت‌شده برای هر گرم طلای ۱۸ عیار در سایت اتحادیه طلا‌وجواهر مشهد، یک‌میلیون‌و ۳۷۱ هزار تومان و برای هر قطعه سکه امامی، ۱۵ میلیون‌و ۵۰ هزار تومان است.

نظر برخی کارشناسان درباره آینده طلا و سکه، این است که احتمالا بازار در مرداد روند افزایشی خواهد داشت. برزو حق‌شناس، کارشناس بازار‌های مالی، در این‌باره به تجارت‌نیوز گفت: ابهام در آینده مذاکرات وین و چشم‌انداز تورمی کشور، نشان می‌دهد که احتمالا قیمت‌ها در مرداد، هم در بازار طلا و سکه و هم برای نرخ ارز، رشد خواهد داشت. به اعتقاد او اگر اخبار مثبتی درمورد برجام به گوش برسد، بازارساز می‌تواند به سیاست خود برای کنترل نرخ ارز ادامه دهد و قیمت دلار را کمتر از ارزش ذاتی آن نگه دارد. در غیر این‌صورت، احتمالا در ماه آینده روند قیمت‌ها در بازار ارز و طلا صعودی خواهد بود؛ البته شیب این روند درمورد قیمت دلار احتمالا تندتر خواهد بود؛ چون باتوجه‌به داده‌های فعلی از وضعیت تورم و چشم‌انداز آن در کشور، نرخ ارز عقب‌ماندگی بیشتری از ارزش ذاتی خود دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->