«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

چرا نباید بلوتوث را به طور مداوم روشن نگه داریم؟

  • کد خبر: ۱۱۷۸۴۰
  • ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
چرا نباید بلوتوث را به طور مداوم روشن نگه داریم؟
تقریباً تمام تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها، بلندگو‌ها و ساعت‌های هوشمند از قابلیت بلوتوث برای ارتباط با گجت‌های دیگر استفاده می‌کنند. بلوتوث یک پروتکل ارتباطی بی‌سیم رایج است که برای اتصال دو دستگاه به یکدیگر در فواصل کوتاه استفاده می‌شود، اما چرا نباید همیشه از آن استفاده کنیم؟

به گزارش شهرآرانیوز - تقریباً تمام گجت‌های مدرن، همچون تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و بلندگو‌ها از قابلیت بلوتوث برخوردار هستند. بلوتوث یک پروتکل ارتباطی بی سیم رایج است که برای اتصال دو دستگاه به یکدیگر در فواصل کوتاه استفاده می‌شود.

کاربران اندروید از این فناوری به دلیل سرعت برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنند. اما فعال نگه داشتن بلوتوث در تلفن‌های هوشمند ممکن است یک خطر امنیتی برای کاربران تبدیل شده و منجر به هک تلفن‌های همراه آن‌ها شود.

اگرچه حذف این فناوری بسیار سخت است، اما دلایل خوبی وجود دارد که باید بلوتوث را وقتی از آن استفاده نمی‌کنید خاموش کنید. فعال نگه داشتن بلوتوث در تلفن هوشمند شما ممکن است باعث ایجاد یک خطر امنیتی شده و پای هکر‌ها را به دستگاه شما باز کند. از آنجایی که استفاده از بلوتوث بسیار فراگیر است هنگامی که تلفن هوشمند اندرویدی خود را با یکی از این گجت‌ها جفت می‌کنید، دفعه بعد که در نزدیکی دستگاه‌ها هستید به طور خودکار به آن‌ها متصل می‌شود. (البته وقتی بلوتوث را روشن گذاشته باشید.)

نگرانی‌های مربوط به نقص‌های امنیتی در بلوتوث چیز جدیدی نیست به طوری که در دسامبر سال گذشته معاون اول رئیس جمهور آمریکا، کامالا دِیوی هریس، اعلام کرد که روشن نگه داشتن بلوتوث گوشی‌ها ممکن است خطر آفرین باشد و اطلاعات کاربران توسط هکر‌ها سرقت شود.

یکی از محققان امنیتی ناشناس که در توئیتر به نام "SwiftOnSecurity" است می‌گوید: «هنگامی که این فناوری در گوشی شما روشن است باعث افزایش حمله هکر‌ها به دستگاه شما می‌شود.» همچنین هکر‌ها می‌توانند بد افزار‌هایی را بر روی دستگاه شما نصب کرده و آن را تخریب کنند.

فناوری بلوتوث بر این اساس عمل می‌کند که گجت‌ها وقتی در فاصله نزدیک هستند، یکدیگر را کشف می‌کنند. دستگاه دارای بلوتوث سیگنالی را ارسال می‌کند که می‌تواند توسط دستگاه‌های دیگری که در محدوده آن هستند شناسایی شود.

حفظ حریم خصوصی موضوع دیگری است که کاربران هنگام استفاده از بلوتوث باید به آن فکر کنند. به گفته نیویورک تایمز، خرده فروشان بزرگی مانند Walmart و Target ممکن است از فناوری بلوتوث برای ردیابی خریداران در حالی که در فروشگاه هستند استفاده کرده و اطلاعات آن‌ها را بدون اطلاع سرقت و به شرکت‌های بازاریاب شخص ثالث بفروشند.

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) به کاربران توصیه می‌کند بلوتوث خود را در مواقعی که نیازی به آن ندارند، خاموش کنند. این کمیسیون همچنین هشدار داد که افراد باید در مکان‌های عمومی همچون فروشگاه‌ها، فرودگاه‎‌ها و رستوران‌ها از روشن کردن بلوتوث خوداری کنند.

همچنین کاربران باید هرگونه درخواست اتصال بلوتوثی که به طور غیرمنتظره در دستگاه‌ها ظاهر می‌شود رد و بلوتوث را فورا غیرفعال کنند. علاوه بر این، باید مطمئن شوید که دستگاه اندرویدی شما به‌روزترین نرم‌افزار نصب شده را دارد تا تمام آخرین پت امنیتی را دریافت کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->