تصویرسازی دیجیتال حسن روح‌الامین برای شعر رهبر معظم انقلاب + عکس مجموعه ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد دبیر بیست‌و‌دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران منصوب شد لیلا حاتمی با «مسیر باد» به ونیز می‌رسد؟ «پرویز خان» سینما آنلاین + زمان اکران آنلاین سریال «رخنه» کلید خورد تولید فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر اکران فیلم سینمایی «مست عشق» در ۶ سینمای مشهد از فردا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تیزر ماجرای تیراندازی به «کنجی ژیراک» ستاره موسیقی پاپ فرانسه محل برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ مشخص شد ماجرای تغییر در قوانین فصل آینده جوایز اسکار فصل دوم «آقای قاضی» در شبکه دو + زمان پخش خاطره‌ای از جنس صدا | یادی از شهلا ناظریان، دوبلور پیشکسوت که ۲ سال پیش در چنین روزی درگذشت فیلم سازی در مشهد جاده یک طرفه است | گفتگو با سعید ولی زاده، فیلمساز مشهدی آشنایی با برخی شخصیت‌های ماندگار ویلیام شکسپیر + عکس داستان‌هایی از ذهن آشفته انسان امروزی | گپی با نویسنده «گالری یک ذهن درهم» درباره این مجموعه داستان و حال و هوای آن صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغو جایزه انجمن قلم آمریکا در اعتراض به انفعال درقبال مردم غزه
سرخط خبرها

جشنواره کتاب سال رضوی به کار خود پایان داد

  • کد خبر: ۱۱۷۹۱۳
  • ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱
جشنواره کتاب سال رضوی به کار خود پایان داد
جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی با معرفی ۳۷ برگزیده، در مشهد به کار خود پایان داد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسینی دبیر سیزدهمین همایش بین المللی کتاب سال رضوی در مراسم اختتامیه این جشنواره که صبح امروز با حضور تولیت استان قدس رضوی در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: با استقبال خوب شرکت کنندگان از اقصی نقاط دنیا، ۴۱۰ اثر داخلی و خارجی در هشت بخش به دبیرخانه این جشنواره رسید و از مجموع این آثار ۳۷ اثر برگزیده شد.

دبیر این جشنواره با اشاره به موضوعات این جشنواره گفت: محوریت اثار جشنواره، حضرت رضا علیه السلام و خاندان ایشان بود و شرکت کنندگان در حوزه‌های تاریخ و سیره، علوم و معارف، زیارت، حرم و اماکن متبرکه، تفسیر و علوم قرانی، شعر، ادبیات داستانی و نمایشی و کودک و نوجوان به رقابت پرداختند.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: اثار در هشت بخش به جشنواره رسید که شامل کتاب‌های چاپی، کتاب‌های دیجیتال و گویا، پایان‌نامه و رساله‌های دانشگاهی و حوزوی، اثار چاپ نشده، ناشران فعال، بین الملل، جایزه سراج (اثار ترجمه شده از زبان فارسی به زبان‌های زنده دنیا)، جایزه عالم ال محمد ص (ناشر فعال خارجی) می‌باشد.

او افزود: در دوازده دوره‌ی گذشته این جشنواره بین المللی، در مجموع سه هزار و چهارصد و ۳۲ اثر به دبیرخانه ارسال شده و حدود ۳۲۰ اثر منتخب برگزیده شده است.

عبدالحمید طالبی نیز رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در این جشنواره در خصوص «جایزه سراج» گفت: هدف از طراحی و تدوین «جایزه سراج» به عنوان جایزه ویژه این جشنواره در راستای توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در ترجمه آثار دینی به دیگر زبان‌ها و شناسایی ناشران فعال بین الملل در نشر آثار رضوی است.

در بخش کتاب‌های چاپی با محور علوم و معارف رضوی، علیرضا ابراهیم از مشهد، حجت الاسلام مصطفی امیری از قم، حجت الاسلام عباس استادآقایی از کاشان و حجت الاسلام سیدمحمدصادق مصباح موسوی از مشهد تجلیل شدند.

در بخش کتاب چاپی با محور شعر بخش گردآوری نیز رضا رحیمی عنبران از مشهد و در کتاب‌های چاپی با محور حرم و اماکن متبرکه بنیاد پژوهش‌های اسلامی، حجت الاسلام سید حسن وحدتی شبیری، آمنه موسوی و حجت الاسلام علی پایاب به عنوان اشخاص برتر معرفی شدند.

در بخش کتاب‌های چاپی با محور تاریخ و سیره رضوی نیز آیت الله نجم الدین طبسی از قم، شهربانو مردانی از تهران، حجت الاسلام سیدمهدی مجتهد سیستانی از قم و حسن فضل از مشهد و در بخش کتاب‌های چاپی با محور زیارت نیز حجت الاسلام محسن محمدی و حجت الاسلام محمدباقر پورامینی هر ۲ از مشهد تجلیل شدند.

همچنین از "خسرو قاسم" از هند در بخش ترجمه آثار به زبان‌های زنده پرمخاطب و "مهدی جوزپه آبیلو" از ایتالیا در بخش ناشران فعال خارجی قدردانی شد.

فراخوان جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی مرداد ماه پارسال منتشر شد و ترویج فرهنگ منور رضوی گسترش فعالیت‌های علمی، پژوهشی، ادبی و هنری مرتبط با سیره و ابعاد مختلف شخصیت امام رضا (ع) شناسایی، تجلیل و حمایت از پدیدآورندگان آثار برتر علمی، فرهنگی و هنری در این زمینه و گسترش گفتمان تمدن نوین اسلامی از جمله اهداف این جشنواره است.

در اختتامیه این دوره از جشنواره، همچنین به طور ویژه از زنده‌یاد استاد سعید تشکری به پاس سال‌ها تلاش در عرصه فرهنگ رضوی تقدیر شد و خانواده او مورد تجلیل قرار گرفتند

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->