وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟
سرخط خبرها

مراسم رونمایی از کتاب «مسافر سنت در هزاره سوم» برگزار شد

  • کد خبر: ۱۱۸۱۲۷
  • ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷
مراسم رونمایی از کتاب «مسافر سنت در هزاره سوم» برگزار شد
آیین رونمایی از کتاب «مسافر سنت در هزاره سوم» با حضور حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا زائری» در مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، «مسافر سنت در هزاره سوم» عنوان آخرین اثر مکتوب حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا زائری» نویسنده، روزنامه نگار و رئیس اندیشگاه فرهنگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران است که توسط نشر آزما به زیور طبع آراسته شده و روانه بازار نشر شده است.

این کتاب در حقیقت مجموعه‌ای از روزنوشت‌ها و یادداشت‌های شخصی نویسنده است که به عنوان یک شهروند و در لباس یک روحانی، بخش‌هایی از حضور او را در فضا‌های شهری روایت می‌کند. گفتنی است که بخش‌های عمده این اثر، به صورت متوالی در روزنامه «شهرآرا» منتشر شده و حالا در قالب یک اثر مکتوب مستقل در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

حجت الاسلام زائری در جلسه رونمایی و نقد این کتاب که عصر امروز در «شهر کتاب» مشهد برگزار شد، با اشاره به این نکته که محتوای این کتاب در قالب یک ستون ثابت در روزنامه شهرآرا منتشر شده خاطرنشان کرد: ستون نویسی مطبوعاتی از جمله ظرفیت‌های مهمی است که با وجود آن که از شاخص‌های یک روزنامه و به طور کلی یک رسانه به حساب می‌آید، کمتر در ایران مورد توجه قرار گرفته است و ظرفیت‌های مهم آن مغفول مانده است.

وی افزود: متاسفانه این موضوع در مباحث آکادمیک علوم ارتباطات نیز ن طو که باید، مورد توجه قرار نگرفته و بیشتر در قالب یک فصل کوتاه به آن پرداخته شده است.

حجت الاسلام زائری در بخش دیگری از سخنان خود به خصوصیات یادداشت‌های منتشر شده در کتاب اشاره کرد و گفت: برای من به عنوان نویسنده، این نکته قابل توجه بود که بخشی از فضای روزمره زندگی یک روحانی به عنوان یکی از افرادی که در همین اجتماع و در بین مردم زندگی می‌کند، ترسیم شود. آن هم به گونه‌ای که از یک سو به یک واقعیت بیرونی متصل باشد و از سوی دیگر، صرفا به گزارش‌های خشک و اداری شبیه نباشد و در آن از ظرفیت‌های ادبی به نحو مقتضی استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: به صورت طبیعی، شاید این اتفاق نیز رخ داده که به شکل ساده و کاربردی، به موضوع سبک زندگی نیز توجهی صورت گرفته است. ضم این که سعی کردیم موضوعات نیز مبتنی بر واقعیات و به صورت عیننی و ملموس بیان شود.

زائری در ادامه سخنان خود با بیان این که ضروری است مردم از واقعیات و درون زندگی روحانیت مطلع باشند، خاطرنشان کرد: در گذشته و به دلیل محدود بودن محیط‌های اجتماعی، زندگی‌ها شبیه هم بود و وضعیت زندگی روحانیون هم در مقابل دیدگان مردم قرار داشت. اما با گذشت زمان، از یک سو روحانیون به موضوع گسست نسلی بی توجه بودند و از سوی دیگر، تلاش هم نداشته اند تا در مورد وضعیت زندگی خود و پرسش‌هایی که از آنان می‌شود، پاسخگو باشند. ضمن این که رسانه‌های نوین و فضای مجازی نیز هم به فاصله‌ها و هم به تردید‌ها دامن زدند. لذ ضروزی است برای از بین بردن این فاصله، وضعیت زندگی روحانیون بیشتر در منظر عموم قرار بگیرد.

گفتنی است کتاب «مسافر سنت در هزاره سوم» در قالب ۱۵۲ صفه و با قطع رقعی منتشر شده است. نویسنده، کتاب را به ۱۲ بخش و در قالب ۱۲ ماه سال تقسیم کرده و در هر بخش نیز عناوینی برای هر هفته برگزیده است. ازبرخی از عناوین هفته‌های این کتاب می‌توان به «دعای خیر کافی نیست؟»، «دنیا‌های پنهان زیر پوست شهر»، «حاج آقا بنزتان کجاست؟!»، «زبان مشترک نداریم!»، «حرام این است که دست همدیگر را نگیرید!»، «فواید نشستن آخوند ترک موتور!»، «شما بمانید من پیاده می‌شوم»، «سوال‌هایی که جواب ندارد!»، «گول ظاهر را نخورید» و ... اشاره کرد.

مراسم رونمایی از کتاب «مسافر سنت در هزاره سوم» برگزار شد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->