رسانه‌های فلسطینی: تنها ایران می‌تواند در چند دقیقه معادله را عوض کند سلوان مومیکا، فرد عامل اهانت به قرآن در نروژ کشته شد (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معامله گران بورس رژِیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی با خبر بودند؟ دانمارک ممنوعیت قرآن سوزی را تصویب کرد مقاومت لبنان چندین پایگاه اشغالگران را هدف حمله موشکی قرار داد وزیر خارجه قطر: نابودی حماس با ادامه جنگ هرگز اتفاق نخواهد افتاد ترکیه تعدادی از اعضای پ.ک.ک. را کشت ویدئو| اثبات کذب بودن ادعای رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان الشفاء تمام پروازهای بحرین به رژیم صهیونیستی لغو شد ویدئو| لحظه شکار شدن تانک رژیم صهیونیستی توسط نیروهای گردان قسام سازمان ملل خواستار آزادی فوری همه گروگان‌ها در غزه شد واکنش‌های جهانی به مبادله آتش میان حماس و رژیم صهیونیستی روسیه آزمایش موشکی در قطب شمال را تکذیب کرد تیراندازی در یک مرکز درمانی در هلند چند کشته و زخمی برجای گذاشت پیام آیت‌الله سیستانی در پی آتش‌سوزی مرگبار در شمال عراق چین و سوریه ۳ سند همکاری امضا کردند جزئیات بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران| فارس و تسنیم هم تحریم شدند تعداد جان‌باختگان سیل لیبی از ۱۱ هزار نفر گذشت تعداد جان‌باختگان سیل در لیبی به ۵۳۰۰ نفر رسید
سرخط خبرها

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران: از مذاکره استقبال می‌کنیم

  • کد خبر: ۱۱۸۰۱
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران: از مذاکره استقبال می‌کنیم
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در ادعایی تکراری، ایران را مسئول حمله به آرامکو معرفی کرد و مدعی شد واشنگتن علیرغم تحریم‌ها، همچنان از ایده گفتگو با ایران استقبال می‌کند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در اظهاراتی که در حاشیه نشست دوحه داشت؛ مدعی شد حتی با وجود تحریم‌ها علیه ایران، آمریکا همچنان از ایده گفتگو با این کشور استقبال می‌کند.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: ایران همچنان تهدیدی علیه صلح و ثبات جهانی است. اینکه ایران پشت حمله ماه سپتامبر به تسهیلات نفتی عربستان سعودی است موضوعی شناخته‌ شده است و دولت سعودی شواهدی از مشارکت ایران در این مسئله را به شورای امنیت ارائه خواهد داد.

هوک همچنین مدعی شد که رویکرد مثبتی میان اعراب شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر التیام تفرقه موجود با قطر وجود دارد و آمریکا به آشتی عربستان، امارات و بحرین با قطر امیدوار است.

آمریکا مدعی است تقابل با ایران در صورت اتحاد ۶ عضو این شورا که علاوه بر کشورهای یاد شده شامل کویت و عمان نیز می‌شود، راحت‌تر خواهد بود.

هوک در بخشی از اظهاراتش که از سوی سی‌ان‌بی‌سی نقل شد، مدعی شد: به دلیل توافق هسته‌ای ایران، خطر درگیری منطقه‌ای افزایش یافته و آنچه که ایران در ماه سپتامبر انجام داد یک اقدام جنگی بود.

وی حتی در پاسخ به این سوال که آمریکا در مواجهه با اقدام نسبت داده شده به ایران، منفعل بوده است نیز مدعی نقش سازمان ملل و توسل به دیپلماسی (!) شد.

هوک در این باره افزود: ما این کار را انجام دادیم اما در نتیجه آن، ایران به لحاظ دیپلماتیک منزوی‌تر شده است. هنوز هم به نقش شورای امنیت سازمان ملل واقفیم و حال که عربستان سعودی تحقیقات خود را تکمیل کرده است امیدواریم در شورای امنیت مؤثر باشد.
 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->