معامله گران بورس رژِیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی با خبر بودند؟ دانمارک ممنوعیت قرآن سوزی را تصویب کرد مقاومت لبنان چندین پایگاه اشغالگران را هدف حمله موشکی قرار داد وزیر خارجه قطر: نابودی حماس با ادامه جنگ هرگز اتفاق نخواهد افتاد ترکیه تعدادی از اعضای پ.ک.ک. را کشت ویدئو| اثبات کذب بودن ادعای رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان الشفاء تمام پروازهای بحرین به رژیم صهیونیستی لغو شد ویدئو| لحظه شکار شدن تانک رژیم صهیونیستی توسط نیروهای گردان قسام سازمان ملل خواستار آزادی فوری همه گروگان‌ها در غزه شد واکنش‌های جهانی به مبادله آتش میان حماس و رژیم صهیونیستی روسیه آزمایش موشکی در قطب شمال را تکذیب کرد تیراندازی در یک مرکز درمانی در هلند چند کشته و زخمی برجای گذاشت پیام آیت‌الله سیستانی در پی آتش‌سوزی مرگبار در شمال عراق چین و سوریه ۳ سند همکاری امضا کردند جزئیات بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران| فارس و تسنیم هم تحریم شدند تعداد جان‌باختگان سیل لیبی از ۱۱ هزار نفر گذشت تعداد جان‌باختگان سیل در لیبی به ۵۳۰۰ نفر رسید خاکسپاری ۴۰۰۰ جسد در پی وقوع طوفان در شهر «درنه» لیبی + فیلم ادعای عجیب شورای همکاری خلیج فارس درباره میدان نفتی آرش
سرخط خبرها

نگاهی به شهرهای دوستدار کودک در دنیا

  • کد خبر: ۶۵۴۷
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
نگاهی به شهرهای دوستدار کودک در دنیا

یکی از برنامه های مدون دولت های مختلف، ایجاد نشاط و شور اجتماعی برای افزایش آرامش روانی در شهروندان است. ازآنجا که کودکان نسل های پیش رو و آینده ساز هر کشور هستند، نمی توان برنامه های شور و نشاط را بدون توجه به خواسته‎ها و نیازهای کودکان تدوین و اجرا کرد. در این راستا به بررسی چند نمونه موفق از شهرهای دوستدار کودک می پردازیم که در آن دولت ها و مسئولان محلی برای تغییر در الگوهای شادمانی و احترام به حقوق کودکان، اقدامات ویژه ای انجام داده اند.

 

امکانات رفاهی ارزان برای همه در «ونکوور»
دولت کانادا از سال2001 تا 2011 و به مدت 10سال، پارک‎های بازی، مدرسه و مجتمع های مسکونی ارزان قیمت را با همه امکانات رفاهی در بخش مرکزی شهر «ونکوور» ایجاد کرد. همین موضوع باعث شد جمعیت فراوانی از حاشیه شهر به مرکز شهر مراجعه کنند؛ افرادی که درآمد آن ها کمتر از طبقه متوسط شهر ونکوور بود. با وجود 72هزار واحد مسکونی ایجادشده، کودکان زیادی نیز از امکانات رفاهی و تفریحی فراوانی برخوردار شدند.ایجاد پارک موزیکال با تفریحات متنوع برای کودکان در این شهر، از دیگر اقدامات دولت کانادا برای کودکان بوده است.

 

شورای شهری برای کودکان «تیرانا»
«اِریون وِلیاژ»، شهردار تیرانا (پایتخت آلبانی)، ‌با کمک بخش خصوصی توانست 10مکان جدید برای بازی بچه ها ایجاد کند. در این شهر برای تردد آسان تر کودکان محدودیت تردد خودروها به معابر بیشتری تسری یافته است. درتیرانا همچنین «شورای شهر کودکان» تشکیل شده است. کودکان عضو این شورا با شهردار دیدار و با مذاکره، درخواست‎ها و نیازهای خود را مطرح می کنند. شهردار تیرانا معتقد است میزان اثرگذاری مدیریت شهری از طریق کودکان بر خانواده هایشان بیشتر است.

 

توجه بیشتر به کودکان مناطق کم برخوردار «روتردام»
از سال 2006 تاکنون 15 میلیون دلار برای دستیابی به شهر دوستدار کودک، ارتقای محیط های عمومی، اسکان و ایجاد امنیت جاده ای در مناطق کم برخوردار شهر «روتردام» هلند هزینه شده است. برای مثال، یک پارک جنگلی در این شهر به یک شهر بازی طبیعی تبدیل شده است تا بچه ها فرصت بیشتری برای بازی و آشنایی با طبیعت داشته باشند. ضمن اینکه به منظور بهبود وضعیت کودکان برای حیاط مدارس هم از فضای جنگل و طبیعت استفاده شده است تا به این وسیله دانش آموزان، فرصت تجربه محیط زیست را داشته باشند.

 

برنامه هایی برای کودکان کوتاه قد «بوگوتا»
«پنالوسا»، شهردار «بوگوتا»ی کلمبیا، در مناطق کم برخوردار، پروژه، برنامه و امکانات ویژه ای را برای افرادی که کمتر از 95 سانتی متر قد دارند، اجرا کرده است. برای ایجاد شهری امن برای کودکان، نرخ جرم و جنایت در محله ها شناسایی شد و محدودیت هایی برای تردد کودکان در این مناطق وضع شده است. به منظور ایجاد فضای مناسب برای کودکان در مسیر خانه تا مهدهای کودک و مدارس، ساختمان ها با رنگ های شاد رنگ آمیزی شدند. همچنین محدودیت سرعت در این محدوده ها وضع شده است تا کودکان بتوانند تا مدرسه پیاده روی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->