وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش
سرخط خبرها

برگزاری چهارمین دوره جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی در مشهد

  • کد خبر: ۱۱۷۸۷۳
  • ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
برگزاری چهارمین دوره جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی در مشهد
معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و سرپرست میز تخصصی سبک زندگی اسلامی از برگزاری چهارمین دوره جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی در مشهد خبر داد.

گروه فرهنگ|شهرآرانیوز؛حجت‌الاسلام محمد شیخ‌الاسلامی در نشست خبری چهارمین دوره جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی، اظهار کرد: بزرگان ما و در راس آنان مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای بر سبک زندگی اسلامی دارند، موضوعی که در بیانیه گام دوم نیز آوره شده است.  

وی ضمن اشاره به این اینکه دفتر تبلیغات اسلامی پیرو تحقق فرامین مقام معظم رهبری ورود جدی روی موضوع سبک زندگی داشت، افزود: ما معتقد هستیم که اصلاح ساختارها و کالاهای فرهنگی نادرست باید در راس این برنامه‌ها قرار بگیرد و به همین  منظور جشنواره کتاب سال سبک زندگی را برگزار کردیم.

 

 

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی از سال ۱۳۹۶ آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در ۳ دوره قبل به سبک زندگی عمومی، کودکان و بیان آخرین آموزه‌ها پرداخته شد، متاسفانه دوره سوم به دلیل آغاز بحران کرونا اختتامیه نداشت و اکنون هم برنامه‌ریزی در خصوص چهارمین دوره این جشنواره را داریم.

حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلامی افزود: سرانه کتابخوانی در کشور ما پایین بوده و باید در جهت رفع این معضل بزرگ به‌طور تلاش شود تا عموم کتاب‌ها از جمله کتاب‌های با موضوع سبک زندگی مورد اقبال عموم مردم قرار بگیرد.

برگزاری چهارمین دوره جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی در مشهد

وی در خصوص مهمترین اهداف جشنواره چهارم، گفت: ترویج کارهای فرهنگی و تبلیغی با موضوع سبک زندگی و کشف استعدادها و جریان‌ پژوهی علمی این عرصه و نیز همکاری گسترده با نخبگان و نویسندگان این حوزه در جهت تولیدات و مستندسازی‌ها از جمله مهمترین اهداف این رویداد فرهنگی بوده تا پرچم سبک زندگی همواره در احتزاز باشد.

حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلامی بیان کرد: همه ما باید در حوزه تخصصی خود مشوق و مروجی در مسیر ترویج بیش از پیش سبک زندگی اسلامی در جامعه و کشور اسلامی‌مان باشد و اجازه ندهیم که اهداف شوم دشمنان در فضاهای حقیقی و مجازی به نتیجه برسد.

واژه سبک زندگی تاکید مقام معظم رهبری است

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام علی رحمانی، دبیر جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی، گفت: چهارمین جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی در مشهد برگزار می‌شود و در سال‌های اخیر بارها شاهد بودیم که واژه سبک زندگی در جلسات، جمع‌ها و گفتمان‌های مختلف بیان شده، چیزی که تاکید ویژه مقام معظم رهبری را هم داشته است.

وی افزود: در مسیر ترویج سبک زندگی اسلامی همه ما مسئول هستیم و باید در ذهنیت عموم را به سمت زندگی اسلامی ببریم و تفاوت‌های سبک‌های سالم و ناسالم را به‌خوبی تبیین کنیم.

دبیر جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی ضمن اشاره به اینکه در سال‌های اخیر به دلیل رشد میزان مصرف‌گرایی کالاهای خارجی نیازمند ویژه‌تر به نمونه‌های داخلی هستیم، تاکید کرد: نوع سبک زندگی هر خانوار در سبد مصرفی‌ آنها دیده می‌شود و اگر کسی مدعی است که خانواده دوست است، اما میزان وقت اختصاص داده به خانواده و زمان تفریح و گفت‌وگوی آرامش بخش و نیز میزان رعایت حدود شرعی در ارتباط با محرم و نامحرم با مقوله سبک زندگی اسلامی همخوانی ندارد هرگز نمی‌توان این ادعا را باور کرد.

رحمانی خاطرنشان کرد: باید حرف با عمل یکسان باشد نه آنکه تفاوت بسیار بین این  مقوله باشد و زمانی حرفمان با عملمان مطابقت ندارد نباید انتظار داشته باشیم که سخنمان هم اثربخش باشد.

وی تصریح کرد: در قالب برگزاری جشنواره کتاب سال سبک زندگی به دنبال شناسایی آثار فاخر و معرفی به مخاطبان، ایجاد شبکه ارتباطی و تعاملی، شناسایی استعدادهای بالفعل و گفتمان‌سازی جریان پایدار سبک زندگی هستیم.

دبیر جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد فرهنگی از هم‌اکنون می‌توانند جهت ثبت‌نام و ارسال آثار خود اقدام نمایند، بیان کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره در بهمن ماه و به‌صورت حضوری برگزار می‌شود، اگر نحوه برگزاری این مراسم محدودیتی ایجاد شد، اعلام خواهیم کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->