علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

افزایش ۳۰ درصدی بستری شدگان مبتلا به کرونا در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۱۸۱۷۸
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
افزایش ۳۰ درصدی بستری شدگان مبتلا به کرونا در خراسان رضوی
رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۸۵ بیمار سرپایی قطعی یا مشکوک به کووید ۱۹ به بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد پهلوان در این باره افزود: ۲۱ مورد از فوتی‌های ناشی از کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده‌اند که چهار مورد آن مربوط به دیروز - ۳۱ تیرماه-  و سایر موارد مربوط به روزهای ۲۴ تا ۳۰ تیرماه بوده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که از ۲۹ خردادماه تا ۲۳ تیرماه امسال تنها سه مورد فوتی ناشی از کرونا در استان خراسان رضوی ثبت و گزارش شده بود.

افزایش ۳۰ درصدی بستری شدگان مبتلا به کرونا در خراسان رضوی

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون شمار بستری شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان خراسان رضوی طی ۱۰ روز گذشته با افزایش حدود ۳۰ درصدی از ۲۸۵ مورد به حدود ۳۷۰ مورد رسیده است که ۶۳ نفر آنان بدحال هستند و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مراحل درمانی خود را می‌گذرانند.

پهلوان شمار بستری شدگان مبتلای به کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را نیز ۲۸۵ نفر عنوان کرد و افزود: از این شمار ۵۳ نفر بدحال بوده و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه این بیمارستان‌ها بستری و تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: هم اینک روزانه ۱۴۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان های خراسان رضوی بستری می‌شوند که ۱۱۲ نفر از این بستری شدگان روزانه مربوط به بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۸۵ بیمار سرپایی قطعی یا مشکوک به کووید ۱۹ به بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کرده‌اند.

پهلوان با بیان این که هم اکنون مشهد و پنج شهر دیگر استان خراسان رضوی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفته است افزود: از عموم مردم می‌خواهیم که علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، هر چه زودتر نسبت به تزریق دز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۳۱۲ هزار و ۴۰۱ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۳۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۱ هزار و ۶۲۴ تن رسیده است.

همچنین تاکنون هفت میلیون و ۷۱ هزار و ۶۴۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۷۸۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۶۴ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۴۴۷ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۹۷ هزار و ۴۷۹ نفر دُز دوم و ۲۸ میلیون و ۸۴۲ هزار و ۷۳۲ دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده است و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۱ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۶۵۸ دُز رسیده است.

در حال حاضر ۵۷ شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی، ۸۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۹۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->