سازمان ملل از انباشت ۲۷۰ هزار تن زباله جامد در نوار غزه خبرداد وزارت خارجه عراق به اقدام تخریبی در اصفهان واکنش نشان داد بهره‌مندی ۲ میلیون خانوار خراسان‌رضوی از اینترنت فوق‌پرسرعت تا سال ۱۴۰۴ تشدید اختلافات میان وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید بر سر حمایت از تل‌آویو حماس حمله به مقر حشدالشعبی در جنوب عراق را محکوم کرد دموکرات‌ها در تلاش برای گرفتن رای «نه» برای بسته کمکی واشنگتن به تل‌آویو سردار فدوی: موفقیت ایران در حمله موشکی بسیار بزرگ بود تبلیغات دور دوم انتخابات از ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شود + جزئیات آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد امیرعبدالهیان: توسعه دامنه جنگ و تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم
سرخط خبرها

اعتراف عربستان به ورود یک خبرنگار صهیونیستی به مکه

  • کد خبر: ۱۱۸۲۵۰
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
اعتراف عربستان به ورود یک خبرنگار صهیونیستی به مکه
عربستان به دنبال اعتراضات گسترده در شبکه‌های اجتماعی نسبت به حضور یک خبرنگار صهیونیستی در شهر مکه، به ورود این خبرنگار اعتراف کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، عربستان سعودی روز جمعه پس از جنجال گسترده در شبکه‌های اجتماعی نسبت به حضور یک خبرنگار صهیونیستی در مکه، به ورود این فرد غیرمسلمان به سرزمین مقدس در ایام حج اعتراف کرد.

سخنگوی پلیس عربستان سعودی اعلام کرد که یک شهروند این کشور به دلیل کمک به یک خبرنگار صهیونیستی برای ورود به شهر مکه بازداشت شده است.

امنیت عمومی عربستان از ارجاع یک شهروند سعودی به دادستانی به عنوان همدست با خبرنگار آمریکایی که وارد مکه شده بود، خبر داد، در حالی که مشخص نکرد که این خبرنگار اسرائیلی است.

اقدام پلیس عربستان در پی اعتراضات گسترده در شبکه‌های اجتماعی نسبت به «حضور یک فرد غیرمسلمان در شهر مکه در ایام حج» صورت گرفت، اما پلیس سعودی به جای بازداشت این خبرنگار صهیونیستی فردی را بازداشت کرد که این خبرنگار صهیونیست را وارد مکه کرده است.

طبق قانون، ورود غیر مسلمانان به شهر مکه، ممنوع است. غیر مسلمانان از ورود به شهر مدینه نیز منع شده‌اند، هرچند بنا بر گزارش‌ها، محدودیت‌های دسترسی به مدینه در سال‌های اخیر، قدری کاهش یافته است.

روزنامه «یدیعوت آحارانوت» در این خصوص نوشت: «اقدام اخیر خبرنگار اسرائیلی موافقان و مخالفان عادی سازی روابط با اسرائیل را در عربستان متحد کرد».

این در حالی است که طی روز‌های اخیر انتشار فیلم سفر «گیل تاماری» خبرنگار شبکه ۱۳ اسرائیل، خشم مقام‌های عربستانی را در پی داشته است.

گفتنی است روزنامه صهیونیستی «تایمز آو اسرائیل» گزارش داد «گیل تاماری» خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در جریان سفر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به عربستان از شهر مقدس مکه بازدید کرد.

«گیل تاماری» سردبیر اخبار بین‌الملل کانال ۱۳، تصاویری از خود را در حال رانندگی در بزرگراه‌های مکه، جایی که ورود غیر مسلمانان به آن ممنوع است، پخش کرده است.

کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گزارش داد که این خبرنگار اخیراً از شهر مقدس مکه بازدید کرده است. این خبر چند روز پس از پایان سفر جو بایدن به عربستان که با پرواز مستقیم از سرزمین‌های اشغالی به شهر ساحلی جده آغاز شد، منتشر شده است.

چندین روزنامه نگار اسرائیلی هفته گذشته برای پوشش خبری سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی سفر کردند.

به دنبال خشم بسیاری از کاربران و گروه‌های مختلف، «عیساوی فریج» وزیر همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این موضوع می‌تواند به روابط بین «اسرائیل و کشور‌های حاشیه خلیج فارس» آسیب بزند.

این درحالی است که وی اخیرا از عربستان سعودی خواست تا اجازه پرواز مستقیم از تل آویو به جده را به مسلمانان در اراضی اشغالی را بدهد.

وی اعلام کرد: پیش بینی می‌شود مسلمانان از «اسرائیل» بتوانند تا سال آینده برای ادای مناسک حج مستقیماً به عربستان سعودی سفر کنند.

«عیساوی فرج» گفت: «این تصمیم عربستان نشان می‌دهد که تلاش‌های ایالات متحده برای سوق دادن کشور‌های عربی به سمت برقراری روابط با اسرائیل به مرحله بسیار پیشرفته‌ای رسیده که ممکن است یک رویا را به واقعیت تبدیل کند».

اداره کل هوانوردی غیر نظامی عربستان اخیرا اعلام کرد که حریم هوایی این کشور به روی تمامی پرواز‌های غیرنظامی که الزامات لازم را رعایت کنند (از جمله هواپیما‌های اسرائیلی) باز است.

«عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجی عربستان اعلام کرد که عادی‌سازی روابط با اسرائیل یک گزینه «راهبردی» است؛ اما الزامات خاصی وجود دارد که باید قبل از آن محقق شود.

پیش از این نیز یک مقام اسرائیلی نیز اعلام کرد: «اسرائیل امیدوار است گام‌هایی که عربستان سعودی در روز‌های آینده بردارد، آغاز روند عادی‌سازی بین کشور‌های دیگر باشد». ما نمی‌توانیم تصور کنیم که تغییر در منطقه بدون عادی‌سازی بین اسرائیل و عربستان سعودی ادامه پیدا کند و به تدریج گام‌هایی را برای رسیدن به این هدف برمی‌داریم».

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->