نارضایتی توامان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال‌زایی در سال ۱۴۰۳ | سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایش نیافته است تعرض به زنان عزادار به بهانه شرکت در مراسم ترحیم نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان چیست؟ قانون مهریه چند سالی است که معطل مانده است بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟ تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی + ویدئو
سرخط خبرها

سیل در امامزاده داوود (ع)؛ آخرین جزئیات از جاری شدن سیلاب در تهران + فیلم (۶ مردادماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۱۸۹۸۶
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
  • ۱
سیل در امامزاده داوود (ع)؛ آخرین جزئیات از جاری شدن سیلاب در تهران + فیلم (۶ مردادماه ۱۴۰۱)
 سخنگوی سازمان اورژانس کشور از جاری شدن سیلاب و گل و لای در منطقه امام‌زاده داوود (ع) خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، آخرین جزئیات از جاری شدن سیلاب در تهران چیست؟

مجتبی خالدی درباره جزئیات این حادثه گفت: حوالی ساعت ۱:۳۶ بامداد امروز فردی با مرکز فوریت‌های ۱۱۵ اورژانس تماس گرفته و از وقوع سیلاب در محدوده امام‌زاده داوود (ع) خبر داد.

خالدی با بیان اینکه همزمان اتاق بحران در سازمان اورژانس کشور نیز فعال شده و معاون عملیات اورژانس کشور به محل اعزام شد، گفت: تا حوالی امام‌زاده داوود (ع) خبری از وقوع سیلاب نبود، اما با حضور عوامل اورژانس در این محل مشاهده شد که در چند نقطه رانش زمین رخ داده و جاری شدن سیلاب سبب وارد شدن گل و لای به محوطه داخلی امام‌زاده شده است.

خسارات ناشی از سیلاب در امامزاده داوود (ع)

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه تعدادی خودرو در گل و لای گیر کرده بود، گفت: گزارش‌های اولیه حاکی از مصدومیت شش تن است که در این میان مصدومیت چهار نفر شدید است که این افراد در اتوبوس آمبولانس‌های اورژانس در حال دریافت خدمات درمانی هستند. البته احتمال افزایش مصدومان در این حادثه وجود دارد.

خالدی با بیان اینکه از سازمان مدیریت بحران شهر تهران، سازمان آتش‌نشانی و جمعیت هلال احمر درخواست تیم جستجو و نجات انجام شده است، گفت: همچنین بالگرد اورژانس البرز نیز آماده پرواز در منطقه است و با روشن شدن هوا نسبت به پرواز و گشت زنی در این محدوده اقدام خواهد شد.

وی از قطع برق در این محدوده نیز خبر داد و گفت: امدادرسانی در این محدوده همچنان ادامه دارد و دو بیمارستان شهدای تجریش و حضرت رسول نیز در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند. همچنین بخشی از کف صحن امام‌زاده نیز ریزش کرده است.

اعزام ۵ گروه نجات از سوی آتش‌نشانی

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، درباره ماموریت آتش‌نشانی تهران در سیلاب رخ داده در امام‌زاده داوود (ع) گفت: این محدوده جزو حوزه تحت پوشش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران نیست و آتش‌نشانان تهران به عنوان نیروی کمکی به این محل اعزام شده‌اند. با این وجود عوامل آتش‌نشانی جزو اولین نیرو‌های امدادی حاضر در این منطقه بودند.

 

فوری:دستور رئیس‌جمهور برای بسیج همه امکانات جهت امدادرسانی به سیل‌زدگان امامزاده داوود (ع)

وی با بیان اینکه این حادثه در بخش‌های بالایی جاده امامزاده داوود (ع)، روستا‌های اطراف و محوطه داخلی امامزاده رخ داده بود، گفت: پنج گروه نجات آتش‌نشانی تهران در حال حاضر در محل حضور داشتند و در حال انجام عملیات جستجو و نجات هستند. طبق گزارش‌های اولیه جاری شدن سیلاب سبب ورود مقادیری گل و لای به برخی از اماکن از جمله محوطه امامزاده داوود (ع) شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اضافه کرد: آتش‌نشانان تهرانی در همان دقایق اولیه چندین نفر را نجات دادند. اما آمار دقیقی از شمار نجات یافتگان وجود ندارد و عملیات همچنان در حال انجام است.

همچنین به گزارش صدا وسیما، بارش شدید باران که از دیشب آغاز شد و صبح امروز ادامه داشت در منطقه بایجان محدوده پلیس راه موجب وقوع سیلاب و بسته شدن محور هراز شد.

راهداران اکنون در محل حادثه مستقر و در حال پاکسازی و بازگشایی موقت راه هستند و بر اساس پیش بینی‌ها این محور تا ظهر امروز بازگشایی می‌شود.

فوتی‌های حادثه امامزاده داوود به ۳ نفر رسید

مرتضی مرادی پور، معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دقایقی پیش پیکر سومین فرد که در محل حادثه امامزاده داوود، جان خود را از دست داده اند توسط امدادگران هلال احمر بیرون کشیده شد.
تا کنون در این حادثه ۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۸ نفر مصدوم شدند.

استاندار تهران فرمانده عملیات در سیل امام‌زاده داود (ع) شد

با دستور دکتر وحیدی وزیر کشور محسن منصوری استاندار تهران فرمانده عملیات در حادثه سیل بخش کن و روستای امام زاده داود (ع) شد.

وزیر کشور از تمام دستگاه‌های اجرایی، عملیاتی و امدادرسان در سطح ملی خواست با استاندار تهران در این خصوص همکاری کنند.

پیشنهاد طرح دوفوریتی کمک شورای شهر تهران برای جبران بخشی از خسارت سیل

احمد صادقی عضو شورای شهر تهران با اشاره به وقوع سیل در کن و امامزاده داوود اظهار کرد: به طور مستمر نحوه خدمت‌رسانی از طریق هلال احمر و سایر دستگاه رصد می‌شود.

وی همچنین به اقدامات انجام شده از سوی شهرداری تهران در این منطقه اشاره کرد و گفت: قطعاً شورای شهر تهران برای تأمین بخشی از خسارت وارد شده به محدوده کن و امامزاده داوود ورود پیدا خواهد کرد.

صادقی افزود: بنده به عنوان رئیس شورای شهرستان تهران این موضوع را در روز یکشنبه هفته بعد در صحن شورا مطرح خواهم کرد و ان‌شالله در قالب طرح دو فوریتی کمک‌ها انجام می‌شود.

سخنگوی اورژانس: هنوز تعدادی از خودرو‌ها زیر گل و لای مدفون هستند

مجتبی خالدی با اشاره به وقوع سیلاب در امامزاده داوود تهران اظهار کرد: ساعت یک و ۳۶ دقیقه بامداد امروز وقوع سیلاب در امامزاده داوود تهران به اورژانس اعلام شد. بلافاصله اتاق بحران وزارت بهداشت فعال و رئیس سازمان اورژانس کشور فراخوان شد.

وی افزود: معاون عملیات اورژانس به همراه هفت دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به امامزاده داوود اعزام شدند. در این منطقه رانش زمین اتفاق افتاده و هجوم گل و لای ناشی از سیلاب در محوطه امامزاده داوود دیده می‌شود و همچنان تعدادی از اتومبیل‌ها زیر گل و لای هستند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور بیان کرد: اورژانس هوایی البرز در حالت آماده‌باش قرار دارد و بیمارستان‌های شهدای تجریش و حضرت رسول تهران به عنوان نزدیک‌ترین بیمارستان‌ها در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

بر اساس اعلام مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران تا این لحظه در این حادثه ۸ نفر مصدوم و سه نفر کشته شده‌اند. ۹ نفر نیز در این حادثه مصدوم شده‌اند.

فوتی‌های حادثه امامزاده داوود به ۴ نفر رسید

ساعت 10 و 55 دقیقه صبح| معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر از پیدا شدن چهارمین پیکر در محل حادثه سیل منطقه امامزاده داوود خبر داد.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ مرتضی مرادی‌پور سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، اظهار کرد: دقایقی پیش پیکر چهارمین فرد که در محل حادثه امامزاده داوود، جان خود را از دست داده، توسط امدادگران هلال احمر بیرون کشیده شد.

وی ادامه داد: تا کنون در این حادثه ۴ نفر جان خود را از دست داده اند و ۹ نفر مصدوم شدند.

مرادی پور گفت: ۱۰ تیم سگ‌های زنده یاب در حال جستجو برای یافتن مفقودین احتمالی هستند.

 لحظاتی از ورود سیل به امام‌زاده داوود و تلاش امروز صبح امداد‌گران

تعداد بازدید : 768

 

ویدیویی از امامزاده داوود تهران پس از سیل

تعداد بازدید : 662

 

تعداد بازدید : 528
 
تعداد بازدید : 590
 
سیلاب یک سیلاب یک سیلاب یک سیلاب یک سیلاب یک سیلاب یک سیلاب یک سیلاب یک
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
0
0
خدا صبر دهد به بازماندگان فوت شده گان سیل.دولت و ملت باید بسیج شوند برای کمک به سیل زده گان
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->