گپ‌وگفتی با حسین مهربان مهاجم مشهدی شهرخودرو

پدیده مهربان شهرخودرو

  • کد خبر: ۱۱۹۶۹
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۳
پدیده مهربان شهرخودرو
مرتضی اخوان - کادر فنی بزرگ‌سالان کنار زمین چمن تختی شماره یک، زیر جایگاه معروف ورزشگاه پیر شهر ایستاده‌اند. ستاره‌های جوان برای آنکه به چشم سرمربی تیم بزرگ‌سالان بیایند، در زمین از جان مایه می‌گذارند. تیم فوتبال جوانان پدیده، سپاهان را طی یک نبرد دراماتیک ۴ بر ۲ از پیش رو برمی‌دارد و با این برد، به عنوان سومی لیگ برتر جوانان کشور می‌رسد. در میان درخشش ستاره‌های جوان، یک نفر چشم مرزبان را می‌گیرد. سرمربی وقت تیم بزرگ‌سالان پدیده در میان چشم‌های منتظر ستاره‌های جوان، فقط یک جمله می‌گوید و خیال همه را راحت می‌کند: «شماره ۱۷ فردا سر تمرین بیاید.» حسین مهربان همان شماره هفدهمی است که ۶ سال قبل در قامت زننده ۲ گل از ۴ گل پدیده برابر سپاهان در آخرین دیدار لیگ برتر جوانان کشور، چشم علیرضا مرزبان، سرمربی وقت تیم بزرگ‌سالان، را گرفت، جوانی که در هفده‌سالگی با زدن ۱۴ گل برای جوانان پدیده دومین گل‌زن برتر لیگ برتر جوانان کشور شد و از همان موقع با عقد قراردادی، به تیم بزرگ‌سالان پدیده پیوست. او حالا یکی از مشهدی‌های پای ثابت لیست یحیی گل‌محمدی در شهرخودرو است.

همه‌چیز از بازی در زمین گل‌آلود
حسین مهربان متولد ۲۳ اردیبهشت ۱۳۷۵ است. او در خانواده‌‎ای ورزشی به دنیا آمده است و علاوه بر خودش که مسیر ورزش حرفه‌ای را در پیش گرفت، برادرش احسان در تیم امید‌های شهرخودرو فوتبال بازی می‌کند و یکی از ۲ خواهرش هم ووشوکار است. مهربان قبل از پیوستن به تیم جوانان پدیده هم در رده‌های پایه فوتبال مشهد توپ می‌زد. او در این باره می‌گوید: «پیش از آنکه به پدیده بروم، در شهرداری، سایپا، تبلیغات اثر و مهرام مشهد بازی می‌کردم.» مهربان راز تغییر در مسیر حرفه‌ای زندگی‌اش را بازی در آن زمین گل‌آلود می‌داند: زمین ورزشگاه ثامن‌الائمه. او می‌گوید: «شروع مسیر فوتبال حرفه‌ای‌ام را مدیون علیرضا مرزبان هستم. او در هفده‌سالگی من را از تیم جوانان پدیده به تیم بزرگ‌سالان آورد و همان فصل اول هم که در لیگ برتر بودیم، ۳ بازی برای تیم انجام دادم. یادم می‌آید اولین بار که برای بزرگ‌سالان پدیده به میدان رفتم بازی با استقلال خوزستان در مشهد بود. آن روز هوا بارانی بود و زمین گل‌آلود.»

در ۶ سال ۶۰ بازی در لیگ برتر داشتم
مهربان درباره روندی که در طول این ۶ سال در تیم فوتبال شهرخودرو گذرانده می‌گوید: «۶ سال بازی در لیگ برتر تجربه ارزنده‌ای است که در این سن و سال به دست آورده‌ام. از این بابت خیلی خوشحالم. فکر می‌کنم در این ۶ سال حدود ۶۰ بازی برای تیمم انجام داده‌ام.»

پیشرفتم را مدیون گل‌محمدی هستم
شماره ۱۱ تیم گل محمدی درباره مربیانی که با آن‌ها کار کرده می‌گوید: «ورودم به تیم بزرگ‌سالان با مرزبان بود و از این بابت همیشه مدیون او هستم. بعد هم ۳ سال با مهاجری کار کردم و چیز‌های زیادی از او یاد گرفتم، اما حقیقت آن است که پیشرفتم را از کار با گل‌محمدی می‌دانم. توپ گرفتن، چرخش‌ها، دقت در ضربات پایانی از آقایحیی یاد گرفته‌ام.»

در مقایسه با پارسال خوب نیستم
این مهاجم مشهدی فصل جاریِ لیگ برتر را فصل خوبی برای خودش نمی‌داند. او می‌گوید: «شرایطم امسال نسبت به پارسال خوب نیست. سال گذشته بیشتر بازی کردم و امسال متأسفانه به خاطر مصدومیت در یکی دو مقطع از ترکیب تیم دور ماندم.» وی می‌افزاید: «هروقت برای شهرخودرو به زمین آمده‌ام یا از ابتدا در ترکیب بازی کرده‌ام، تمام تلاشم این بوده است که بهترین عملکرد را داشته باشم.»

مسئولان بدانند سخت آسیایی شدیم
می‌گوید برای آسیایی شدن سختی‌های زیادی را تحمل کرده‌اند. «با بضاعتی که تیم ما داشت به‌سختی آسیایی شدیم و برای رسیدن به این افتخار تلاش زیادی به خرج دادیم. به نظر من گل‌محمدی کار بزرگی انجام داد و امیدوارم این موفقیت‌ها ادامه داشته باشد، اما مسئولان باید بدانند این تیم به حمایت نیاز دارد. هواداران هم باید مثل همیشه پشت تیم باشند تا بتوانیم به دور گروهی صعود کنیم.»

یونس زوج خوبی برای من است
وقتی درباره زوج‌سازی گل‌محمدی از او و یونس شاکری در خط حمله شهرخودرو می‌پرسیم می‌گوید: «یونس مهاجم خوب و سرحالی است. هم روی زمین تواناست هم روی هوا یک مهاجم خطرناک است. چندسال است کنارش بازی می‌کنم و فکر می‌کنم زوج خوبی باشیم.»

از داوری‌‎ها ضررکردیم
حسین مهربان درباره عملکرد شهرخودرو در نیم‌فصل اول و پایین آمدن تا پله پنجم جدول می‌گوید: «ما خیلی خوب فصل را شروع کردیم، اما در دو سه بازی نتوانستیم آن‌طور که انتظار داشتیم عمل کنیم. واقعیت این است که داوری‌ها هم خیلی ما را اذیت کرد به‌ویژه در بازی سپاهان و نساجی.»

بار سنگینی روی دوشم است
«تن‌ها مشهدی تیم نیستم و علی نبی‌زاده، رضا صدری، مرتضی خراسانی و چند بازیکن جوان و خوب دیگر داریم که از تیم‌های پایه به ما اضافه شدند و این فصل خیلی هم خوب کار می‌کنند. وقتی می‌بینم روزگاری عنایتی، بادامکی، خداداد، نیکبخت در لیگ نام فوتبال مشهد را زنده نگه داشته بودند، بار سنگینی روی دوشم احساس می‌کنم.» مهربان اضافه می‌کند: «در شهرستان‌ها همه دوست دارند بازیکنان تیم از بومی‌های خود آن شهر باشند، اما باید به مربی‌ها هم این حق را بدهیم که بازیکنانی را به خدمت بگیرند که به کار تیمشان بیایند.»

از پرسپولیس نرفتن پشیمان نیستم
مهربان درباره پیشنهاد‌های دیگرش بعد از حضور شش‌ساله در شهرخودرو می‌گوید: «سال گذشته من و علی نعمتی از پرسپولیس پیشنهاد داشتیم، اما خب، من هنوز با شهرخودرو قرارداد داشتم و از طرفی، بعد از مشکلاتی که برای باشگاه پرسپولیس در ماجرای برانکو به وجود آمد، دیگر نشد به این تیم بروم.» وی خاطرنشان می‌کند: «خیلی‌ها می‌گویند اگر امسال به پرسپولیس می‌رفتم، چون تیمشان مهاجم ندارد می‌توانستم فیکس بازی کنم، اما من از اینکه به تهران نرفته‌ام پشیمان نیستم. سعی می‌کنم آن‌قدر در شهرخودرو خوب کار کنم که سال دیگر به پرسپولیس بروم.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->