نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

استقبال پرشور از المپیاد ورزشی شهر

  • کد خبر: ۱۱۹۹۲۴
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
استقبال پرشور از المپیاد ورزشی شهر
سیزدهمین المپیاد ورزشی شهر با حضور چشمگیر شهروندان درحال برگزاری است.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ هیاهوی ورزش این روز‌ها همه‌جای شهر را فراگرفته است. لیگ‌های حرفه‌ای ورزش تعطیل است، اما شهروندان خود، قهرمانان میدان ورزش شده‌اند و چندصباحی است که با شروع سیزدهمین المپیاد ورزشی محلات مشهد، به وسط میدان آمده‌اند؛ شهروندانی که هرکدام در قالب مبارز یک میدان ورزشی وارد می‌شوند و با دست‌های افراشته که حکایت از بازی برد-برد این نبرد است، از میدان خارج می‌شوند.

المپیاد ورزشی محلات مشهد یک اتفاق نوظهور نیست و وقفه دوساله کرونایی تنها فاصله میان آن و شهروندان علاقه‌مند به ورزش بوده است، با این حال سیزدهمین دوره این مسابقات، ویژگی‌های منحصربه‌فرد و جدیدی دارد؛ ویژگی‌هایی که به‌گمان برگزارکنندگان، می‌تواند نقطه عطف این مسابقات باشد؛ رقابت‌هایی که اگرچه نام مسابقه بر آن‌ها گذاشته شده است، درحقیقت همه‌اش فرصت ورزش و برد-برد برای شهروندان است.

ورزش محلات؛ ویژه آقایان، ویژه بانوان

رقابت‌های ورزشی محلات مشهد امسال در هر دو بخش آقایان و بانوان دایر است؛ رقابت‌هایی که در ۱۳ منطقه معاونت سلامت‌وتربیت‌بدنی شهرداری مشهد برگزار می‌کند. در هر دو بخش آقایان و بانوان رشته‌های فوتبال، مینی‌فوتبال، فوتسال، والیبال و بسکتبال در برنامه‌های تابستانه این مسابقات گنجانده شده است و درحال برگزاری است. برای شش ماهه دوم سال باتوجه‌به تغییرات آب‌وهوایی، تعدادی رشته دیگر برای برگزاری مسابقات محلات درنظر گرفته شده است. در بخش آقایان بدمینتون، تنیس روی میز، فوتبال روی میز و آمادگی‌جسمانی و در بخش خانم‌ها هم آمادگی‌جسمانی، دارت، داژبال، هفت‌سنگ، دوومیدانی و بدمینتون رشته‌هایی است که در شش ماهه دوم سال در محلات مختلف مشهد برگزار می‌شود.

رده‌بندی سنی المپیاد ورزشی محلات

براساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، مسابقات سیزدهمین دوره المپیاد ورزشی محلات مشهد برای آقایان و بانوان در رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود. در بخش آقایان سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان وجود دارد و بانوان هم در رده‌های سنی ۱۳ تا ۱۹ سال، ۲۰ تا ۳۰ سال، ۳۱ تا ۴۰ سال و ۴۱ به بالا می‌توانند با یکدیگر رقابت کنند.

برگزاری متمرکز رشته‌های توپی در نیمه دوم

با تغییرات آب‌وهوایی در نیمه دوم سال، برگزاری مسابقات ورزشی توپی در محلات، ممکن است با چالش‌هایی همراه باشد، از همین‌رو المپیاد ورزشی محلات مشهد در بخش رشته‌های توپی در شش‌ماهه دوم سال ۱۴۰۱ به‌صورت متمرکز برگزار می‌شود. بر این اساس و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته ازسوی معاونت سلامت‌وتربیت‌بدنی شهرداری مشهد، به‌عنوان برگزارکننده، قرار است هر منطقه در رشته‌های توپی یک تیم معرفی کند تا مسابقات ۱۳ منطقه به‌صورت متمرکز در آن رشته توپی خاص برگزار شود. به‌عنوان مثال در رشته فوتبال هر منطقه (۱۲ منطقه شهرداری به اضافه منطقه ثامن) یک تیم برتر خود را روانه مسابقات متمرکز شهری می‌کنند.

اتفاق ویژه حضور جانبازان و معلولان

حسین غیاثی، معاون سلامت‌وتربیت‌بدنی شهرداری مشهد، درباره برگزاری سیزدهمین دوره المپیاد ورزشی محلات مشهد و ویژگی‌های آن می‌گوید: «شاید یکی از اتفاق‌های مهمی که برای اولین‌بار در تاریخ برگزاری مسابقات المپیاد ورزشی محلات مشهد رقم خورده، حضور رشته‌های ورزشی برای جانبازان و معلولان بوده است.»

وی می‌افزاید: «ما امسال رشته‌های بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته و بوچیا را برای ورزشکاران جانباز و معلول داریم که بسته به ظرفیت محلات و مناطق مختلف، آن‌ها را برگزار می‌کنیم. یعنی ممکن است در یک محله استقبال خوبی از بوچیا بشود و در محله‌ای دیگر، رقابت‌های بسکتبال باویلچر به‌صورت پرشور برگزار شود.»

غیاثی یادآوری می‌کند: «البته ذکر این نکته هم لازم است که یکی دیگر از ویژگی‌های این دوره از مسابقات، توجه ویژه به کیفیت آن است. شاید پیش از این، تمرکز بیشتر بر افزایش کمیت و دربرگیری شمار بیشتری از شهروندان و حضورشان در این مسابقات بود، اما امسال تلاش کرده‌ایم علاوه‌بر افزایش کمیت به کیفیت مسابقات هم اهمیت بدهیم. همچنین امسال از استعدادیاب‌های هیئت‌های ورزشی خواستیم با حضور در مسابقات اقدام به استعدادیابی کنند.» وی ادامه می‌دهد: «در همین راستا، ما امسال هیچ هزینه ورودی برای برگزاری مسابقات از شهروندان نگرفتیم و مسابقات را کاملا رایگان برگزار می‌کنیم، حتی به سه تیم برتر هر رشته هم جوایزی اهدا می‌شود.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->