اظهاراتی ضدایرانی جدید معاون ترامپ آغاز موج دهم حمله موشکی ایران | اهداف رژیم صهیونیستی زیر آتش (۲۷ خرداد ۱۴۰۴) + فیلم انهدام ۲۸ فروند هدف متخاصم در آسمان ایران | شکار پهپاد هرمس با شلیک دقیق پدافند هوایی ترامپ با تیم امنیتی خود درباره جنگ اسرائیل و ایران جلسه برگزار می‌کند اعلام همبستگی پارلمان عراق با مردم ایران (۲۷ خرداد ۱۴۰۴) مقام صهیونیستی به خسارت مالی سنگین حمله ایران علیه تل‌آویو اذعان کرد رژیم صهیونیستی درباره کاهش زمان هشدار پیش از حملات موشکی ایران اطلاعیه داد سازمان ملل: حملات اشغالگران مردم غزه را از آب و غذا محروم کرده است پزشکیان: رژیم صهیونیستی با پشتیبانی قدرت‌های بزرگ مرتکب هر جنایتی می‌شود بقایی به اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا واکنش نشان داد انرژی هسته‌ای حق مسلم ایران است | هیچ‌کسی نمی‌تواند برای ما تعیین‌ تکلیف کند واکنش زهرا رهنورد به حملات اسرائیل | ‏زنان همچون همیشه نخستین قربانیان از میانِ غیرنظامیان هستند نماینده مجلس: ایران هنوز بخشی از سلاح‌های مؤثر خود را به کار نگرفته است فرماندهی امنیت سایبری: استفاده از تجهیزات هوشمند متصل به اینترنت را کم کنید ترامپ: به دنبال پایبندی کامل ایران هستیم سخنگوی دولت: هیچ مشکلی در تأمین سوخت نداریم + فیلم  تذکر بقائی به گروه هفت: دست از لفاظی یک‌جانبه بردارید و متجاوز را محکوم کنید سخنگوی وزارت دفاع: یکی از موشک‌های پیشرفته سپاه، امروز برای اولین مرتبه، به اسرائیل شلیک شد اردوغان: استانبول می‌تواند میزبان مذاکرات واشنگتن و تهران درباره برنامه هسته‌ای ایران باشد همه چیز درباره «آمان»، اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل و دلایل اهمیت آن سپاه پاسداران: مرکز طراحی عملیات ترور و شرارت‌های رژیم صهیونیستی (موساد) در آتش می‌سوزد وحدت، راه عبور از بحران‌های کشور است دبیر حزب ندای ایرانیان خراسان رضوی: حل‌وفصل دیپلماتیک جنگ ایران و اسرائیل به طریقی که عزت ایران حفظ شود، مهم است وعده صادق۳، مقاومت مشروع درمقابل خشونت صهیونیستی جنگنده F-35 چه مشکلاتی دارد؟ | گرانِ آسیب‌پذیر آخرین جزئیات فعالیت پدافند هوایی مشهد و حضور ریز پرنده‌ها در آسمان شهر (۲۷ خرداد ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

اطلاعیه مهم وزارت کشور درباره مسئولیت صداوسیما در ماجرای افزایش قیمت بنزین

  • کد خبر: ۱۲۰۰۴
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۸
اطلاعیه مهم وزارت کشور درباره مسئولیت صداوسیما در ماجرای افزایش قیمت بنزین
روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت کشور، کلیات روند سیاست گذاری و اطلاع رسانی عمومی برای اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت را منتشر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، در اطلاعیه روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت کشور آمده است: طرح مدیریت مصرف سوخت، با تکیه بر اسناد قانونی بالادستی، پس از طی تشریفات قانونی و مبتنی بر اختیارات مصوب و تایید مراجع قانونی مرتبط درتاریخ ۲۴-۸-۱۳۹۸ اجرائی شد.
با اینکه طرح مدیریت مصرف سوخت با تایید نهاد‌های قانونی و با اطلاع رسانی بخش‌های مرتبط از جمله صدا وسیما و سایر رسانه‌های کشور اجرا شد؛ و علیرغم آنکه بیش از دو سال است که ضرورت افزایش قیمت حامل‌های انرژی ازجمله بنزین، با مصوبه مراجع قانونی در دستور کار دولت قرار داشته و این موضوع مورد توجه محافل خبری و رسانه‌ای بوده است، تلاش زیادی از سوی منتقدین طرح صورت گرفته تا چنین القاء شود که طرح بدون اطلاع رسانی و اقناع افکار عمومی اجرا شده است.
این در حالی است که سیاست گذاری، برنامه ریزی، طراحی، تعیین دستگاه مسئول و دستگاه‌های همکار، تدوین ماموریت‌ها وشرح وظایف وتکالیف هریک ازدستگاه‌های مرتبط در عرصه اقناع افکارعمومی و اطلاع رسانی طرح مدیریت سوخت، از دی ماه سال ۱۳۹۶ و دقیقاً ۶۹۳ روز قبل از اجرای طرح، از سوی وزارت کشور دنبال شده و ازآن تاریخ تا زمان اجرای طرح، برنامه ریزی و طراحی روند اقدامات وتکالیف دستگاه‌های مختلف در عرصه اطلاع رسانی و توجیه افکار عمومی نسبت به موضوع با مشارکت نمایندگان بخش‌های مرتبط کشور، در ۷ جلسه شورای امنیت کشور با ۲۵ مصوبه، در۱۶ جلسه ستاد طرح مدیریت مصرف سوخت با ۴۵ مصوبه، در ۹ جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با ۱۸ مصوبه، در ۳ جلسه شورای اطلاع رسانی دولت با ۲۶ مصوبه، در یک جلسه ستاد اقتصادی دولت با یک مصوبه و در مجموع در۳۶ جلسه شورا‌ها و ستاد‌های مرتبط با ۱۱۵ مصوبه دنبال شده است.
در جلسات متعدد یادشده و مصوبات آن، ضمن توجه جدی به عرصه اطلاع رسانی و اقناع افکار عمومی، به عنوان زمینه اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، مسئولیت اصلی توجیه و اقناع افکار عمومی به سازمان صدا وسیما واگذار و این سازمان مکلف شد، در دوره آمادگی برای اجرای طرح که عملاً با تعویق پی درپی زمان اجرای طرح قریب به دو سال به طول انجامیده، به تدریج افکار عمومی را در کشور با بهره گیری از نخبگان دانشگاهی وکارشناسان حوزه انرژی، برای اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت بعلاوه تبیین مزایای اقتصادی این طرح، آماده سازد.
از جمله تکالیف مورد تصریح برای سازمان صدا وسیما در برنامه ریزی‌ها و مصوبات یادشده، می‌توان به تهیه و ارائه پیوست تبلیغاتی طرح، انجام نظرسنجی، تهیه و تدوین طرح اطلاع رسانی، فراهم نمودن شرایط لازم در افکار عمومی برای جلب مشارکت عمومی در روند احیای کارت‌های سوخت، تبیین آثار طرح در مقابله با قاچاق بنزین، فرهنگ سازی برای ایجاد الگوی مصرف سوخت و پیشگیری ازآلودگی محیط زیست، اطلاع رسانی لازم در خصوص محل هزینه کرد درآمد‌های حاصل از افزایش قیمت سوخت و توجیه مدیران مراکز صدا وسیمای استانی اشاره کرد.
به طور خلاصه و بر اساس تصریح مصوبات یادشده، مسئولیت تبلیغات و اقناع افکارعمومی و بسترسازی لازم برای اجرای طرح، برعهده سازمان صدا وسیما قرار داشته است و البته در بخش‌هایی از این ماموریت مهم وملی، به تناسب تکالیف قانونی وتخصصی؛ دستگاه هایی، چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت اطلاعات، وزارت نفت، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و سایربخش‌های مرتبط، مکلف به همکاری با صدا وسیما در این عرصه بوده ومشخصاً تصریح شده است: کلیه‌ی دستگاه‌های مرتبط با موضوع اطلاع رسانی در رسانه‌های شنیداری، دیداری، مکتوب و فضای مجازی به عنوان اعضای کمیته اطلاع رسانی ستاد، موظف به همکاری با سازمان صدا و سیما می‌باشند.
لازم به ذکراست که سازمان صدا و سیما نیز، در اجرای مصوبات فوق الذکر، نسبت به تهیه وتدوین پیوست اطلاع رسانی طرح و بروز رسانی آن درچند مقطع، ازجمله در۲۲ مهرماه ۱۳۹۷ با عنوان پیوست"استفاده ازکارت سوخت سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین وبسته پیشنهادی اقدامات رسانه‌ای و مقابله با عملیات روانی رسانه‌های معاند"، در تاریخ ۹-۲-۱۳۹۸؛ با عنوان "راهبرد‌ها، سیاست‌ها و محور‌های رسانه ملی درخصوص افزایش قیمت بنزین" و در تاریخ ۶-۷-۱۳۹۸؛ نسبت به روز رسانی مجموعه فوق الذکر (راهبردها، سیاست‌ها ومحور‌های پیشنهادی رسانه ملی در خصوص افزایش قیمت بنزین)، اقدام نموده و اسناد مصوب را در قالب صد‌ها ساعت برنامه تولیدی، خبر و گزارش‌های ویژه به مرحله اجراء درآورده است.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->