ادعای رژیم صهیونیستی: «اشتباهی» کودکان تشنه غزه را کشتیم غریب‌آبادی: ادعای فریب نیرو‌های ایرانی در میز مذاکره نادرست است| باورش سخت بود کشوری بتواند اسرائیل را مجبور به آتش‌بس کند دستگیری آدم ربا‌ها در هنگ مرزی تایباد و رهایی ۲ گروگان تبعه افغانستانی شمار شهدای خبرنگار در غزه به ۲۳۱ نفر رسید (۲۲ تیر ۱۴۰۴) خانواده‌های اسرای صهیونیست در مقابل دفتر نتانیاهو تظاهرات کردند نیکزاد: چطور برنجی که از کشاورز ۹۰ هزار تومان خریده می‌شود ۳۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد؟ وزیر خارجه هند پس از ۵ سال به چین سفر می‌کند سقوط هواپیما در انگلیس (۲۲ تیر ۱۴۰۴) قوه قضائیه: کواکبیان تاکنون هیچ سند معتبری ارائه نکرده است عراقچی عازم چین می‌شود بالون جاسوسی رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان سقوط کرد (۲۲ تیر ۱۴۰۴) وزیر کشور پاکستان وارد ایران شد (۲۲ تیر ۱۴۰۴) تکذیب ورود عناصر مسلح به لبنان تحریم‌های جدید پس از فعال‌سازی مکانیسم ماشه (اسنپ بک) علیه ایران چیست؟ وزیر کشور: نیرو‌های مسلح در اوج آمادگی هستند جفری اپستین کیست؟ | دوست ترامپ و جاسوس موساد؟ پزشکیان: نباید مردم را به خودی و غیرخودی تقسیم کنیم کره‌شمالی نسبت به اقدام نظامی علیه آمریکا، ژاپن و کره‌جنوبی هشدار داد سفیر چین در تهران از تمایل پکن برای ایجاد یک اقتصاد جهانی انعطاف‌پذیرتر با ایران خبرداد کدخدایی در نامه به گوترش: قطعنامه ۴۸۷ شورای امنیت را شجاعانه اجرا کنید آیت‌الله علم‌الهدی: ایران به‌عنوان «قبة‌الاسلام» باید محور نگاه رسانه‌ها و مردم باشد | استفاده از حس ملی‌گرایی برای تقویت هویت اسلامی بیکدلی از استاندار سیستان و بلوچستان برای تسهیل بازگشت مهاجران افغانستانی از طریق مرز میلک قدردانی کرد تصویب کلیات طرح تقویت بنیه دفاعی کشور در کمیسیون امنیت ملی مجلس سازمان ملل: روزانه ۱۱۲ کودک در غزه به سوء تغذیه مبتلا می‌شوند لیبرمن: کابینه نتانیاهو در تمام زمینه‌ها شکست خورده است بررسی جزئیات لایحه بدهی‌های عمومی دولت در کمیسیون اقتصادی مجلس تعیین اعضای هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس | علیزاده رئیس ماند
سرخط خبرها

اطلاعیه مهم وزارت کشور درباره مسئولیت صداوسیما در ماجرای افزایش قیمت بنزین

  • کد خبر: ۱۲۰۰۴
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۸
اطلاعیه مهم وزارت کشور درباره مسئولیت صداوسیما در ماجرای افزایش قیمت بنزین
روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت کشور، کلیات روند سیاست گذاری و اطلاع رسانی عمومی برای اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت را منتشر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، در اطلاعیه روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت کشور آمده است: طرح مدیریت مصرف سوخت، با تکیه بر اسناد قانونی بالادستی، پس از طی تشریفات قانونی و مبتنی بر اختیارات مصوب و تایید مراجع قانونی مرتبط درتاریخ ۲۴-۸-۱۳۹۸ اجرائی شد.
با اینکه طرح مدیریت مصرف سوخت با تایید نهاد‌های قانونی و با اطلاع رسانی بخش‌های مرتبط از جمله صدا وسیما و سایر رسانه‌های کشور اجرا شد؛ و علیرغم آنکه بیش از دو سال است که ضرورت افزایش قیمت حامل‌های انرژی ازجمله بنزین، با مصوبه مراجع قانونی در دستور کار دولت قرار داشته و این موضوع مورد توجه محافل خبری و رسانه‌ای بوده است، تلاش زیادی از سوی منتقدین طرح صورت گرفته تا چنین القاء شود که طرح بدون اطلاع رسانی و اقناع افکار عمومی اجرا شده است.
این در حالی است که سیاست گذاری، برنامه ریزی، طراحی، تعیین دستگاه مسئول و دستگاه‌های همکار، تدوین ماموریت‌ها وشرح وظایف وتکالیف هریک ازدستگاه‌های مرتبط در عرصه اقناع افکارعمومی و اطلاع رسانی طرح مدیریت سوخت، از دی ماه سال ۱۳۹۶ و دقیقاً ۶۹۳ روز قبل از اجرای طرح، از سوی وزارت کشور دنبال شده و ازآن تاریخ تا زمان اجرای طرح، برنامه ریزی و طراحی روند اقدامات وتکالیف دستگاه‌های مختلف در عرصه اطلاع رسانی و توجیه افکار عمومی نسبت به موضوع با مشارکت نمایندگان بخش‌های مرتبط کشور، در ۷ جلسه شورای امنیت کشور با ۲۵ مصوبه، در۱۶ جلسه ستاد طرح مدیریت مصرف سوخت با ۴۵ مصوبه، در ۹ جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با ۱۸ مصوبه، در ۳ جلسه شورای اطلاع رسانی دولت با ۲۶ مصوبه، در یک جلسه ستاد اقتصادی دولت با یک مصوبه و در مجموع در۳۶ جلسه شورا‌ها و ستاد‌های مرتبط با ۱۱۵ مصوبه دنبال شده است.
در جلسات متعدد یادشده و مصوبات آن، ضمن توجه جدی به عرصه اطلاع رسانی و اقناع افکار عمومی، به عنوان زمینه اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، مسئولیت اصلی توجیه و اقناع افکار عمومی به سازمان صدا وسیما واگذار و این سازمان مکلف شد، در دوره آمادگی برای اجرای طرح که عملاً با تعویق پی درپی زمان اجرای طرح قریب به دو سال به طول انجامیده، به تدریج افکار عمومی را در کشور با بهره گیری از نخبگان دانشگاهی وکارشناسان حوزه انرژی، برای اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت بعلاوه تبیین مزایای اقتصادی این طرح، آماده سازد.
از جمله تکالیف مورد تصریح برای سازمان صدا وسیما در برنامه ریزی‌ها و مصوبات یادشده، می‌توان به تهیه و ارائه پیوست تبلیغاتی طرح، انجام نظرسنجی، تهیه و تدوین طرح اطلاع رسانی، فراهم نمودن شرایط لازم در افکار عمومی برای جلب مشارکت عمومی در روند احیای کارت‌های سوخت، تبیین آثار طرح در مقابله با قاچاق بنزین، فرهنگ سازی برای ایجاد الگوی مصرف سوخت و پیشگیری ازآلودگی محیط زیست، اطلاع رسانی لازم در خصوص محل هزینه کرد درآمد‌های حاصل از افزایش قیمت سوخت و توجیه مدیران مراکز صدا وسیمای استانی اشاره کرد.
به طور خلاصه و بر اساس تصریح مصوبات یادشده، مسئولیت تبلیغات و اقناع افکارعمومی و بسترسازی لازم برای اجرای طرح، برعهده سازمان صدا وسیما قرار داشته است و البته در بخش‌هایی از این ماموریت مهم وملی، به تناسب تکالیف قانونی وتخصصی؛ دستگاه هایی، چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت اطلاعات، وزارت نفت، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و سایربخش‌های مرتبط، مکلف به همکاری با صدا وسیما در این عرصه بوده ومشخصاً تصریح شده است: کلیه‌ی دستگاه‌های مرتبط با موضوع اطلاع رسانی در رسانه‌های شنیداری، دیداری، مکتوب و فضای مجازی به عنوان اعضای کمیته اطلاع رسانی ستاد، موظف به همکاری با سازمان صدا و سیما می‌باشند.
لازم به ذکراست که سازمان صدا و سیما نیز، در اجرای مصوبات فوق الذکر، نسبت به تهیه وتدوین پیوست اطلاع رسانی طرح و بروز رسانی آن درچند مقطع، ازجمله در۲۲ مهرماه ۱۳۹۷ با عنوان پیوست"استفاده ازکارت سوخت سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین وبسته پیشنهادی اقدامات رسانه‌ای و مقابله با عملیات روانی رسانه‌های معاند"، در تاریخ ۹-۲-۱۳۹۸؛ با عنوان "راهبرد‌ها، سیاست‌ها و محور‌های رسانه ملی درخصوص افزایش قیمت بنزین" و در تاریخ ۶-۷-۱۳۹۸؛ نسبت به روز رسانی مجموعه فوق الذکر (راهبردها، سیاست‌ها ومحور‌های پیشنهادی رسانه ملی در خصوص افزایش قیمت بنزین)، اقدام نموده و اسناد مصوب را در قالب صد‌ها ساعت برنامه تولیدی، خبر و گزارش‌های ویژه به مرحله اجراء درآورده است.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->