میزبانی ۴۰ هزار خادم رضوی از عزاداران علوی در شب‌های قدر اعزام ۳۵۰۰ مبلغ به مساجد و تکایا در خراسان رضوی ویژه شب‌های قدر خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد ویدئو | ضیافتی امام رضایی در کنار خادمان امنیت مردم ویدئو | حضور تولیت آستان قدس رضوی در جمع روزه‌اولی‌ها مراسم شب‌های قدر ویژه ناشنوایان و کم شنوایان در حرم مطهر رضوی جزئیات مراسم احیا شب نوزدهم ماه رمضان در حرم مطهر رضوی ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی ارسال شد توزیع غذای گرم افطاری در حاشیه شهر مشهد توسط آستان قدس رضوی پرداخت زکات در سال ۱۴۰۲، ۲۵ درصد رشد داشت. جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست  زائران حرم امام رضا (ع) در شب میلاد کریم اهل بیت (ع) میهمان بزرگترین سفره اکرام رضوی شدند افطار زائران حرم امام رضا(ع) در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) + فیلم آیت‌الله نوری همدانی جنایت صهیونیست‌ها در غزه را محکوم کرد پذیرایی از ۱۴هزار روزه اولی پای سفره افطار امام رضا(ع)
سرخط خبرها

تولیت آستان قدس رضوی: رسانه شهر امام رضا(ع) باید امام رضایی باشد

  • کد خبر: ۱۲۰۶۷۹
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
تولیت آستان قدس رضوی: رسانه شهر امام رضا(ع) باید امام رضایی باشد
تولیت آستان قدس رضوی گفت: رسانه امام رضایی یعنی رسانه‌ای که اخلاق و انصاف و دیانت و وجدان را در نظر بگیرد. رسانه‌های مشهد باید الگو باشند.

فاطمه غلامی|شهرآرانیوز، در مراسمی که به‌مناسبت روز خبرنگار در تالار همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، تولیت آستان قدس رضوی با خبرنگاران دیدار کرد. در ابتدای این مراسم نمایندگانی از رسانه‌ها به بیان چالش‌های خبرنگاری پرداختند.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه این مراسم گفت: رسانه شهر امام رضا(ع) باید امام رضایی باشد. رسانه امام رضایی یعنی رسانه‌ای که اخلاق و انصاف و دیانت و وجدان را در نظر بگیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی اظهار کرد: رسانه حضرت زینب(س) در اهداف قیام عاشورا تأثیرگذار بود. خطبه‌های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) همچون رسانه‌ای بود که جنگ را به نفع امام حسین(ع) تمام کرد.

هر روز، روز خبرنگار است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: هر روز روز خبرنگار است و هر لحظه مرتبط با خبرنگار است، گرچه روز خاصی را به این امر اختصاص داده‌اند که کار بسیار ارزشمندی است.
به گفته وی، تبیین کار خبرنگاری است و باید به خطرات و آسیب‌ها و تأثیر مثبتی که به‌خصوص در جنگ رسانه‌ای امروز است بپردازیم.
وی با بیان اینکه امیدوارم با بهترشدن شرایط بهداشتی و ریشه‌کن‌شدن ویروس منحوس، جلسات متعدد و مکرر با خبرنگاران داشته باشیم، افزود: خدمات آستان قدس محدود به چهارچوب آستان قدس نیست. قطعا قوی نیستیم و نتوانستیم اقدامات اجتماعی را آن‌گونه که هست، به جامعه منتقل کنیم و قطعا کمبود داریم و تا نقطه مطلوب فاصله داریم.
وی با تأکید بر اینکه محدوده خدمات حرم مطهر منحصر به خراسان نیست و در همه جای کشور فعالیت و اقدامات اجتماعی داشتیم، ادامه داد: مسئول محرومیت‌زدایی از کشور نیستیم، چون امکانات ما محدود نیست. دولت مسئول محرومیت‌زدایی است.

قلم، ماندگار است

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری بخشی از درآمد مناطقی را که موقوفه داریم و با وقف‌نامه سازگار است، برای زائر نیازمند و مجاور نیازمند آن منطقه هزینه می‌کنیم.
وی با اشاره به آیات قرآنی و اینکه در قرآن سه بار با تأکید قسم یاد می‌کند «نون و القلم و الیسطرون»، افزود: خداوند برای بیان مطالب مهم به آنچه از نظرش بزرگ و مهم است، قسم می‌خورد. در اینجا قسم به قلم داده است و این ارزش قلم است، چون ماندگار است و در همه عصرها جریان دارد.
به گفته وی، قلم در پیشرفت جامعه علمی، دینی و سیاسی جامعه اثر بسیاری دارد. مردم طالب حق‌اند. ما باید از تمام ابزار استفاده کنیم تا حق را به مردم برسانیم.
حجت‌الاسلام مروی خاطرنشان کرد: تا ظهر عاشورا رسانه با یزید بود. او با به‌کارگیری وقایع‌نگاران در جنگ سعی داشت جنگ را به نفع خود پایان دهد، اما بعد از عصر عاشورا، رسانه حضرت زینب(س) و خطبه امام سجاد(ع) بود که همراه با افشاگری‌ها و تبیین‌ها بود. ورق به‌صورتی دیگر برگشت و قیام توابین و مختار متأثر از رسانه حضرت زینب(س) بود و این‌گونه جنگ به نفع امام حسین(ع) تمام شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->