تجمع اعتراضی علیه تعطیلی مرکز اسلامی مسلمانان در فرانکفورت آلمان تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو ادامه دارد + فیلم (۶ مرداد ۱۴۰۳) اظهارات تحریک‌آمیز مقامات صهیونیست در پی حادثه «مجدل شمس» آیا نتانیاهو با هریس اختلاف دارد؟ حزب‌الله لبنان، حمله به «مجدل الشمس» جولان اشغالی را تکذیب کرد ۹ کشته و ۳۰ زخمی در حمله پهپادی به جولان اشغالی جنگنده سوخوی ۳۴ روسیه سقوط کرد (۶ مرداد ۱۴۰۳) شهادت سه رزمنده دیگر حزب‌الله در راه قدس (۶ مرداد ۱۴۰۳) کره جنوبی برای مذاکره با کره شمالی شرط گذاشت ناو هواپیمابر آمریکایی از ورود به دریای سرخ خودداری کرد زخمی‌شدن ۱۱ صهیونیست در حمله پهپادی به جولان اشغالی (۶ مرداد ۱۴۰۳) کرملین: روسیه مشتاق پیروزی ترامپ نیست حماس: دولت آمریکا مسئول جنایت‌های اسرائیل است حمله موشکی سنگین از جنوب لبنان به سرزمین‌های اشغالی (۶ مرداد ۱۴۰۳) بلینکن مدعی تلاش آمریکا برای آتش بس فوری در غزه شد ۱۴ شهید و زخمی در حمله پهپادی اسرائیل به نابلس (۶ مرداد ۱۴۰۳) حضور قطعی ۷۰ هیات و مقام خارجی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری تشکیل ستاد تحلیف رئیس جمهور با حضور قالیباف انتقال ۱۹ زندانی ایرانی از اقلیم کردستان عراق به کشور (۶ مرداد ۱۴۰۳) سه نظامی صهیونیست در حمله حزب الله زخمی شدند (۶ مرداد ۱۴۰۳) «هریس» رسما نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را اعلام کرد
سرخط خبرها

گزارش نهایی ایران به ایکائو: خلبان پاکستانی خودسرانه ارتفاع را کاهش داد| موج‌سواری BBC برای ناامن نشان‌دادن آسمان ایران

  • کد خبر: ۱۲۱۰۸۵
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
گزارش نهایی ایران به ایکائو: خلبان پاکستانی خودسرانه ارتفاع را کاهش داد| موج‌سواری BBC برای ناامن نشان‌دادن آسمان ایران
مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری از انتشار و ارسال گزارش نهایی بررسی حادثه همجواری دو پرواز شرکت هواپیمایی پاکستانی به ایکائو و سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن رضایی‌فر از انتشار و ارسال گزارش نهایی بررسی حادثه همجواری دو پرواز شرکت هواپیمایی پاکستانی به ایکائو و سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان خبر داد.

مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: حادثه جدی ما بین دو پرواز عبوری شرکت هواپیمایی پاکستانی به شماره ۲۱۱ در مسیر پنجاب پاکستان به شهر دبی امارات و پرواز شماره ۲۸۶ این شرکت در مسیر دوحه قطر به پیشاور پاکستان در ساعت ۰۵:۲۳ بوقت محلی روز یکشنبه ۱۴۰۱/۰۵/۰۲در فضای ایران نزدیکی شهر بندرعباس بوقوع پیوسته است.

وی افزود: پس از دریافت مکالمات هر دو پرواز با مرکز کنترل فضای کشور جمهوری اسلامی ایران، تصاویر راداری و همچنین گزارش خلبانان پرواز، بررسی‌های لازم توسط کمیته بررسی حوادث ترافیک هوایی انجام و مشخص شد خلبان پرواز شماره ۲۱۱ در ارتفاع ۳۶ هزار پایی آماده کاهش ارتفاع برای تحویل به مرکز کنترل فضای کشور امارات  بوده و از کنترلر درخواست اعلام محدودیت فضا کرده است.

رضایی‌فر ادامه داد: کنترلر به ایشان اعلام کرده که آماده کاهش ارتفاع برای ۲۰ هزارپایی در موقعیت ۲۰ مایلی قبل از نقطه خاص PATAT باشد تا مجوز کاهش ارتفاع صادر شود که این موضوع توسط خلبان به اشتباه فهمیده شده و خلبان بدون اطلاع کنترلر و دریافت مجوز، شروع به کاهش ارتفاع  می‌کند.

مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در این زمان پرواز دیگر پاکستانی به شماره ۲۸۶ که در ارتفاع ۳۵ هزارپایی در حال پرواز بوده است، دریافت هشدار برخورد هوایی (TCAS RA) را به کنترلر اعلام و نسبت به کاهش ارتفاع (دستور دستگاه هشداردهنده) به منظور جلوگیری از برخورد اقدام و دو پرواز به سلامت از روی همدیگر عبور می‌کنند.

وی تصریح کرد: طبق استاندارد‌های بین المللی کمترین فاصله استاندارد عمودی دو پرواز در نقطه ۱۰۰۰ پا تعریف شده که در این حادثه به ۷۰۰ پا کاهش یافته است.

رضایی‌فر در پایان گفت: اظهارنظر در خصوص نتیجه همجواری از سوی سخنگوی شرکت هواپیمایی پاکستانی در رسانه بی بی سی، قبل از بررسی مدارک امری غیر حرفه‌ای بوده که می‌تواند با هدف غیرایمن اعلام کردن فضای کشور جمهوری اسلامی ایران باشد که واقعیت ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->