رئیس سازمان سینمایی: باید سبد کالای سینما را متنوع کنیم وزیر فرهنگ: تشییع ‌پیکر شهدای اقتدار ایران در تهران، شکوه دیگر از همبستگی ایرانیان بود درگذشت «لالو شیفرین» آهنگساز فیلم «ماموریت غیرممکن» آمار فروش سینما‌های خراسان‌رضوی در هفته گذشته (۷ تیر ۱۴۰۴) حضرتی: راه فرماندهان و دانشمندان شهید ادامه دارد کارگردان ایرانی نامزد جشنواره نالیوود کانادا و برنده جوایز سن‌دیگو شد هزار و ۲۰۰ ساعت برنامه رادیویی، ویژه محرم ۱۴۰۴ برنامه ریزی برای ساخت انیمیشن راتاتویی ۲ جدیدترین آمار فروش سینما‌های کشور (۷ تیر ۱۴۰۴) | فروش حدود هفت میلیارد تومان بلیت در ۳ روز استوری جدید حامد بهداد | تسلیت به مردم داغدار + عکس انتشار کتاب «مداح شو» برای کودکان و نوجوانان نگاهی به ضعف‌های سریال «ناریا»؛ از روایت آشفته تا قصه مبهم! سعید روستایی و پیمان معادی در فهرست رای دهندگان اسکار هشدار وزیر فرهنگ درباره صداهای تفرقه‌افکنِ پس از جنگ چرا آهنگ «بوم، بوم، تل‌آویو»؛ در پاسخ حملات موشکی ایران به اسرائیل جهانی شد؟ + ویدئو نقدی بر وضعیت کنونی شعر آئینی | احساسات و گریه در شعر سوگ‌محور باید همراه محبت ولایت و شعور باشد
سرخط خبرها

ماجرای سواستفاده یک شرکت آرایشی از نام هوشنگ ابتهاج (سایه) چه بود؟

  • کد خبر: ۱۲۱۲۸۲
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
ماجرای سواستفاده یک شرکت آرایشی از نام هوشنگ ابتهاج (سایه) چه بود؟
سازندگان یک تبلیغ محصولات آرایشی در عین حال هم از نام هوشنگ ابتهاج (سایه) و هم از اعتبار یک شرکت استارتاپی سوء استفاده کرده و یک تبلیغ جعلی ساخته‌اند که حاشیه ساز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، درحالی‌که هنوز چند روزی بیشتر از درگذشت امیرهوشنگ ابتهاج (هـ. ا. سایه) نگذشته و البته پیکر او نیز هنوز برای مراسم تشییع به ایران بازنگشته است، یک تبلیغ که نام این شاعر فقید را دست‌مایه قرار داده، حاشیه‌ساز شده است.

 

ماجرای سواستفاده یک شرکت آرایشی از نام هوشنگ ابتهاج (سایه) چه بود؟

ماجرا از این قرار است که تصویری مبنی بر به حراج گذاشته شدن یک محصول آرایشی برای گرامی‌داشت «سایه» توسط یکی از فروشگاه‌های آنلاین ایرانی منتشر شده و دست به دست می‌شود. این تبلیغ به مخاطبان می‌گوید که با کد تخفیف نام کوچک ابتهاج، هوشنگ ("hooshang") می‌توانند تا ۷۰ درصد تخفیف دریافت کنند!

این درحالی است که در فضای مجازی، این فروشگاه آنلاین نوشته است که این تبلیغ مربوط به آن‌ها نیست.

به نظر می‌رسد سازندگان این تبلیغ در عین حال هم از نام یک شاعر برجسته و هم از اعتبار یک شرکت استارتاپی سوء استفاده کرده‌اند و یک تبلیغ جعلی ساخته‌اند، شاید هم به‌دنبال ایجاد یک موقعیت طنز بوده‌اند.

این در حالی است که پیش از این، در مردادماه ۱۳۹۹ فرزند این شاعر نسبت به تجارت با نام و عکس پدرش هشدار داده و در بخشی از آن نوشته بود: «این روزها بیش از حد، نقل قول و سخن از قول شاعران و نویسندگان، به جعل دست به دست می‌شود. هر شاعری کتابی دارد و نوشته واقعی اهل کتاب سند است، نه این نقل‌قول‌های ساختگی و جعلی. هر مخاطبی که خود در انتشار این گفته‌ها نقش دارد و حتی صفحات جعلی با نام و عکس این افراد شناخته شده را به اصل می‌گیرد، خود در این خطا سهم بزرگی دارد. کپی برابر اصل نیست. با نام و عکس سایه و دیگر بزرگان تجارت نکنید! هر فردی دارای صورتی‌ست و عکسی. با عکس دیگران صفحه نسازیم. خود واقعی خود باشی!»

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->