دلیل محکومیت شهره قمر، بازیگر سینما، چیست؟ + عکس ساخت یک اقتباس سینمایی از رمان کیمیاگر «پائولو کوئلیو» سریال کمدی لمندگان روی آنتن شبکه دو + زمان پخش و فیلم وقتی سریال پایتخت ۷ آنتن تلویزیون را در فروشگاه‌ها کمیاب می‌کند روایت راه عود از خزر تا خلیج‌فارس در مشهد | ساز زندگی، از قشم تا مشهد کوک شد روایت محسن توسلی از حماسه مردم غزه با خط و رنگ رویداد هنری «تجسم حماسه ۳» در مشهد برگزار شد حسن فتحی با پایان فصل اول «ازازیل» از این سریال خداحافظی کرد آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر در مشهد طی هفته گذشته (۲۳ فروردین ۱۴۰۴) «تد کاچف» خالق فیلم رمبو: اولین خون درگذشت یک گفت‌وگوی بی‌کلام با تماشاگر | نگاهی به نمایشگاه «هستی دوگانه» در نگارخانه آسمان مشهد شیرمحمد احمدی، استاد قیچک‌نواز کرمانی درگذشت راهیابی «ملوپینک» در بخش لفابریک جشنواره کن ماه آسمان ادب | یادی از قمر آریان، نویسنده و پژوهشگر فقید خراسانی آمار فروش سینما‌های خراسان‌رضوی در هفته گذشته (۲۳ فروردین ۱۴۰۴) مروری بر سه کتاب از جلیل عرفان‌منش که با تمرکز بر هجرت امام‌رضا(ع) نوشته شده‌اند ۲ جایزه جشنواره مستند نیون به سینماگران ایرانی رسید صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۴ بازیگران سریال استخوان‌سوز معرفی شدند
سرخط خبرها

ماجرای سواستفاده یک شرکت آرایشی از نام هوشنگ ابتهاج (سایه) چه بود؟

  • کد خبر: ۱۲۱۲۸۲
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
ماجرای سواستفاده یک شرکت آرایشی از نام هوشنگ ابتهاج (سایه) چه بود؟
سازندگان یک تبلیغ محصولات آرایشی در عین حال هم از نام هوشنگ ابتهاج (سایه) و هم از اعتبار یک شرکت استارتاپی سوء استفاده کرده و یک تبلیغ جعلی ساخته‌اند که حاشیه ساز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، درحالی‌که هنوز چند روزی بیشتر از درگذشت امیرهوشنگ ابتهاج (هـ. ا. سایه) نگذشته و البته پیکر او نیز هنوز برای مراسم تشییع به ایران بازنگشته است، یک تبلیغ که نام این شاعر فقید را دست‌مایه قرار داده، حاشیه‌ساز شده است.

 

ماجرای سواستفاده یک شرکت آرایشی از نام هوشنگ ابتهاج (سایه) چه بود؟

ماجرا از این قرار است که تصویری مبنی بر به حراج گذاشته شدن یک محصول آرایشی برای گرامی‌داشت «سایه» توسط یکی از فروشگاه‌های آنلاین ایرانی منتشر شده و دست به دست می‌شود. این تبلیغ به مخاطبان می‌گوید که با کد تخفیف نام کوچک ابتهاج، هوشنگ ("hooshang") می‌توانند تا ۷۰ درصد تخفیف دریافت کنند!

این درحالی است که در فضای مجازی، این فروشگاه آنلاین نوشته است که این تبلیغ مربوط به آن‌ها نیست.

به نظر می‌رسد سازندگان این تبلیغ در عین حال هم از نام یک شاعر برجسته و هم از اعتبار یک شرکت استارتاپی سوء استفاده کرده‌اند و یک تبلیغ جعلی ساخته‌اند، شاید هم به‌دنبال ایجاد یک موقعیت طنز بوده‌اند.

این در حالی است که پیش از این، در مردادماه ۱۳۹۹ فرزند این شاعر نسبت به تجارت با نام و عکس پدرش هشدار داده و در بخشی از آن نوشته بود: «این روزها بیش از حد، نقل قول و سخن از قول شاعران و نویسندگان، به جعل دست به دست می‌شود. هر شاعری کتابی دارد و نوشته واقعی اهل کتاب سند است، نه این نقل‌قول‌های ساختگی و جعلی. هر مخاطبی که خود در انتشار این گفته‌ها نقش دارد و حتی صفحات جعلی با نام و عکس این افراد شناخته شده را به اصل می‌گیرد، خود در این خطا سهم بزرگی دارد. کپی برابر اصل نیست. با نام و عکس سایه و دیگر بزرگان تجارت نکنید! هر فردی دارای صورتی‌ست و عکسی. با عکس دیگران صفحه نسازیم. خود واقعی خود باشی!»

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->