شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دولت طی سه روز آینده موضع نهایی خود را درباره حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کند

  • کد خبر: ۱۲۱۳۵۸
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
  • ۱۸
دولت طی سه روز آینده موضع نهایی خود را درباره حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کند
گردهمایی اعضای اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری عصر روز گذشته در دفتر مرکزی خانه کارگر برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در ابتدای این مراسم محمد حمزه‌ای با اشاره به جای خالی اعضای خانه کارگر در مجلس شورای اسلامی برای دفاع از کارگران و بازنشستگان گفت: ما به افرادی مانند حسن صادقی در تشکل‌های بازنشستگان نیاز داریم.

وی با اشاره به آثار تورمی حذف ارز ۴۲۰۰تومانی اظهار داشت: ارزش حقوق کارگران و بازنشستگان امسال نصف شده است. براساس کتابی که ما ترجمه کرده‌ایم و در سال ۲۰۱۴ میلادی در این کتاب بیان شده است که اقتصاد پایدار در گروی اشتغال پایدار است و افزایش اشتغال پایدار در حفظ ارزش دستمزد کارگران است.

در ادامه این مراسم، حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به مساله افزایش حقوق بازنشستگان تصریح کرد: ما امروز به مناسبت روز خبرنگار هم از خبرنگاران و صاحبان قلم تقدیر می‌کنیم و نشان می‌دهیم که جامعه کارگری و بازنشستگی از کسانی که صدای آن‌ها هستند، حمایت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران پاسدار آزاداندیشی هستند، خاطرنشان کرد: براساس اعلامیه یونسکو درباره خبرنگاران، به نقش آن‌ها در توسعه و صلح اشاره شده و خبرنگاران در ایران نیز نقشی بی بدیل در انتقال صدای ضعیفان و فرودستان دارند و در این میان دو رسانه ایلنا و روزنامه کار و کارگر نقش ویژه‌تری دارند.

این فعال کارگری ادامه داد: در روز‌های سختی که بر کارگران و بازنشستگان درحال مبارزه بودند، این خبرگزاری ایلنا و روزنامه کار و کارگر بود که پژواک‌گر صدای این گروه‌های مظلوم جامعه بود و ما در حد وسع خود از آنان قدردان هستیم.

صادقی با اشاره به پنج ماه تلاش کارگران و بازنشستگان ابراز داشت: ما مانند مغنی تلاش کردیم تا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی منطبق با حکم هیات مدیره تامین اجتماعی بالا رود، اما امروز شاهد این هستیم که نتیجه مبارزات و اعتراضات ما را در ارایه پیشنهاد افزایش حقوق کشوری‌ها و لشگری‌ها برداشت کرده‌اند و ما راه را برای این پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه باز کردیم.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید بداند که ما بازنشستگان نادان نیستیم، بیان کرد: بینا هستیم و دیده‌ایم که دولت در بودجه خود برای افزایش حقوق کشوری و لشگری ردیف قرار داده، اما برای ما در تامین اجتماعی ردیف قرار نداده است. دولت تصور نکند با تلف کردن وقت برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی می‌تواند برای افزایش حقوق کارکنان خود زمان بخرد.

معاون دبیرکل خانه کارگر با اشاره به خلا وجود نماینده جامعه کارگری در مجل به عنوان چشم بینا و صدای جامعه بازنشستگی و کارگری یادآور شد: اینکه دولت مدام می‌خواهد زمان بخرد، حق و حقوق بازنشستگان را محقق نخواهد کرد. سرپرست وزارت کار هفته گذشته زمان خرید تا بحث افزایش حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری را در مجلس مطرح کند.

صادقی با اشاره به ورشکستگی صندوق‌های کشوری و دولتی به دلیل ضریب پشتیبانی پایین عنوان کرد: دولت از جیب مردم و کارگران و مالیات پیدا و پنهان این صندوق‌ها را اداره می‌کند و حالا صندوق تامین اجتماعی را که مشمولان آن از جیب خود می‌خورند را از حق خود محروم کردند.

وی با تاکید بر مشکلات عمده‌ای که در زمان احمدی نژاد برای سازمان تامین اجتماعی ایجاد شده است، گفت: اگر دولت برای پایداری صندوق تامین اجتماعی ارزش قائل است نباید این پایداری را به افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گره بزند و مسئولان نباید آدرس غلط بدهند. مشکل ناپایداری صندوق تامین اجتماعی در ۳۷ هزار میلیارد تومان بدهی کارفرمایان و ۴۰۰هزار میلیارد تومان بدهی دولت به تامین اجتماعی است.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به اینکه پایداری صندوق تامین اجتماعی با اجرای افزایش حقوق صحیح متناسب با ماده ۹۶ قانون تامیم اجتماعی رخ می‌دهد و موجب کاهش فرار بیمه‌ای می‌شود، اظهار داشت: سو مدیریت و نگاه کمیته امدادی به صندوق‌های بازنشستگی و بیمه‌ای ما را با مشکلات عظیم دچار کرده است و تا روزی که این نگاه تغییر نکند، مشکلات جامعه بازنشستگی حل نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه صبر بازنشستگان لبریز شده است، خاطرنشان کرد: کسانی که می‌گویند بنابر مصلحت حرف نزنید بهتر است به دولت بگویند که حرف بزند و در برابر مطالبات سکوت نکند. ۱۰ روز بعد از ابطال رای دولت توسط رییس مجلس بنابر قانون اساسی دولت موظف است به قانون عمل کند، اما هنوز چنین اقدامی از سوی دولت رخ نداده و در این شرایط بازنشستگان نمی‌توانند سکوت خود را ادامه دهد و توصیه می‌کنیم طی این سه روز دولت موضع نهایی خود را درباره حقوق بازنشستگان اعلام کند.

منبع: ایلنا

بیشتر بخوانید:

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:خبر نحوه پرداخت حقوق بازنشستگان را فردا اعلام می‌کنیم (۲۵ مردادماه ۱۴۰۱)

خواسته‌ی «بازنشستگان تامین‌اجتماعی»؛ فقط اجرای مصوبه‌ی شورای‌عالی کار نه هیچ چیز دیگر (۲۵ مردادماه ۱۴۰۱)

واریز وام ۱۲ میلیون تومانی بازنشستگان تامین‌اجتماعی تا سوم شهریورماه ۱۴۰۱


اخبار ویژه بازنشسته‌ها در لینک زیر:

instagram.com/bazneshasteh.news

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
0
0
دولت خیلی بی ادبه خیلی
قاسم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
0
0
دولت اهرم فشار به بازنشستگان تامین اجتماعی را وسیله‌ای برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان دولتی قرار داده است.
مطمعن باشید تا به خواسته خود مبنی بر افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان دولتی ( که خود حضرات از آن منفعت می‌برند) نرسد به این موش و گربه بازی ادامه می‌دهد و آقای رییس‌جمهور هم فقط به دستورات صوری پیگیری و بررسی که میدهند و از قبل هماهنگ شده است و هیچ گونه اقدامی هم ندارد اکتفا کرده و به این بازی ادامه می‌دهد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
0
0
الکی اینقدر طولش دادن تا افزایش حقوق لشگری و کشوری رو انجام بدن درصورتیکه تا به حال چند بار براشون همسانسازی حقوق رو اعمال کردن و برای ما نه و ما اعتراضی نکردیم و حتی حقوق وزارت بهداشت و درمان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی طی 2 سال از 98 تا 1400 سه برابر شده و اینها از بودجه دولته و ما اصلا چیزی نگفتیم . درصورتیکه باید حقوق مارو هم متناسب با زمان بازنشستگی افزایش میدادند . واما ما بازنشستگان تامین اجتماعی فقط حقمون از بیمه واریزی و افزایش حقوق طبق قانون رو میخواهیم 5 ماه مثل توپ فوتبال بین مجلس و دولت و وزرای تامین اجتماعی که همگی از دولت هستند و ... پاسکاری میشیم و مدیرعامل تامین اجتماعی هم فکرکنم از زیردستان دولته که ساکته. وگرنه حق ما رو میدادو احکام رو صادر میکرد یا به نفع جامعه بازنشسته تلاشی میکرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
0
0
حقوق همه ی کارگران باید 57 درصد افزایش پیدا کند چون همه ی ما در یک شرایط و با یک قانون بیمه پرداخت کرده ایم دولت دایه ی دلسوزتر از مادر شده از جیب خودش کمک کنه به قشر ضعیف نه از جیب من
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
0
0
در کشور اسلامی ما که قرار است از روش حکومت داری اسلامی و پیامبر عظیم الشان اسلام و مولای متقیان پیروی کند و قوانین آن مطابق با شرع اسلام مصوب شده تمکین نکردن از اجرای قوانین هیچ توجیهی نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
0
0
سازمان تامین اجتماعی اصلا از سهامداران خودش حمایت نمیکنه اگر هستید به واسطه ی من و امثال من هستید با این رفتارها دارید اعتماد مردم رو سلب میکنید و خیلی سریع کنار میکشن
شما هستید برای خدمت رسانی نه برای دور زدن سهمادارنی که مدتها سرمایه گذاری کردن برای روزهای بازنشستگی شون
مستمری بگیر جان به لب امده
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
0
0
تمام باز نشستگان تامین اجتماعی می دانند که پول ما در کجا ها که حتی یک ریال بیمه نمی پردازند خرج میشود و فیلمهای اعتراضات ما را هم در شبکه های بیگانه نبینند وله بد بختی ما وحماقت دولتمردان ما میخندند
بازنشسته تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
0
0
با سلام جناب اقای صادقی چرا شما برای دولت زمان میخری چرا همش امروز و فردا میکنید در روز روشن که لامپ روشن نمیکنند از خدا بترس روز جزانزدیک است با تشکر
نادر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
0
0
سرپرست وزارت کارداره زمان میخره تاسال به اتمام برسد ایشان طرف دولت راگرفته ومخالف افزایش حقوق میباشد وزارت کار باید حامی کارگران باشد تا دولت
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
0
0
دولت وقتی حقوق تامین اجتماعی رااعلام میکند که اول از آن حقوق بازنشستگان وکارمندان خودش راافزایش دهدچون کارگران بازنشسته درراس دولت کسی راندارند که ازآنها دفاع کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
0
0
آن روز که بازنشستگان را دسته بندی کردید باید فکر اینجا را می کردید اگر همه به یک درصد مساوی افزایش حقوق داشتند دولت هرگز جرات نداشت نیمی از سال نیمی از بازنسستگان را مسخره دست خود کند وبه آنها دهن کجی کند هرکس به اندازه بیمه پردازی که کرده به درصد مساوی باید حقوقش اضافه شود .اگر دولت ناراحت حقوق حداقل بگیران است خودش کمی حقوقشان را از بودجه جبران کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
0
0
همه خبر ها مبهمه و هر کس یه چیزی میگه چرا کسی که مسئولیت واقعی داره تکلیف را روشن نمیکنه؟ و مردم را سر می دوانند واقعا جای تاسف داره .پناه بر خدا
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
0
0
چه عجله ای دارید؟! فقط ۳ روز فرصت ؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
0
0
دولت فکرکرده بازنشستهابیسوادن وقتی دولت تنفیض میکنه به سه وزیرمخالف افزایش حقوق تانامی ازرییس دولت درمیان نباشه واین سه مخالف هم مقداری اضافه کنندوگناهشوبین سه تاشون تقسیم کنن تاگم بشه امابازنشستهاخرنیستن تنهاکسانی که به دولت رای دادهمین بازنشستهابودن دولت تنجرراازپشت زدبازنشستهاتااحقاق حق ۳۸ درصدبه علاوه ۵۱۵هزارتومان ازحق خودکوتاه نمی ایندووزراهم بدانندهمیشه دراین پست نیستندودارای قدرت وحتماروزی شکایت کیفری علیهشون انجام میشه
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
0
0
دولت که فعلا حقوق کارکنان خودش رو برده بالا فقط زورش به کارگران میرسه
این ناتوانی تامین اجتماعی برای همیشه در ذهن همه خواهد ماند
مستمری بگیر بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
0
0
هیچ خبری از کانون بازنشستگان نیست کجایند این اقایان که رییس کانون هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
0
0
ای کسیکه متن منو خوندی اگر منتشرنمیکنی عجیب نیست حداقل وجدان داشته باش ومنتقل کن،حق نگهدارتون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
0
0
دولت موضع اش منافع خودش هست نه بازنشستگان تامین اجتماعی که ازحق الناس می خواهند ولی برای کشوری و لشکری چون خودشان دخیل هستند سریع انجام می شود چندین باره افسوس ازاین عدالت یا عداوت
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->